מצוות פדיון פטר חמור

מצות פדיון פטר חמור התקיימה ע"י הרב מאיר אבוחצירא ברחבת בית הכנסת "תפארת רפאל" ברובע הסיטי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מאות השתתפו במעמד המצוה הנדירה "פדיון פטר חמור" ע"י רבי מאיר אבוחצירא רב "תפארת רפאל" ורבה של הסיטי, שהתקיים ברחבה הגדולה של בית הכנסת "תפארת רפאל" ברובע הסיטי, שם התאספו קהל המונים שהגיעו כדי להשתתף ולחזות במצוה נדירה ויקרה זו ולשמוע על מעלתה. במשך תקופה שהרב מאיר אבוחצירא ציפה לקיים מצוה נדירה זו של פדיון פטר חמור, שכידוע ששכרה גדול מאוד מפני שקשה לקיימה עם כל ההלכות הרבים הנדרשים לקיימה.

קיום המצוה היה להצלחת משפחת שמר היקרה, שדאגו בפועל ולעקוב עד הולדת העייר הבכור במשך כל התקופה. במרכז הרחבה הובאו חתני השמחה החמור בן החודשיים והכבש שאיתו ערכו את הפדיון, שם הונחו על במה מיוחדת שהוקמה לכבוד המעמד.

הרב מאיר אבוחצירא הלביש את החמור בפרוכת חדשה מיוחדת שעליה רקום המילים "ופטר חמור תפדה בשה" והאכיל בידיו את החמור הקטן בפרוסת אבטיח צונן, יצויין כי פרוכת זו הוכנה ע"י תושבת העיר שהכינה במיוחד עבור חמורו של משיח שיגיע במהרה בימינו. גם את השה קישטו לחיבוב מצוה בעיטורים ססגוניים שונים. הנהלת בית הכנסת חילקה למשתתפים דפי ההלכה עם הברכות בנושא פדיון פטר חמור שיצא במדורה מיוחדת מבית "פרסום אלונים".

המעמד החל בדברי תורה ברחבת בית הכנסת, בהשתתפות קהל רב שהגיע אף ממרחקים, בתחילת המעמד הגיע ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר אשדוד שהודה לרב אבוחצירא על הזכות הגדולה להשתתף במצוה נדירה זו. דברי תורה וברכה נשאו האדמו"ר ממעליץ והרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית. את המשא המרכזי נשא הרב מאיר אבוחצירא שהביא ביאורים מחז"ל על מצוה יקרה זו, וכידוע שהחמורים נשאו את משאם של בני ישראל בעת שיצאו ממצרים וכהכרת הטוב זכו שבהם תתקיים המצוה.

בפדיון נאמר שפודין את החמור ואנו נושאים תפילה לבורא עולם שהרי התורה צוותה אותנו לפדות את החמור בשה, ולכן אנו פונים להקב"ה שאם החמור הגיע לדרגה גבוהה כזו שפודין אותו ולא עורפים אותו, אז גם אנו מבקשים שיפדה את עם ישראל מהעוונות ויפדה מהצרות שלו ויזכו לגאולה השלמה. תקיעת שופר הושמעה להתעוררות הקהל אשר זו עת רחמים ורצון לבקש על הגאולה השלמה. לכבוד המצוה התכבד הרב עמרם קסיטאל רבה של "טולוז" שבצרפת בשיר מיוחד, אשר נהוג במעמדים שכאלו בקהילת יוצאי מרוקו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן