מעצבת שמלות הסלבס מאשדוד: "בגיל חמש תפרתי בגדים לברבי"

שירן אבוחצירה (34) היא ככל הנראה הילדה שנולדה עם חוט ומחט ביד. כבר מגיל צעיר ביותר הביטה באמה ובסבתה תופרות וידעה, שיום אחד היא תצמח עם זה ובגדול. אמה, שחלמה ללמוד אך אביה לא הסכים לכך, החליטה שתעשה הכל כדי לסייע לבתה להגשים את עצמה ובגדול:את הלימודים ב׳שנקר׳ סיימה בהצטיינות ומייד משם המשיכה לעבוד אצל ענבל דרור, המעצבת האשדודית המפורסמת. כעבור עשר שנים של הרבה ניסיון וגם אומץ, פתחה סטודיו משלה, בברכתה המלאה של ענבל כמובן.* זמן קצר לאחר שפתחה, הגיעה אליה המפיקה של מוטי רייף, התאהבה בעיצובים ומאז הסלבס לא מפסיקות לזרום

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כל אישה מכירה את זה: לקום בבוקר, לפתוח את הארון, ולהתלבט שעה תמימה מה לעזאזל ללבוש? עבור נשים מוכשרות כמו המעצבת שירן אבוחצירה שלנו, הבעיה לא קריטית. כבר מגיל קטן היא יודעת, שאם אין מה ללבוש, פשוט לוקחים בד, חוט ומחט, ותופרים. ככה זה, כשאת נולדת עם חוש תפירה מולד, ורואה את אמך וסבתך תופרות בקלות בגדים יפהפיים.

שירן אבוחצירה (34) אמא ליגל, דוד ועמנואל, נשואה לבעל התומך מאיר, העובד כעמיל מכס. היא אשדודית מבטן ומלידה, גדלה ברובע ח' לצד שלושה בנים, אביה נהג מונית ואמה גננת. היא למדה במקיף ה', ומשם יצאה ללמוד ב"שנקר" עיצוב אופנה. "אני מגיל אפס עם חוט ומחט ביד" היא צוחקת כשאני שואלת איך הכל התחיל, "סבתא תפרה, אמא והדודות תפרו, תמיד הייתה מכונה בבית, יש לנו את זה כנראה בידיים. בגיל 14 כבר היינו קונות בדים ובאות לאמא לתפור, פורים היה מתחיל אצלנו מסוכות בהכנות לתפירת התחפושות, אמא המוכשרת תמיד לימדה אותנו משהו חדש".

הברבי שמזכירה להגשים חלומות

שירן מראה לי את בובת הברבי שלה מילדות, עם השמלה שתפרה לה בגיל חמש, אשר מונחת לה בסטודיו כתזכורת לחלומות הילדות.

שירן: "זו בובת הברבי המקורית שלי, עם חתיכות הבדים שהייתי תופרת עליה. אמא שלי שמרה אותה כל השנים, כדי שאזכור שחלומות נועדו כדי להגשים אותם. לפני שנתיים היא שמה אותה אצלי בסטודיו". במהלך הלימודים הגיעה לסטודיו של ענבל דרור, המעצבת האשדודית המפורסמת, על מנת לסייע, ומייד כשסיימה השתלבה אצלה כמעצבת מבוקשת.

שירן: "כולם ידעו שזה מה שאני רוצה להיות ורק בזה אני אעסוק. לכן אחרי שלוש שנים בשנקר מייד הלכתי לעבוד אצל ענבל דרור בבית האופרה, היא עד היום כמו משפחה שלי".

ומתי החלטת לפרוץ כמעצבת עצמאית?

" לפני שעזבתי את ענבל בעלי לא הפסיק לדחוף אותי לפתוח לבד, תמיד הקפיד לפרגן ולתת לי את הגב הכי טוב שהכל בסדר, אני פה לצידך , ובלעדיו לא הייתי עושה כלום, הוא הגב והכתף התומכת שלי. לכן לפני כשלוש שנים, כשילדתי את הקטן שלי, החלטתי סופית לצאת לדרך עצמאית. כי בכל זאת, ידעתי שלמדתי כדי להגשים את עצמי. בניתי את העסק עם תינוק בידיים, לאט לאט."

איך הייתה העזיבה? קיבלת את ברכתה של ענבל?

"בוודאי. דיברנו והכל היה ברוח טובה, קיבלתי את ברכתה, עד היום אנחנו מפרגנות אחת לשנייה, אני מאוד אוהבת אותה, מבחינתי היא מספר אחד בארץ."

אחיה של שירן, יוהאן, היה גם שותף מקצועי של ענבל במשך שנים ארוכות. ועם המעבר לעצמאות, עבר לצידה כמובן: "מלבד בעלי מאיר שהוא שותף מלא בעסק, גם אחי יוהאן צמוד אלי, עוזר ומייעץ, הוא החבר הכי טוב שלי, שותף פרטי".

ממעצבת אנונימית למלבישת הסלבס

שירן מתחזקת כמובן גם אינסטגרם פעיל, עם לא מעט עוקבים, כמה אלפים טובים, שם היא מפרסמת עיצובים ורעיונות חדשים. ואם היא מזכירה לכם את המאפרת המסרקת האשדודית אורטל בניסטי, הרי ששתיהן הן גם חברות טובות מילדות וגם שותפות להפקות רבות ולחברות עם סלבריטאיות.

אז איך הגעת לעצב לסלבריטאיות?

"חצי שנה אחרי שפתחתי את הסטודיו הגיעה אליי המפיקה של מוטי רייף, כדי לעצב שמלה לחתונה של אחותה ונחשפה לכל העיצובים. היא שאלה אם אני מעצבת גם לכלות ותוך כדי שאנחנו מעצבות ובמהלך הזמן הודיעה לי שהם מרימים הפקה גדולה "סלברייד", זה היה 2018, הפקה גדולה שבה הציגו 30 מעצבי הכלה הכי גדולים בארץ: ענבל דרור, דני מזרחי. ידוע שמוטי אוהב להכניס בין 2-5 מעצבים חדשים צעירים ולתת להם במה בכל הפקה שלו, וכך קיבלתי הצעה להציג שמלת כלה ועשיתי קצת מעבר".

מה עיצבת?

"אמרתי אם כבר אז כבר.. אני עושה משהו שונה. שלחו לי כל מיני דוגמניות סלבס, לא אנונימיות, שאבחר מי תלבש את השמלה שלי, ובחרתי את תאלין אבו חנא, ועיצבתי לה חליפת שמלת כלה- שבה מתבטא כביכול המעבר בין חליפת גבר לשמלת כלה. זה היה מהמם וגרף הרבה מחמאות וזו הייתה החשיפה הראשונה שלי..

ומאז, הלבשתי את להקת פורמולה כמה פעמים, את אנג'ל ברנס היוטיוברית, עיצבתי להם תלבושות להופעות, אני מלבישה את אבלין הגואל וכבר עיצבנו שתי הופעות".

ובעיצומה של ההצלחה, היכן תפסה אותך הקורונה?

"הקורונה באה לכולנו כהפתעה לא נעימה. בדיוק תיכננתי הפקה ראשונה של צילומי עיצובי כלות, רציתי שתהיה הכי גדולה שיש, היינו אמורים לצלם אותה במאי באתונה, עם תשעת אנשי הצוות הכי גדולים, ממש הפקה מטורפת ואז.. הקורונה הגיעה והכל נעצר ולא יצא לפועל "

ואיך מרימים ראש וממשיכים הלאה?

"הייתה דילמה קשה לכולם, מצאתי את עצמי ללא תעסוקה, אופה ומשחקת עם הבנים, לא פשוט. חיכינו וחיכינו וחשבנו שיעבור מהר ואולי נספיק לצלם באתונה בקיץ וזה לא קרה. בסופו של דבר אמרתי לעצמי, שהרי הקולקציה כבר מוכנה, אני לא מוותרת ולא בורחת ועשינו הכל הכי מהמם שאפשר".

ש. ואיך לבסוף הוצאת את הקולקציה?

"לבסוף, אחרי הרבה חשיבה והמתנה, ומאחר שהקולקציה כבר הייתה מוכנה, עשינו את הצילומים בישראל, צילמנו באוגוסט בתוך סטודיו עדי פרץ, עם דוגמנית עלית מודלס, אורטל בניסטי שיער ואיפור. והקולקציה נחטפה בחודשים באחרונים".

מניין ההשראה לעיצובים המיוחדים שלך?

"וואו שאלה טובה.. אמא שלי המוכשרת היא ההשראה הכי גדולה שלי, החלום הכי גדול שלה היה ללמוד אופנה, היא התקבלה לשנקר וסבא לא נתן לה ללכת ללמוד כי אז לא היה נהוג, אמרו לה ללכת לעבוד. וכל החיים חלמה את זה שאני אצליח בתחום. כשאמא ראתה שאני מחוברת לזה, היא עשתה בשבילי הכל ואמרה לי שהיכן שארצה להגיע אני אגיע והיא תמיד תהיה שם בשבילי. בעיקרון, ההשראה באה לי מכל דבר, מאישה יפה, מטיול שאני נמצאת בו, מפריט יחודי שראיתי בחו"ל, מהחלומות שאני חולמת בלילה.

איך את מסבירה את ההצלחה שלך? הרי לא חסרות מעצבות מוכשרות

"העיצובים יחודיים, אני עושה הכל בעצמי, בלי תופרות כמו אחרים. בעיקר עבודות יד, רקמת מכונה גם. מחלק קטן שאני רואה אני הופכת למשהו שלם ואחר שהוא שלי, של היד שלי, ואף אחד לא יכול להתחרות בזה. הרבה בא מהבית, מאמא, מסבתא, ממרוקו, האותנטיות. בנוסף,  אני מאמינה בללכת לאט ובטוח. הרי יכולתי לפתוח גם לפני עשר שנים, אך כל החיים הם בית ספר אחד גדול..”.

את מי את חולמת להלביש?

"וואו.. כל מי שבאה אלי מבחינתי היא עולם ומלואו, כולן ברכה. אף פעם לא חלמתי להלביש מישהי ספציפית אלא כל אישה שתרגיש שהיא מלכה

מה המסר שלך לנשים אחרות?

"לא משנה מאיפה באת, להעז, לא לפחד, לקחת את עצמך בשתי ידיים, כי השמיים הם הגבול. ולעשות את זה בחוכמה, יש הרבה בנות שלמדו ומוכשרות אבל זו תורה שלמה וכל שנה למדתי עוד. זה עולם ומלואו, חשוב לרכוש הרבה ניסיון כדי לרכוש ביטחון ולהעז עם עיצובים משלך. ומי שיש לה את זה, רואים את זה".

מה את מעבירה לילדים שלך מניסיונך?

"שיגשימו את עצמם, שיהיו מה שהם רוצים, שיגשימו חלומות ותמיד ילמדו, זה מאוד חשוב. אני אף פעם לא ראיתי את עצמי עובדת במשהו אחר".

אז מה החלום הבא?

"שנהיה בריאים לפני הכל, נגדל את הילדים בשמחה עם זמן איכות, זה הכי חשוב ושנמשיך בעשייה מבורכת".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן