מרכז לוגיסטי חדשני ייבנה בעורף נמל אשדוד

המתחם החדש יציע לראשונה פתרונות אחסנה לוגיסטיים בהיקפים קטנים המותאמים למשתמשי קצה כאשר היקף המכירות הצפוי הינו 300 מיליון שקלים

צילום: הדמיה, ימית סטודיו
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

המתחם החדש, שייקרא "האומן 18", מתוכנן להיבנות לגובה של שלוש קומות מעל קומת קרקע, לרבות גישה נוחה וישירה למשאיות לטובת פריקת וטעינת מכולות של עד 40 רגל. המחסנים יוצעו למכירה וייבנו בגדלים שונים החל מ-75 מ"ר ועד ל-2000 מ"ר, כאשר תהיה אפשרות לאחד מספר אולמות. הגובה מינימלי של תקרות המחסנים יהיה למעלה משישה מטרים והמתחם עתיד לתת שירות 24/7.

המיקום של "האומן 18" הינו אסטרטגי, לאור העובדה שהוא נמצא בעורף נמל אשדוד הקיים ובסמיכות לנמל הפרטי החדש שנבנה בימים אלו. נמלי אשדוד הפכו את העיר לשער הכניסה המשמעותי בישראל הודות לשינוע סחורות ומטענים אל תוך מדינת ישראל וממנה ובמרחק דקות נסיעה מצירי התנועה המרכזיים: כביש 4, 5, 6, ו-7.

בבריזה נדל"ן מספרים כי הקמת המרכז הלוגיסטי החדש נובעת מהעלייה בביקוש בשוק הישראלי, שמקבל משנה תוקף למרות הקורונה ואולי אף בזכותה. "הביקוש נובע תחילה מהעלייה המשמעותית בהיקף הקניות המקוונות, בעיקר בשלושת הסגרים אך לא רק בגללם", ציינו בחברה השבוע, "מדובר במגמה כלל עולמית ובפרט בישראל בשים לב לפתיחת השוק הישראלי לייבוא מקביל, מה שדורש מתחמים לאחסנה באזורים אסטרטגיים – בעיקר באזור נמלים. עם זאת, הגורם המשמעותי ביותר לעלייה בביקוש הוא המצב הנוכחי, שמצביע על מחסור חמור בשטחים פנויים למשתמשי קצה, בעיקר לשטחים קטנים, מה שהוביל לעלייה חדה במחירי השכירות". בחברה גם מצביעים על מדיניותה הקשוחה של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כלפי מחסנים שפועלים ללא רישוי במושבים, ולפיכך על יציאתם של שוכרים רבים לשוק הקונים כחלופת השכרה במושבים.

על-פי מחקר, שביצעה חברת "גיאוקרטוגרפיה" ופורסם לאחרונה בתקשורת, עולה כי לצד המרכזים הלוגיסטיים שהוקמו בשנים האחרונות, רוב השוק מבוסס על שוכרים ורוכשים קטנים ובינוניים שזקוקים למאות ואלפי מ"ר בהם יבואנים וחברות לוגיסטיקה הנותנות שירותים לחברות קטנות ובינוניות, תעשייה קלה וגם משקיעים שמחפשים  אפיק השקעה סולידי.

מהנתונים עולה כי הנתח העיקרי של משתמשי המרלו"גים, 45%, השתמשו בשטחי אחסון קטנים יחסית, כלומר עד 800 מ"ר: 28% השתמשו בשטחי אחסון שנעים בין 800 ל-2000 מ"ר: 15% השתמשו בשטחי אחסון בין 2000 מ"ר ל-5000 מ"ר ורק 12% השתמשו במתחמי ענק של למעלה מ-5000 מ"ר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן