מקרה נדיר ב׳אסותא׳: דייג נעקץ ע"י חתול ים

אל בית החולים ׳אסותא הובהל במהלך החג, דייג תושב השפלה, לאחר שבמהלך דייג בלילה נפגע כתוצאה ממגע עם חתול ים שנתפס בטעות ברשת הדייגים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הספינה שבה על עקבותיה לצורך קבלת טיפול רפואי במשך 3 שעות מלב ים, אשר במהלכם ניתן לו טיפול ע"י חבריו בעודו מאבד דם רב,  עם הגעתו לחוף פונה ע"י מד"א אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, במהלך הטיפול נמצא כי מקום העקיצה, הזרוע, נפוחה יתר על המידה.

הרופאה המטפלת ד"ר דינה ווסרמן החליטה לבצע בדיקת אולטרסאונד מתוך מחשבה כי סיבת נפיחות הזרועה היא עצם זר כלשהו או פגיעה ברקמות הרכות והגידים, אך עם סיום הבדיקה נמצא כי עקיצת החתול פגעה בעורק הראשי בזרוע, וללא זיהוי וטיפול מתאים, פגיעה זו יכולה הייתה להיות קשה ומורכבת הרבה יותר. מצבו של הדייג הוגדר קל והוא שוחרר במהלך היום.

ד"ר דינה ווסרמן הרופאה המטפל: "מדובר במקרה לא שגרתי, שאני באופן אישי מטפלת בו בפעם הראשונה, הטיפול בדייג כלל ייעוץ כירורגי, אולטרסאונד ומתן אנטיביוטיקה. לשמחתי, על אף איבוד הדם הרב, מצבו השתפר, הוא מוגדר כעת קל וצפוי להשתחרר ביממה הקרובה

"חתול הים"- המחבטן האפור, הוא דג ממשפחת הטריגונים, אשר בקצה זנבו קוץ ארוך, לרב ניתן למצוא אותו בקרקעית הים, שם נמצא רב מזונו.  קרובי משפחתו של הדג, אף עלולים לגרום למוות בעקבות ארס המצוי בעוקץ שלהם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן