משרד החינוך: אשדוד במקום 168 בטבלת זכאי בגרות. בעיריית אשדוד דווקא מרוצים

משרד החינוך פרסם את תוצאות בחינות הבגרות תשפ"ב- 2022 , לפיהן אשדוד מדורגת במקום ה-168 בדרוג הארצי עם 73% זכאות לבגרות. בעיריית אשדוד ממשיכים לטעון כי אשדוד היא המובילה בחינוך מבין הערים הגדולות עם 95%

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זכאות לבגרות. ההסבר לפער המסורתי הזה הנהוג מזה שנים הוא, שבעוד שמשרד החינוך מחשב את אחוזי הזכאות לבגרות ביחס למספר כל בני השנתון בעיר, בעיריית אשדוד מחשבים את אחוז הזכאות לבגרות עפ"י מספר בני השנתון ב- 15 מוסדות החינוך העל יסודיים, שנמצאים בפיקוח העירייה.

בחישוב זה כל יתר בני השנתון לא נספרים. זאת ועוד. בעוד שאחוז הזכאות עליו מכריזה העירייה מתייחס כאמור רק למספר בני השנתון שלומדים ב-15 מוסדות החינוך העל יסודי שבפיקוחה, היא מציינת בה בעת שאחוז הזכאים באשדוד-95% גבוה ב-19% מהממוצע הארצי של משרד החינוך- שעומד על 76%. יש לציין שההשוואה הזו של עיריית אשדוד אינה רלוונטית בגלל השוני בחישוב, בינה לבין משרד החינוך. פשוט, משום שאין כאן מכנה משותף.

יחד עם זאת יש לציין שיש באשדוד בתי ספר על יסודיים שהגיעו לתוצאות מרשימות ביותר באחוז הזכאות לבגרות. כך למשל מדרשת אמית "שחרי" הגיעה ל-100% זכאות בבגרות. לדברי מנהלת המדרשה, תמי בן זקן "המורות המסורות פתחו את ביתן בשעות הערב, במוצאי שבתות ועוד, על מנת לתגבר את הבנות…ב'שחרי' אנו מאמינות ביכולתה של כל תלמידה להצליח ולצאת עם ארגז כלים מיטבי לחיים. תחושת המסוגלות של התלמידות עומדת במרכז העשייה החינוכית שלנו".

ד"ר אלי לחמני: "זוהי התמונה החינוכית העגומה בזכאות לבגרות באשדוד: אשדוד במקום ה-168 מתוך 253 רשויות, הרבה מתחת לממוצע הארצי.
ראש העיר הוציא דיווח מסולף ושקרי, לפיו 95% בוגרי י"ב באשדוד זכאים לבגרות, אך הוא הוציא מהספירה את החינוך החרדי!
הגיע הזמן שלסרי יפסיק לעשות שקר בנפשו, ויראה את המציאות כפי שהיא: מפת הזכאות הארצית לבגרות מעידה על כך שאשדוד נמצאת במקום כושל מאוד בחינוך! מקום 168 מתוך 253 רשויות בישראל!"

"כראש עיריית אשדוד, אוביל מהפך משמעותי בחינוך, ואצעיד את אשדוד באמת לשורה הראשונה של הערים המובילות בחינוך. אפעל לצמצום פערים חברתיים וקידום שוויון הזדמנויות, על מנת שכל תלמיד ותלמידה יוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם, בצורה המיטבית. זו המשימה החשובה העומדת לפנינו ואני אגשים אותה. כל תלמיד ותלמידה יממשו את הפוטנציאל שלהם עד תום, בעזרתנו. אני מתחייב לכם!"

בניגוד לטענת עיריית אשדוד שהיא בצמרת הרי שמי שמדורגים בצמרת הזכאות לבגרות עפ"י משרד החינוך הם: חורפש- 100%, קריית עקרון-100% , אלקנה-99.3%, כאוכב אבו אל היג'א-99%, בית ג'ן-98.8%,מסעדה-98.2%, גוש חלב-97.8%, פקיעין-בוקיעה-97.4%, שוהם-96.7%, גבעתיים-96.5%, מיתר -96.4% ובוקעתה-96.2%.

ובחזרה לעיריית אשדוד. במקביל לפרסום התוצאות הללו של משרד החינוך מיהרה העירייה להודיע על "בשורה אדירה לראש השנה. ממשיכים להיות בצמרת החינוך הארצי…" ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי הכריז " אני גאה בכך שבפעם השביעית ברצף הוכחנו שההשקעה המתמשכת של כולנו בתחום החינוך מניבה תוצאות יוצאות דופן". ד"ר לסרי ציין, בין היתר, שאשדוד נמצאת באחוז הנשירה ממערכת החינוך מתחת לממוצע הארצי עם 0.7% לעומת 1.1% ."בכל שנה בעשור האחרון העלינו את גובה ההשקעה בכל תלמיד, ואנו נמשיך לשים את ילדי העיר ואת עתידם לפני הציונים ולפעול לאורך כל הדרך , גם ברמה הערכית, וגם ברמה האנושית , למימוש המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו", הודיע ד"ר לסרי לסיכום.

דבריו של ד"ר לסרי זכו לביקורת נוקבת של ברק סרי, המתמודד לראשות העיר." אשדוד לא בצמרת , אשדוד לצערנו בתחתית. לסרי, אשדוד מספר אחת בחינוך? אשדוד במקום ה-168 בארץ, הרחק אחרי אשקלון, נתיבות, גן יבנה, ירוחם, טבריה, טירת הכרמל ובית שאן. לסרי, אין לך בושה. הילדים שלנו נשארים מאחור כשאתה עסוק בהדמיות ובפוליטיקה קטנה. ב-31.10 אשדוד עושה שינוי גם בחינוך", אומר סרי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן