מתתיהו צרויה, בעל חנות הספרים המיתולוגית, הלך לעולמו

במוצאי שבת האחרון, הלך לעולמו מתתיהו צרויה ז"ל מוותיקי העיר. מתתיהו (מתי) היה הבעלים של חנות הספרים המיתולוגית במרכז א' באשדוד במשך 40 שנה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מתתיהו נולד לפני 93 שנה בעיר ספרו שבמרוקו כבן בכור למשפחה דתית אדוקה בת 6 ילדים. מתתיהו היה מורה ומנהל בית ספר ברשת בתי הספר "אליאנס" במשך 18 שנה במרוקו. בשנת 1967 עלה עם משפחתו ארצה מטעמי ציונות. הוא החל דרכו בארץ כמורה ובהמשך פתח חנות ספרים ומכשירי כתיבה "מ. צרויה" במרכז א באשדוד בשנת 1970. בחנות עבד יחד עם אחיו שלום יבדל"א ובהמשך עם אישתו פאני תבדל"א. החנות שבאופן טבעי עסקה בתחום הנושק לתחום החינוך סיפקה ציוד ומשחקים לגני הילדים ובתי הספר ומוסדות הציבור באשדוד וסביבותיה. במהלך השנים נמנו בין לקוחות החנות 3 דורות: סבים, הורים ונכדים.

החנות "צרויה" היתה שם דבר בקרב כל תושבי אשדוד במהלך 40 שנות פעילותה, ובשנת 2010 כאשר מתתיהו היה בן 82 שנה, סגר את החנות.

מתתיהו הקים משפחה ענפה הכוללת ילדים, נכדים ונינים.

מתתיהו היה איש בעל שיעור קומה. איש משפחה למופת, שקט, צנוע, שיושר ויושרה היו נר לרגליו, נעים הליכות, יודע להקשיב בסבלנות ותמיד לייעץ ולהנחות בתבונה רבה, אופטימי, נעים הליכות, הרבה במתן בסתר. מתתיהו היה אהוב על כולם.  יהי זכרו ברוך!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן