מ.ס אשדוד: הניצחון הכי חשוב בעונה

הדחה כואבת. הפועל אשדוד בכדוריד. צילום: גלעד בוניס, א.ס רמת השרון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מ.ס אשדוד אירחה בשבת האחרונה את הפועל פתח תקווה לאחד המשחק היותר חשובים בעונה, שכן מדובר במאבק ישיר בין שתי הקבוצות נגד ירידה לליגה הלאומית. אשדוד יצאה כשידה על העליונה לאחר 0:2 משערים של מוחמד כנעאן, שחזר מפציעה ונמצא בכושר נפלא ואזקיאל הנטי, הרכש החדש והמרשים, שהגיע גם הוא בחלון ההעברות. את שני השערים בישל הקשר הוותיק שלומי אזולאי.

בקבוצה מרוצים מחזרתו של כנעאן, שבעונה שעברה במשחק נגד מכבי תל אביב, ספג פציעה קשה וקרע את הרצועה הצולבת, אחרי כעשרה חודשים מחוץ למגרשים, כנעאן חזר ובגדול, בדיוק בזמן למאבקי התחתית של הקבוצה. מאמן הקבוצה אלי לוי התייחס לחזרתו ואמר: "חמודי זה החיזוק הגדול של ינואר, אבל הוא עדיין צריך את הזמן שלו. מה שיש לו ברגליים אי אפשר ללמוד, אני מקווה שנראה את זה עוד".

על המשחק אמר לוי בסיום: "כיף גדול, בטח אחרי ההפסד להפועל בשבוע שעבר שזאת הייתה תצוגת נפל. ידעתי שאנחנו צריכים לעבוד טקטית במשחק הזה כי ידעתי שרמת האנרגיות שלא הייתה בשבוע שעבר תהיה נגד הפועל פתח תקווה, שמח שצדקתי".

העבודה של מ.ס אשדוד ואלי לוי עדיין לא הושלמה והמשחק הקרוב, שיתקיים בשבת (מחר) בשעה 18:30,  יהיה מאתגר במיוחד נגד קבוצה שנאבקת באשדוד בתחתית הטבלה ונמצאת ברצף טוב של משחקים, הפועל ירושלים באצטדיון טדי.

האדומים ועירוני אשדוד מסכמות סיבוב ראשון והוא בעיקר מאכזב

ביום שישי שעבר הסתיים לו המחזור ה-15 של ליגה א' דרום ונעל את הסיבוב הראשון. מכבי עירוני אשדוד אירחה את המוליכה מ.ס דימונה והפסידה 2:0, שאגב את אחד השערים כבש בפנדל השחקן האשדודי אליאור משעלי. בחולון, האדומים התארחו והמשחק נגמר בתוצאה 0:0. נדמה ששתי הקבוצות מהליגה השלישית איכזבו במיוחד.

האדומים אשדוד פתחו את העונה עם ציפיות לעלייה לליגה הלאומית, שחקנים כמו ישראל ראש, ליאור חדיריאן, בנצי מושל, איתי אלקסלסי ועוד חתמו בקבוצה והיא הסתמנה כמועמדת ודאית לעלייה, זה גם מה שכיוונו בתחילת העונה. בפועל, האדומים ניצבים במקום השישי, עם חמישה ניצחונות, שלושה הפסדים, אך הנתון המסקרן והמשפיע ביותר הוא כמות התוצאות ללא הכרעה, 7 תוצאות תיקו. כמו כן, הקבוצה סופגת פחות משער לעונה, וגם כובשת פחות משער לעונה. זו בעצם נקודת החולשה של הקבוצה, עמדת החלוץ, שכעת מאייש אותה אחמד מצרי, שאמנם כבש 6 שערים מתחילת העונה, אך בסך הכל הקבוצה כבשה רק 14 שערים, רוב קבוצות הליגה כבשו יותר.

בצד הצהוב, מכבי עירוני אשדוד מעולם לא הצהירה על עליית ליגה, אך הציפייה בקבוצה הייתה לייצר קבוצה צעירה ותוססת שתיאבק בפלייאוף העליון. בפועל, הקבוצה אכן צעירה, אך לא מצליחה לייצר יותר מדי ניצחונות והיא במקום ה-11 עם ארבעה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו ושבעה הפסדים. מלך השערים של הקבוצה הוא הראל בן אבי.

שתי הקבוצות לא עשו חיזוקים דרמטיים עד סיום חלון העברות שנסגר ביום רביעי האחרון. המזל של שתי הקבוצות שהליגה לא ברחה להם, וזו עובדה שמגיעה בעוכריהן שכן גם התחתית לא ברחה יותר מדי.

ביום שלישי האחרון, מכבי עירוני אשדוד הביסה 0:3 את הפועל לוד בגביע האזורים, טורניר של ליגות חובבניות שכולל חמישה שלבים, הצהובים עלו לשמינית הגמר ובמידה ויזכו בטורניר ייצגו את ישראל בטורניר אירופי של ליגות חובבניות. קבוצות ליגה א' לא מעניקות יותר מדי חשיבות לטורניר הזה והיו כאלה שפרשו, אך יכול להיות שהמשחק מגיע בתקופה טובה לעירוני אשדוד שנמצאת בתקופה לא טובה בליגה.

בשישי הקרוב, הקבוצה תפגוש את מכבי קריית מלאכי של המאמן האשדודי דני טולמסוב, בסיבוב הראשון עירוני ניצחה 3:0 את קריית מלאכי, שהפעם מגיע במומנטום נהדר אחרי ניצחון על מודיעין. אדומים אשדוד תתארח אצל מכבי יבנה למשחק מסקרן.

אחרי שלושה גביעים ברציפות: הפועל אשדוד הודחה ברבע הגמר

אחרי שלוש עונות ברציפות שבהן מועדון הכדוריד הפועל אשדוד הניף את גביע המדינה – מאז הזכייה ההיסטורית מול מכבי ראשל"צ ב-2021, בהמשך השנייה מול רמת השרון, ובעונה שעברה השלישית מול מכבי ראשל"צ.

בשישי האחרון, תמה התקופה עם הפסד 27:25 לרמת השרון שהעפילה לחצי הגמר. לפני כן, השוער הקרואטי ולדימיר בוז'יץ' הצטרף להפועל אשדוד. בוזיץ' (40, 1.98 מ') הוא שוער עם רקורד מרשים, ששיחק במשך 7 עונות בבונדסליגה הראשונה והשנייה בגרמניה, ועם התנסויות בליגות נוספות באירופה ובליגת האלופות. הוא היה אמור לנחות בישראל ב-7 באוקטובר, אבל המהלך נדחה בעקבות פרוץ המלחמה.

אסף לוי רשם הופעת בכורה על הקווים כמאמן. ולדימיר בוז'יץ' הקרואטי עשה זאת בשער, והשורה הסטטיסטית היום – אורוש טודורוביץ' 6, אלכסנדר באביץ' 5, פיליפ לאובץ 4, פיליפ אירוביץ וניבו לוי 3 כ"א, עמית סטלמן 2, איתי סויסה ועמרי קושמרו 1 כ"א. שוערים: אורן מאירוביץ' סיים עם 11 עצירות, ולדימיר בוזיץ 6 עצירות (כולל שני פנדלים).

דניס לוקטב הגיע לחצי גמר באליפות העולם בדוחא

דניס לוקטב, השחיין האשדודי בן ה-23, כבר השיג את הקריטריון האולימפי וייצג את ישראל באולימפיאדה בפריז השנה, אך השבוע הוא רשם הישג שמהול באכזבה כשהגיע מחד בפעם הראשונה בחייו לחצי הגמר באליפות העולם בקטגוריית 200 מטר שחייה בסגנון חופשי, הקטגוריה בה השיג את הקריטריון האולימפי, אך נעצר בחצי הגמר כשהגיע למקום ה-13 בלבד במקצים.

לוקטב, ששייך לאגודת מכבי אשדוד, התחרה באליפות העולם בקטגוריות 100 מטר ו-200 מטר בסגנון חופשי.

הישג מהול באכזבה. לוקטב (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

לוקטב, העפיל כאמור לראשונה בקריירה שלו לחצי הגמר באליפות עולם שהתקיימה בדוחא שבקטאר. לוקטב שחה במוקדמות ל-200 מטר חופשי וסיים במקום ה-16 הכללי עם תוצאה של 1:47.37 דקות. הוא הקדים בשלוש מאיות בלבד את הספרדי ססאר קאסטרו שדורג במקום ה-17 ולא העפיל.

ברביעי האחרון, לוקטב סיים במקום ה-32 (מתוך 108) במשחה ל-100 מטר חופשי, באליפות העולם בשחייה המתקיימת בקטאר, לאחר ששחה בזמן של 49.50 שניות. זה היה המשחה האחרון של לוקטב באליפות והוא יחזור לארה"ב שם ישתתף כבר בשבוע הבא באליפויות האזוריות במכללות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן