מתי בחרתם בפעם האחרונה?

צילום: לילי מימון צרויה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במדינת ישראל זה לא סוד, שיש הרבה בחירות. בחירות לראשות הממשלה, בחירות לנשיאות, בחירות לפריימריז, בחירות להסתדרות ועוד. בכל בחירה כזו תמיד מגיעה קבלת החלטה ואז כאשר התוצאה מתבררת, ישנה לפעמים תחושת סיפוק ולעיתים דווקא תחושת החמצה.

ובדיוק כמו במדינה, ובמערכות הגדולות, כך גם בחיים האישיים של כל אחד מאיתנו.

לכולנו ישנן בחירות יומיומיות פשוטות, גלידה וניל או שוקולד? חולצה צהובה או אדומה?

ולכולנו ישנן גם בחירות הרות גורל, משנות חיים, והכרחיות כל כך, שדווקא אותן אנו דוחים בשל החשש, בשל הקושי, בשל הכובד שלהן על כתפינו, בשל הסיכון שאולי אולי לא נבחר נכון ואז נשנה ללא צורך את דרכנו.

רבות מהנשים אותן אימנתי בשיטת NLP אשר ביקשו לצמוח בחייהן ולפסוע בדרכים חדשות, כאלו שדורשות בחירה והחלטה לא פשוטה, שיתפו אותי שזה היה הדבר הקשה ביותר עבורן.

הרגע הזה, שבו את הולכת בדרך אחת ולמעשה אומרת שלום לדרך השנייה.

והבחירה הזו האישית היא לעיתים חוצת ערכים ונורמות, מנוגדת אפילו לדברים שהאמנו בהם כל החיים, לפעמים מוציאה אותנו מאזור הנוחות, מטלטלת ושומטת את הקרקע מתחת לרגלינו.

כל בחירה היא כמו רעידת אדמה כלשהי, אם אנחנו לא שלמים איתה במאה אחוז.

אז איך בוחרים

  • מצמצמים אפשרויות. לשתי בחירות אפילו מנוגדות לחלוטין, שטומנות בתוכן את כל מה שאנו צריכים ורוצים.
  • כותבים מה כן יקרה אם נבחר בכל אחת מהן. איך נרגיש? מה נרוויח? כיצד ישתנו חיינו? איך זה ישפיע על הסביבה שלנו שאנו דואגים לה? מה יקרה בטווח הקצר? ובטווח הארוך?
  • כותבים מה לא יקרה אם נבחר בכל אופציה אחרת. מה לא יקרה בחיינו? מה לא ישתנה? מה לא נרוויח? מה לא נפסיד? מה לא נצטרך לעשות?

כאשר כותבים, ורואים מול העיניים מה כן יקרה ומה לא יקרה (ובכוונה אני לא מגדירה זאת כיתרונות וחסרונות), מסתבר שדברים רבים יכולים פשוט להשתנות בתפיסה שלנו ובראיה שלנו.

פתאום המצב הנוכחי- ייראה לנו הרבה יותר טוב ממה שחשבנו, ואז אולי נוותר על הצורך לשנות, או להיפך, אולי הוא דווקא ייראה הרבה יותר גרוע ממה שחשבנו ואז נוותר על ההתלבטויות ונבחר מיד באופציה שתשפר את חיינו.

כאשר נכתוב מול עינינו מה ישתנה גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך- נקבל פרופורציות. דברים שרואים משם לא רואים מכאן. הפרופורציה נותנת לחיים את המסגרת הנכונה שלהם, את היחס האמיתי מה שקורה לנו ויכולה גם לשנות את הרגש שלנו כלפי דברים שמתרחשים בחיינו וגם לשנות את תגובותינו.

התוצאה הסופית מהתהליך הזה הינה שנעשה שינויים קטנים לפני שנבחר בגדול, ואז הבחירה תהיה קלה ופשוטה וטבעית הרבה יותר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן