מקדמים את הספורט, מפתחים את הקהילה

המחלקה לעבודה קהילתית ומרכז הגישור במנהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד רואים בספורט ובפעילות הגופנית ככלי טיפולי שמקדם את הקהילה והפרט

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ידוע לכל על השפעות חיוביות בכל היבטי החיים, של הספורט, הפעילות הגופנית ומשחקי הספורט הקבוצתיים. הנאה, עניין, כייף, ביטחון עצמי, קשרים חברתיים, עידון התוקפנות וחיזוק האגו ועוד.

לכן המחלקה לעבודה קהילתית ומרכז הגישור יזמו את תוכנית "רק רשת אלופי השכונה" ,מדובר בתכנית קהילתית שמטרתה לחזק את מעורבות והשתתפות התושבים בחיי הקהילה, ולקדם אוכלוסיות מודרות ולהצמיח בקרבן מנהיגות אחראית ומוכשרת, כמו כן אנו מקדמים את השיח על שוויון מגדרי.

בתאריך 30.6.21 נערך הפנינג ספורט קהילתי במתנ"ס "נווה יהונתן" ברובע ג', באירוע השתפו מעל 120 הורים וילדים תושבי השכונות הוותיקות באשדוד.

מדובר במיזם קהילתי שתחילתו לפני כשנה, כאשר תחלואת הקורונה הובילה לסגר בכל מדינת ישראל.

הרציונל של המיזם הוא לפתח מנהיגות קהילתית באמצעות פעילות ספורט, כאשר המשפחות היו מסוגרות בבתים, אנו עודדנו אותם לפעילות ספורט הורה ילד דרך משחקי כדור, כל משפחה עשתה זאת במגרש הסמוך לביתה.

בהמשך כשהתלמידים חזרו ללמידה בבתי הספר, השתתפו במיזם תלמידים מבתי הספר הראל, יד שבתאי, המגינים ועלומים. גם תלמידי חטיבות הביניים השתתפו במיזם-בית הספר עמל יעד ובית הספר עמל מחט.

בנוסף כחלק מקידום החוסן הקהילתי בשכונות הוותיקות פתחנו בתחילת חודש יוני השנה סדנאת גישור וניהול קונפליקטים בבית הספר הראל. בסדנא השתתפו 15 ילדים וילדות, מנחת הסדנא שרון בר אל מארגון אשחר ציינה שההבנה שקונפליקטים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, ושיש לנו יכולת לנהל אותם ולבחור בכל רגע כיצד לפעול, היא תובנה שתלך עם הילדים הלאה בהמשך דרכם.

"אני רוצה להיות מגשרת כי אני לא רוצה יותר לריב" אמרה אחת המשתתפות בסדנה.

במסגרת המיזם נכחנו לראות שישנן בנות רבות שרוצות להשתתף בחוג כדורגל או כדורסל אך לא היה חוג כזה בשכונת המגורים שלהן, על כן יצרנו שותפות עם ארגון "אתנה" המרכז לקידום ספורט נשים בארץ.

שגרירת ארגון "אתנה" ויקטוריה פילנובסקי (טורי) אלופת עולם בהתעמלות אומנותית הגיעה למפגש עם תלמידי בית הספר הראל, במפגש סיפרה את סיפורה האישי, איך הקשיים והכישלונות שחוותה נתנו לה את הכוחות להצלחה וחיזוק האישיות, טורי ערכה שיח עם התלמידים ששאלו שאלות רבות ובסיום ההרצאה אף הצטלמו ביחד.

שותפים לתכנית: רשות הספורט העירונית, מרכז קהילתי נווה יהונתן, מרכז קהילתי בית לברון, השירות לעבודה קהילתית משרד הרווחה, עמותת "מוזאיקה" ,בית הספר הראל ברובע ו', בית הספר עלומים ברובע ג'.

אגודות הספורט שתומכות ומגלות מעורבות חברתית לתושבי העיר- מכבי בנות אשדוד, ספורטאי מכבי אשדוד, מועדון ספורט אשדוד, הפועל אדומים אשדוד, וקבוצת עוז אשדוד.

אנו מאמינים שבמסגרת תהליכי התחדשות עירונית שהשכונות הוותיקות בעיר אשדוד עוברות, חשוב ביותר לשים דגש על חיזוק והעצמת התושבים, צעירים כמבוגרים, באמצעות תכניות ספורט ותכניות של פיתוח שפה גישורית ותכניות לפיתוח החוסן קהילתי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן