מעצר ״החיילים״ הוארך: החשוד שעומד בראש המאפיה הרוסית שוחרר

בית המשפט האריך את מעצרם של חברי הכנופיה הרוסית שנעצרו בחשד לכאורה שהיו בדרכם לבצע חיסול. בין העצורים היה גם מי שנחשב לעומד בראש האירגון מיכאל טנסקי שלטענת המשטרה הוא חשוד בעבירה של סיוע לאחר מעשה פשע. בית המשפט קיבל את טענות סנגורו והורה לשחררו

צילום: דודי לוי, כאן דרום
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 בית המשפט באשקלון, האריך את מעצרם של מספר חשודים כי היו לכאורה בדרכם לניסיון חיסול של תושב אשדוד, על רקע מאבק כנופיות הפשע על השליטה באשדוד. מעצרם הוארך עד יום ראשון 25‪.7‪.21. כזכור ביום שלישי לפנות בוקר, סיכלה המשטרה מעשה חיסול בתושב אשדוד ע״י בלשי ימ״ר.

מאוחר יותר הם הובאו לבית המשפט להארכת מעצרם. החשוד שנפצע בזמן המעצר מירי שוטרים, נמלט כאמור לבית חבר אחר שם נמצא גם מיכאל טנסקי שהזעיק את מד״א. האדם שלביתו הגיע העצור הפצוע עוכב לחקירה ושוחרר אולם להארכת המעצר הובאו החשודים, למעט זה שנפצע ונמצא בבית חולים וכן טנסקי. בדיון תהה סנגורו של טנסקי עו״ד עידו פורת על איזה עבירה של סיוע לאחר מעשה פשע ביצע טנסקי? על כך השיב נציג המשטרה כי "הסיוע לאחר מעשה זה קבלת פצוע הירי לביתו". עו״ד פורת המשיך ואמר: "זה עבירה? אדם מגיע ירוי, הוא הזעיק מד"א. הוא חייב על פי חוק לדווח למד"א. זה עבירה לסייע לאדם פצוע ירי?". בתשובה אמר נציג המשטרה כי "לפי החשד לא מדובר בתום לב. לא מדובר באדם שהגיע בתום לביתו דווקא לביתו. לכן חשוד בסיוע לאחר מעשה".

 המשטרה ביקשה לעצור ל- 8 ימים ועו״ד פורת עתר לשחררו למעצר בית. "אין חשד סביר לכלום. לא יכול להיות שכל פעם שיעצרו חברים שלו, יגידו שהוא שלח אותם, הוא קשר קשר לפשע. צריך ראיות. לא יכול להיות שכל שבוע עצר מניעתי. זה לא ביטחוני ולא שב"כ ואין ראיות. כשבאים ואומרים 'עזרת לחבר שלך שהיה ירוי', אבוי לנו אם אדם לא יסייע לבן אדם ירוי".

 שופטת בית המשפט באשקלון, דורית בונדה, הסכימה עם הסנגור וכתבה בהחלטתה כי למרות שניסתה להבין מהמשטרה על מה מתבסס החשד נגד טנסקי, "לא צלחה ידה של היחידה החוקרת להציג בפני באופן ברור וישיר חומרים גולמיים המלמדים על קיומו של חשד סביר ברף הנדרש להארכת מעצרו של החשוד". בנוסף כתבה השופטת בונדה, כי מה שכבר הוצג לה בנוגע לעבירת קשירת קשר לביצוע פשע, אז מדובר בפשע שלא בוצע. "ובאשר לסיוע לאחר מעשה, הבנתי מבא כוח המבקשת כי מדובר בסיוע עת המשיב בחר לפנות לסיוע כוחות הצלה על מנת לסייע לאחר אשר הגיע לכתובת מגוריו כשהוא פצוע. יש להזכיר כי בהתאם לסעיף 1 לחוק לא תעמוד על דם רעך, תשי"ח – 1998, מעשיו של המשיב ביחס לאותו אדם פצוע היו מחוייבים על פי חוק וטוב שהמשיב עשה לצורך הושטת העזרה הנדרשת כפי שעשה", כתבה השופטת בונדה ושחררה את טנסקי למעצר בית בבאר שבע בבית אמו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן