מעקב קורונה: אשדוד בדרך לסגר?

בעוד מספר חולי הקורונה באשדוד ממשיכים לזנק, אשדוד בדרך לרשימת הערים האדומות. הסגר על שכונות חרדיות עורר זעם רב בקרב הציבור החרדי באשדוד שחש שמדובר באפלייה. סיעת ״אגודת ישראל״ בעירייה בראשות הרב יחיאל ויינשטן, התכנסה ערב התחלת הסגר והוציאו הודעה כי הציבור החרדי באשדוד, ״לא יקבל ולא ישתף פעולה עם אפליה שכזו״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הקורונה ממשיכה לזנק באשדוד. רשמית, אשדוד עדיין צבועה בכתום לפי שיטת הרמזור של פרופסור גמזו, אך ממידי התחלואה בעיר גבוהים ואפילו גבוהים מאוד. השבוע עמדה הממשלה להטיל סגר על יישובים אדומים, ואשדוד הייתה בין המועמדות להיכלל בסגר. אולם לבסוף הטילה הממשלה סגר לילי למשך שבוע על הרובעים ג׳, ז׳, ח׳, בהם ריכוזי אוכלוסייה חרדית ונחשבים לפי נתוני התחלואה בעיר לרובעים אדומים בהם מספר החולים המאומתים גבוה. הסגר החל מיום שלישי 8‪.‬9‪.‬20 והוא בשלב זה למשך שבוע עד 15‪.‬8‪.‬20 ימים ספורים לפני ראש השנה. החל מהשעה 19:00 בערב ועד 05:00 לפנות בוקר. בין ההגבלות של הרובעים גם סגירת מוסדות החינוך למעט החינוך המיוחד ומגבלות נוספות. כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה הוטל סגר על רובעים אלו. ביולי השנה הוטל סגר מלא על הרובעים למרות שראש העירייה ד״ר לסרי, גם אז הביע התנגדות נחרצת להטלת הסגר על השכונות החרדיות באשדוד וטען שמדובר לאפלייה. גם לאחר פתיחת הסגר נתוני התחלואה בעיר גבוהים.

הרב ויינגרטיין: ״לא נשתף פעולה עם אפליה זו״

כאמור, המאבק של ראשי הרשויות לרבות אשדוד, לפני החלטת הממשלה לאשר את הסגר הלילי היה עד הדקה האחרונה. ד״ר לסרי פנה במכתב לפרופסור לוי מנכ״ל משרד הבריאות והביע התנגדות עזה הן בהכנסת העיר ליישובים האדומים והטלת סגר והן על הטלת סגר בשכונות החרדיות. אולם הפור נפל והממשלה החליטה לגבי אשדוד על סגר ב-3 רובעים. ההחלטה עוררה זעם רב בקרב האוכלוסייה החרדית בעיר. סגירת מוסדות לימוד ועסקים רק באותם רובעים לטענתם היא אפלייה. הימים ימי סליחות וחגי תשרי בפתח, והמגבלות האלו הכעיסו מאוד את הציבור.


סיעת ״אגודת ישראל״ באשדוד בראשות הרב יחיאל ויינגרטן התכנסה ביום שלישי בבוקר לדיון דחוף בסגר המסתמן. הזעם היה גדול. ובסיום הישיבה הוצאה הודעה הבאה: ״הציבור החרדי באשדוד לא יקבל, ולא ישתף פעולה עם אפליה זו״ נאמר בהודעה. ״הציבור ימשיך את אורח חייו כרגיל תוך שמירה והקפדה על הנחיות הבריאות כפי שהקפיד עד כה״. ההחלטה אף נמסרה לראש העיר ד״ר לסרי. בהודעת ׳אגודה׳ נכתב עוד כי בפגישה עם ד״ר לסרי נמסרה לו החלטת הסיעה וכי ד״ר לסרי ״מסר לחברי הסיעה שאף הוא מתנגד בתוקף לסגר על האזורים החרדיים, ומכחיש את הפרסומים המיוחסים לו בפרוטקול שפורסם, ואף פנה במכתב ברוח זו לממשלה״.
בין אם הזעם החרדי מוצדק ובין אם לא, ועם כל הכבוד הקריאה להפר את החלטת הממשלה, שעולה לכאורה ממי שמשמש סגן ראש העירייה, היא מקוממת. למחרת הטלת הסגר, ביום רביעי פסעו להם תלמידים ברובע ג׳ אל בתי לימוד תורה. כאילו לא הוטל סגר והוחלט על הפסקת לימודים וכאילו אין קורונה. יש דרכים להביע מחאה נגד אי צדק ואפלייה. למן הפעלת כוח פוליטי על ראש הממשלה על ידי נציגי החרדים בכנסת או אפילו הפגנת המונים. אבל להפר הוראה שניתנה, גם אם אינה מוצדקת היא בבחינת צפצוף על רשויות המדינה ואפילו יריקה בפרצופו של ראש העירייה ד״ר לסרי, שמנסה לבלום את התפשטות התחלואה בעיר ואף נלחם למען ביטול גזרת הסגר. סגן ראש העיר הרב ויינגרטן, המוכר כאיש רגוע ונעים הליכות הרחיק לכת הפעם.
ממש סמוך להטלת הסגר הלילי, ביום שלישי 8‪.‬9‪.‬20 משרד הבריאות העלה נתוני תחלואה. באשדוד כך עולה נתוני החולים החדשים בעיר שאובחנו יממה לפני הטלת העוצר היו 149 חולים חדשים ו- 1,124 חולים פעילים כשבשבוע האחרון כ- 685 חולים חדשים. נתונים כאמור הינם ביום הטלת הסגר וכי מספר החולים המאומתים ממשיך ועולה. מפרוץ הקורונה חלו בעיר 4,839 . בעיריית אשדוד שבו לפרסם את הדוח היומי של התחלואה לפי רובעים ולפי הנתונים של יום שלישי 8‪.‬9‪.‬20 עולה דווח על 146 חולים חדשים ו- 1,135 חולים פעילים. ברובע ג׳ עמדו הנתונים על 28 חולים חדשים ו- 172 חולים פעילים. ברובע ז׳ 24 חולים פעילים ו-253 חולים פעילים וברובע ח׳ 21 חולים חדשים ו- 164 חולים פעילים.

לסרי: ״התנגדתי להטלת עוצר לילי על אשדוד כולה או על חלק מהרובעים״

ראש העירייה ד״ר יחיאל לסרי העלה הודעה לציבור בקשר לסגר בה הדגיש את התנגדותו. כותב ד״ר לסרי: ״משרד הבריאות קבע הגבלות על 3 רובעים מתוך 18 הקיימים באשדוד. ביום חמישי האחרון הוכרזה אשדוד כעיר כתומה וביום ראשון החלו להגיע דיווחים שאשדוד אדומה בהתאם לתוכנית הרמזור. צבע העיר משתנה כל שבועיים ולא יתכן שישנו אותו אחרי יומיים. בשיחות שניהלתי במהלך הימים האחרונים עם שר הבריאות, יולי אדלשטיין ועם סגן שר הבריאות יואב קיש ועם ראש הסגל במשרד ראש הממשלה אשר חיון, התנגדתי בכל תוקף להטלת עוצר לילי על אשדוד או על חלקים ממנה.

במהלך השיחות הצגתי תוכנית עבודה מקצועית ומערך תפעול שהעירייה מבצעת במטרה לשמור על בריאות הציבור ולמנוע את המשך התפשטות הנגיף״.
ד״ר לסרי ממשיך וכותב : ״ למרות הנ״ל, וועדת השרים להגבלות על אזורים, החליטה להטיל הגבלות על שלושה רבעים ג׳, ז׳ ו- ח׳. אני מצר מאוד על כך, ויש לי ספק אם יהיה בכך תרומה משמעותית להפחתת התחלואה ברבעים אלה. אני קורא לתושבי אשדוד להשמע להנחיות ולהקפיד עליהם. במיוחד בהתנהגות אישית אחראית על ידי עטיית מסיכה, הגיינה ושמירת מרחק. רק אם כולנו ללא יוצא מן הכלל ננהג באחריות, נוכל לבלום את התפשטות נגיף הקורונה באשדוד״.
ד״ר לסרי לא הגיב עד סגירת הגיליון על עמדתו להודעה של חביו לקואליציה באשדוד בראשות סגנו הרב יחיאל ויינגרטן.
סגן ראש העירייה הרב ויינגרטן, סגר את הטלפון כשהתקשרנו לבקש תגובתו ועד סגירת המערכת לא חזר טלפונית או הגיב לבקשה שנשלחה אליו במייל.

חה״כ ינון אזולאי אובחן כחולה קורונה

והשבוע נודע כי חבר הכנסת של ש״ס מאשדוד ינון אזולאי אובחן לקורונה ונכנס לבידוד. גם במערכת הבריאות חלה עלייה במספר הנחשפים לקורונה. כידוע הלימודים במגזר החרדי נפתחו בתחילת חודש אלול באמצע אוגוסט ולפני כשבוע ב- 1‪.‬9‪.‬20 הצטרפו לספסל הלימודים גם תלמידי הממלכתי והממלכתי דתי. ועולה כי עשרות עובדי הוראה ותלמידים נחשפו לחולה מאומת או חלו, ונשלחו לבידוד. בין היתר 2 שכבות במקיף ט׳ נשלחו לבידוד וגם באולפנא נמצאה מורה מאומתת ונשלחו לבידוד.

צילום: נעם ריבקין פנטון

הורים בבידוד שלחו את ילדיהם לבית הספר

פוסט ברשת החברתית של אם, שקבלה על זוג הורים שאובחנו בקורונה והיו בבידוד ביחד עם ילדיהם שלחו את ילדיהם לבית הספר. והתברר כי גם הילדים מאומתים . את הסיפור חשפה כתבתבי ערוץ החדשות 13 ליאור ורוצלסקי ואלמוג בוקר בכתבה נכתב כי : זוג הורים אובחנו שנבדקו בקורונה, וילדיהם עברו בדיקות גם הם בדיקות. אך עוד לפני קבלת התוצאות, הם כבר הלכו ללימודים – אז התגלה שהשניים, שלומדים בכיתות ב' ו-ח' אכן נדבקו. בשל כך, שתי כיתות הוכנסו לבידוד. ההורים זועמים: "אני בחרדות שאם הבת שלי נדבקה יש לי ילדים, יש אותי, שאני בקבוצת סיכון. הם שלחו את הילדה כשהם יודעים שהיא חולה – זה פשע".אחת האימהות, שבתה לומדת עם הילדה שנדבקה בקורונה, סיפרה כי "הילדה בעצמה אמרה – 'ההורים שלי חולי קורונה וגם אני חולת קורונה, ובכל זאת באתי לבית הספר". לדברי האם, בתה סיפרה לה כי הילדה "עשתה מזה צחוק והשתעלה ליד ילדים אחרים". בעירייה ממש לא צחקו ופנו למשטרה. ההורים קיבלו קנס בסך 5,000 שקלים. העירייה הגיבה לערוץ 13: "העירייה הגיבה בחריפות עם גילוי המקרה, ואף פנתה למשטרה. במקביל, מקפידים ללוות את התלמידים בכיתות שנכנסו לבידוד". משרד החינוך נמסר בתגובה לערוץ 13 כי "מדובר במקרה חמור שאסור היה שיתרחש. בימים אלה של עליה בתחלואה ראוי לגלות אחריות אישית וציבורית ולפעול בהתאם להנחיות הבריאות המתבקשות מכולם".
ובבית חולים אסותא ממשיכים להתריע מפני התחלואה של הקורונה וטוענים שצריך להטיל סגר. פרופסור עמית אסא סגן מנהל אסותא מסר כי ״ הימנעות מסגר נקודתי היום מבטיחה סגר מלא וקשה יותר מחר״ פרופסור אסא תמך בתוכנית הרמזור וציין כי מדוברבמעד נכון בכיוון הנכון. גם ד״ר קרינה גליק מחלקת טיפול נמרץ קונה באסותא אמרה ״ המשך העלייה בתחלואה יוביל למעל 400 נפטרים בחודש ספטמבר״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן