"משרד הפנים לא אישר בניית הקנטרי מנימוקים פרוצדורליים ומשפטיים"

"משרד הפנים לא אישר את זכייתה של רשת הולמס פלייס לפני 14 חודשים במכרז להמשך בנייתו והפעלתו של הקנטרי קלאב ברובע י"ג "מנימוקים משפטיים ופרוצדורליים" , כך השיב יו"ר חפ"א (החברה לפיתוח אשדוד) חבר המועצה עו"ד חנוך דרך ארליך לשני חברי האופוזיציה במועצת עיריית אשדוד, עורכי הדין הלן גלבר ואופיר לסרי שהגישו שאילתות בנושא שיעלה הערב למועצת העיר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תזכורת לסיפור שלא נגמר  ויידון הערב מועצת העיר: הקנטרי קלאב שבנייתו החלה ברובע י"ג כבר כ-20 שנים הושקעו למעלה מ- 30 מיליון שקל וכדי לסיים את בנייתו נדרשת עפ"י  הערכה השקעה של כ- 15 מיליון שקל נוספים. הסאגה החלה ביולי 2001 אז פרסמה עיריית אשדוד את המכרז הראשון להקמתו של הקנטרי קלאב על שטח של 31 דונם.

השלטים שהוצבו במקום בישרו על כך שהוא ייפתח ב-2006, אולם העבודות באתר נתקעו בשל מחלוקת בין חפ"א  לקבלן שזכה במכרז. בהמשך הודיע היו"ר הקודם של חפ"א, חבר המועצה ולדימיר גרשוב, כי הקנטרי קלאב ייפתח בקיץ 2008 וכשזה לא קרה הוא הודיע על דחיית פתיחתו לתחילת 2009. גם זה לא התממש והעבודות נותרו תקועות. בסוף ספטמבר 2009 הודיעה חפ"א שעבודות הבנייה יסתיימו בתוך חצי שנה, מה ששוב לא קרה.

דרך. נצא למכרז ללא צורך באישור של משרד הפנים

גם בהמשך הקנטרי קלאב שהיה אמור להיפתח עפ"י הצפי ב-2012 לא נפתח. חוברת חגיגית ומפוארת בשם "אשדוד העיר הישראלית" שחולקה לתושבים הם התבשרו כי העבודות בקנטרי קלאב "חודשו, הוחשו ונמשכות כסדרן" ושהוא ייפתח ב- 2013, מה שבסופו של דבר נותר בגדר הבטחה על הנייר. בחוברת אגב נכתב כי מדובר בקאנטרי קלאב מודרני שיכלול 2 בריכות שאחת מהן מקורה, חדרי כושר, מלתחות, ספא, ג'קוזי, אולמות- לחוגים, לפעילויות חברתיות, ולאירועי תרבות, קפיטריה ומתקני משחקים וספורט.  אח"כ הודיעה חפ"א באתר האינטרנט שלה כי הקאנטרי קלאב ייפתח עד סוף 2014 אך זה שוב לא קרה. 

באפריל 2015 הודיע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שהקאנטרי קלאב ייפתח במחצית הראשונה של 2016. באוקטובר  2016 פרסמה העירייה מכרז נוסף לקבלת הצעות להשלמת הקמת הקאנטרי קלאב והפעלתו אך איש לא ניגש אליו. חודשיים אח"כ, בנובמבר, הודה ד"ר לסרי בישיבת המועצה שהעירייה נכשלה בנושא הקאנטרי קלאב. גם לשני מכרזים נוספים שפורסמו במאי וביולי 2017 לא ניגשו מועמדים, על אף שהעירייה הקלה בתנאי המכרז.

מבקש תשובות לכישלון הבנייה. עו"ד לסרי

בעקבות כך החליטה מועצת העיר לנהל משא ומתן ישיר עם מציעים אפשריים. בישורת האחרונה של המשא ומתן נותרה העירייה עם חברת הולמס פלייס, שנסחרת בבורסה,  איתה חתמה על חוזה התקשרות, שכאמור לא אושר ע"י משרד הפנים.

יש לציין כי בכל ישיבות המועצה שדנו בנושא הקנטרי קלאב התריעה גלבר פעם אחר פעם  כי ההליכים שעושה העירייה  אינם תקינים ואינם חוקיים והזהירה כי הם יביאו בסופו של יום לכך שמשרד הפנים לא יאשר את ההתקשרות. ואכן זה מה שקרה. בעקבות החלטת משרד הפנים שלא לאשר את ההתקשרות המדוברת הודיעה חפ"א למועצת העירייה שהיא תסיים בעצמה את בניית הקאנטרי קלאב. ובחזרה לשאילתות. לסרי שאל : " מהן הפעולות שננקטו מול משרד הפנים לצורך בירור ו/ או הסרת החסמים שמנעו את אישורו של ההסכם טרם ביטולו ?". תשובת דרך ארליך היא כי " ננקטו פעולות רבות קוימו שיחות ופגישות רבות מול הגורמים הרלוונטיים במשרד הפנים בניסיון לאשר את המכרז. ללא הועיל". 

עו"ד גלבר. מיליונים נזרקו לפח

לשאלה "האם ידוע מהי עמדת היזם להחלטה על ביטול זכייתו במכרז "? ענה דרך ארליך " היזם עודכן באופן קבוע בהתקדמות אישור המכרז וכן בתוצאות הסופיות. הביטול נעשה בהתאם להוראות המכרז והיזם הודיע לבורסה על ביטולו". לשאלתה של גלבר " האם העירייה תצא למכרז חדש, אם כן איזה סוג מכרז והאם  גם למכרז החדש נדרש לקבל את אישור משרד הפנים" ענה דרך ארליך כי" מועצת המנהלים של חפ"א החליטה לבנות את הקאנטרי במימון עצמי. מכרזים, אם יצאו, יהיו כחוק לצרכי הפעלה  ו/ או בניין והם אינם דורשים את אישור משרד הפנים".

וכאמור, לשאלתם המשותפת של גלבר ולסרי :"מה הסיבות שבגינן משרד הפנים לא אישר את ההסכם עם הולמס פלייס" ענה דרך ארליך:  "לשיטתו של משרד הפנים מנימוקים משפטיים ופרוצדורליים. אין תשובה בכתב ממשרד הפנים. אלא סירובם נלמד מתכתובות רבות בדוא"ל ומפגישות".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן