מנגישים את המעבר מכיתה ו׳ לתיכון

תכנית חונכות אישית-קבוצתית בין תלמידי תיכון לתלמידי כיתות ו', שקטים וביישנים, לקראת המעבר לחטיבת הביניים וחייהם הבוגרים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עמותת ׳אור לחינוך׳ שנוסדה באשדוד בשנת 2008, ובשיתוף חברת ׳אדמה אגן׳, מפעילה תכנית חונכות אישית-קבוצתית בין תלמידי תיכון לתלמידי כיתות ו', שקטים וביישנים, לקראת המעבר לחטיבת הביניים וחייהם הבוגרים. את סניפי אור לחינוך מובילים סטודנטים מלגאים עם רקע וניסיון בחינוך בלתי פורמלי. תכנית החונכות של אור לחינוך היא מסוג שונה לחלוטין: בלי שיעורי בית או הכנה למבחנים, אלא מתמקדת בנקודות החוזק ותחומי העניין של המשתתפים, תוך יצירת מסגרת חברתית משמעותית.

מידי שנה, בשיתוף פעולה ובמימונה של עיריית אשדוד, במסגרת היחידה למעורבות חברתית במינהל החינוך ובהשקעה משמעותית של חברת אדמה אגן, עמותת 'אור לחינוך' מפעילה שני סניפים, במקיף ו' ובמקיף א', בהם משתתפים כ-100 חונכים וחניכים. באשדוד שותפים נוספים המשקיעים בפעילות 'אור לחינוך', ביניהם חברת תקשוב המפעילה מוקדי שירות ומכירות בעיר. כמו כן, למעלה מ-200 חונכים וחניכים משתתפים בפעילות אור לחינוך בבאר שבע וערד.

'אור לחינוך' עורכת מידי שנה מחקר בקרב משתתפיה ומצאה כי עם סיום שנת הפעילות האחרונה של אור לחינוך (תשפ"א) 75% מהחניכים המשתתפים ציינו כי הם מוכנים הרבה יותר לחטיבת הביניים, 95% מהיועצות והורי החניכים, ציינו כי ימליצו לאחרים להשתתף בפעילות אור לחינוך ו-86% מהחונכים והחונכות העידו כי הפעילות חיזקה אצלם את האמפתיה לאחר.

אינדה פלינט, מנהלת התנדבות רשותית במינהל אומרת כי "מדובר בתוכנית משמעותית המקדמת קשר חשוב ועונה על הצורך בלראות את הילד. הפעילות מאפשרת  לחונכים להיות גורם משפיע ומחזק לקשר עם התלמיד הצעיר ומאפשרת העצמה אישית לשניהם" 

אילנה סיסו, מנהלת קשרי קהילה של חברת אדמה: "ההשקעה החברתית של חברת אדמה בעמותת אור לחינוך, היא אחת מתוך עשרות מיזמים שאנו שותפים ומובילים לקידום וחיזוק הקהילה באשדוד. אנו רואים את ההשפעה החיובית של אור לחינוך על בני הנוער, החניכים והחונכים כאחד, על העצמתם וצמיחתם. אנו גאים בשותפות ארוכת הדרך הזו ומאמינים כי מבני נוער אלה יצמחו מנהיגי המחר שלנו."

עודד פרומוביץ, מנכ"ל העמותה:  "אנו מברכים את שיתוף הפעולה הפורה וארוך השנים עם עיריית אשדוד, חברת אדמה אגן ושותפים נוספים החולקים איתנו חזון משותף ותומכים בפעילותנו באשדוד. אנו מקווים כי שיתוף פעולה זה ילך ויתרחב בשנים הקרובות ויאפשר לעוד ילדים ובני נוער בעיר לעבור תהליך אישי וחברתי משמעותי!"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן