"על המשולש החקלאי ואלתא אם יפונה, ייבנו דירות רק לציבור החרדי באשדוד"

ממ"ק ראש העיר אשדוד, יו"ר ש"ס כועס על סגן ראש העיר אשדוד, שמעון כצנלסון, שטען שאשדוד לא תהפוך לעיר חרדית, ולא ייבנו דירות לחרדים על מתחם המשולש החקלאי ועל השטח שיפונה על ידי אלתא. אמסלם מצידו מתחייב ומבהיר כי על שטחים אלה, אם יפונו, יייבנו דירות רק לחרדים. "כצנלסון לא ראש העיר, למרות שיש לו סמכויות רבות, אבל לא הוא שקובע את איך העיר תראה". לדבריו "בזכותנו, החרדים, נבחר לסרי לראשות העיר וגם בבחירות הבאות אנחנו נקבע מי יהיה ראש העיר". והאם ירצה בעצמו להתמודד לראשות העיר? "לא מדבר אלי כרגע ראשות עיר". ראיון עם הרבה מסרים וכעס חבוי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הסיפור של אבי אמסלם ממלא מקום ראש העיר אשדוד ויו"ר ש"ס בעיר הוא מוזר. הסיעה שהצהירה על תמיכה גורפת בראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי גרפה במפתיע 6 מנדטים והגדילה את כוחה מהבחירות הקודמות. במו"מ הקואליציוני ש"ס נכנסה אחרונה לקואליציה העירונית וקיבלה פירורים: רווחה, משכן אומנויות הבמה ועוד כמה דירקטורים וראשות של ועדות זניחות. לעומת זאת: סיעתו של סגן ראש העיר שמעון כצנלסון, שהתמודד לראשות העיר מול לסרי וניהל מולו מערכת בחירות קשה גרף אף הוא 6 מנדטים ונכנס למחרת הבחירות לקואליציה וקיבל נדוניה גדולה: תיירות, חפ"א תכנון ובנייה, תפעול ועוד ועוד.

במהלך הזה של הכנסת הסיעה של כצנלסון, שייצג את העולים והחילוניים לקואליציה, סימן ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי את הכיוון: הורדת מפלס השנאה והמתח בעיר. המהלך שלו היה מבריק למעשה, בכך ששילב בקואליציה אחת את החרדים והחילוניים והעולים מחבר העמים סביב שולחן אחד. להזכיר, לפני הבחירות נושא השבת ויחסי חרדים חילוניים בעיר היו בתבערה בפרופיל גבוה, וקרעו את העיר לשניים. החיבור הזה הוכיח עצמו. נוצר שקט בעיר. הויכוחים הללו נעלמו כמעט.

בשבוע שעבר בראיון נרחב ב"השבוע באשדוד" ו"אשדוד10" הצהיר כצנלסון כי "אשדוד במשמרת שלי לא תהיה חרדית”, וטען כי במידה ומפעל אלת"א יפונה לא ייבנו במקום דירות לחרדים והמתחם שיפונה יוקצה לכלל הציבור בעיר. זה הכעיס מאוד את החרדים ואת יו"ר ש"ס אמסלם שמצהיר השבוע כי "המקום יוקצה רק לחרדים וסניה לא ייקבע כי הוא לא ראש עיר, למרות שיש לו סמכויות נרחבות”.

״אם אלתא תועתק, ייבנו יח״ד לחרדים״

"אני יכול להגיד לך, שהעיר אשדוד לא מתנהלת על ידי דמות חילונית. העיר אשדוד מתנהלת על ידי דמות דתית, שמי שבחר בדמות הדתית הזו סופית זה הציבור החרדי והמסורתי. זה הציבור שקובע את הערך והשוויון מי יהיה ראש העיר פה. בינתיים, סניה הוא לא ראש העיר. אומנם יש לו שדרת סמכויות עצמאית גדולה ורחבה והכל בסדר, אבל לא הוא שקובע את איך העיר תראה”.

מי קובע?

"רק הציבור החרדי והמסורתי שהוא הרוב הגדול בעיר והוא שיקבע. אני יכול לומר לך באחריות, ראיתי את האמירות האלה שלו ושמעתי את ההתבטאות האלה. התבטאות של לפני בחירות. התבטאות של הסתה. פעם זה מגיע מכיוון כזה ופעם מכיוון אחר. הפעם זה מגיע מהכיוון של כצנלסון. אין לו הרבה מה להציע לציבור שלו”.

אגב בראיון שנתן, הוא לזכותו ציין כי מתוך 17 אלף יחידות דיור שמתוכננות להיבנות בעיר, של פינוי בינוי או של תמ"א 38 או בניה חדשה הוא טען כי 20% מקצה לחרדים בהתאם לגודלם בעיר..רק שברובע ג' במקום אלתא והמשולש החקאי לא יוקצו לחרדים. חד וחלק

"אז אני אומר בצורה הכי ברורה: אם אלת״א תתפנה משם, אז רק חרדים יגורו במתחם הזה, אותו  דבר גם לגבי המשולש החקלאי, רק חרדים יגורו שם ואתה יכול להיות סמוך ובטוח שגם מתוך החזון של 17 אלף יחידות שיבנו באשדוד אנו נהיה  חלק מאותו חזון חלק מאותה הבטחה לתושבים. החרדים לא חיידקים, הם לא מתפשטים, הם אנשים טובים, חיוביים, אנשים ערכיים. אנשים, שנותנים את החובה לחברה”.

אז אתה אומר שדווקא כן תחת אלת"א או המשולש החקלאי יוקצה לחרדים..

"במידה ואלת"א תתפנה, אני לא מאמין שתתפנה בטווח הנראה לעין, ואם כן, זה יהיה מיועד רק לחרדים. שתבין האזור הזה של ג' ז' הקרוב לאלת"א לא מתאים לבנאדם שלא משייך  לאזור ולרובע שבו המרקם הוא מרקם  דתי, חרדי, מסורתי, חסידי. אני לא רואה  מישהו  שיבוא בכלל להתעניין באזור הזה".

ואתה רואה את העיר הזו כעיר חרדית בעתיד

"אני אומר היא לא תהיה אף פעם חרדית. היא תהיי כמו שהיא היום, העיר הזו היא מאוד מאוד מסורתית".

בזה לפחות אתה מסכים עם כצנלסון שאמר שאשדוד לא תהיה חרדית 

"כשאני מדבר איתך על עיר מסורתית לא שתהיה חרדית היא תהיי שומרת מסורת. היא לא תהיה חילונית. אני לא אוהב את השימוש במילה עיר חרדית. תעשה משאל לקהל ברחוב תעבור ותראה 50 דתיים מסורתיים ו-50 מהצד השני לכן אני לא יודע מה נקרא חרדי או לא חרדי. מה הכוונה שלו שאם יהיה ראש העיר חרדי או לא, זו שאלה אחרת עם נציגות אחרת במועצת העיר  היום היא יושבת כ- 10 מנדטים".

ויש סיכוי שיהיה מועמד חרדי בקדנציה הקרובה לבחירות לראשות העיר?

"היום יש לך ראש עיר שהוא דתי”.

התכוונתי לחרדי. אחדד את השאלה. אתה כיו"ר ש"ס מתכוון בקדנציה הזו לבחירות הקרובות להתמודד לראשות העיר?

"ראשות העיר לא מדברת אליי. כרגע, לא זה מדבר אליי”.

כרגע?

"כן, כרגע ראשות העיר לא מדבר אליי.  מה שכן, אמרתי את זה תמיד, ואני אומר את זה ברור: אנחנו נקבע מי יהיה ראש העיר. חרדי, מסורתי.  ניתן  את הטון ונקבע מי יהיה ראש העיר.  בבחירות האחרונות אם לא היינו תומכים בלסרי הוא לא היה ראש העיר היום. אם ש"ס ואגודת ישראל לא  היתה תומכים בלסרי הוא לא היה היום ראש עיר. זה מאוד ברור"

עם כזו עוצמה אז למה שלא תעמידו מטעמכם ראש עיר חרדי ויש לכם את העיר בידיים ותעשו מה בא לכם.. 

"כי לסרי מצויין בשבילנו. הוא טוב, והוא נמצא, כרגע, בראשות העיר ואנחנו נמצאים איתו בטוב. אני אגיד לך משהו, אני אף פעם לא חושב בחירות, אני חי את היום יום, אני חי את השטח ואני חי את מה שקורה ברחוב. אני עובד מאוד קשה, משעות מוקדמות עד שעות מאוד מאוד מאוחרות. אני פוגש מאות אנשים ואני משתדל ומנסה לעזור. אני וכל החברים לסיעה  לא באים עם אינטריגות,  מי ומה. אבל צריך להיות ברור שלא ניתן להתעלם מהמשקל הגדול הזה של הציבור הספרדי ומסורתי”.

למה מישהו מתעלם ממנו כרגע?

"האמירות של כצנלסון שנאמרו. הוא לא ראש עיר הוא בסך הכל רק סגן ראש עיר ועם הרבה כוח אבל”.

אבי אמסלם, תראה עם 6 מנדטים שלכם, הישג נאה לכל הדעות. איך אתה מסביר את זה שסיעתו של כצנלסון קיבלה יותר תחומי אחריות ממכם?

 "נכנסו אחרונים לקואליציה ובמשא ומתן קיבלנו את מה שקיבלנו. עיני לא צרה באף אחד אחר שקיבל יותר או קיבל פחות. סניה כצנלסון היה יריב הגדול של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי. התמודד מולו לראשות העיר והוא היה הראשון שזחל לקואליציה עם לסרי, וזה מה שסגרו, וכן הוא קיבל הרבה מאוד ומבחינתי זה בסדר גמור. אין לי שום בעיה עם מה שיש לסניה עם האמירות והדרך’ עם החשיבה שלו יש לי בעיה”.

על מה אתה ממונה עם 6 מנדטים?

"על תיק הרווחה, המשכן לאומניות הבמה, יו"ר מהות של הרב אזולאי, יש כביכול את המתנס"ים מופקד על חברה למתנ"סים זה בגדול”.

ואתה מצליח, למשל, לעבוד בשיתוף פעולה במשכן עם מוטי מלכא שנחשב למנכ״ל כוחני? 

"ממש לא. אנחנו לא מצליחים לקדם כלום. אמנם כעת יש קורונה וגם לפני הקורונה לא הצלחנו. לא נראה לי שאפשר לעשות שם משהו".

ולמה אתה לא מצליח לתקשר איתו?

"גם לא מצליח לתקשר וגם יש לו סוג של רשת ביטחון מצוינת שאני לא יודע איך להסביר אותה. בגדול זה המצב שנוצר. כרגע אנחנו נמצאים ראש בראש”.

ולכן אני שואל, למה שלא תעמידו ראש עיר מטעמכם ותהיו מסודרים בעיר

"ראש העיר של היום הנוכחי הוא מטעמנו. הוא לא מטעם מישהו אחר. לא נתקלנו בבעיה. יש אמירות ואני לא רואה מעשים בשטח. אם היו מעשים ועובדות ברור שהיינו מתנהגים אחרת בצורה שונה״.

״הקאנטרי לא יעבוד בשבת״

אומר כצנלסון בנוגע לקאנטרי קלאב שזה תקוע במשרד הפנים ואתה כמקורב ליו"ר שר הפנים, לא עושה כלום בשביל לעזור שאישור משרד הפנים יגיע בכדי לסיים את הבנייה של הקאנטרי קלאב?

"אף פעם לא דיברו איתי על נושא הזה של האישור של הקאנטרי קלאב זה עבר במועצה אצלנו…"

כצנלסון אומר שהוא דיבר איתך 

"איתי אף אחד לא דיבר. כצנלסון דיבר פעם אחת על המינוי שלו בוועדה המחוזית, על  הקאנטרי קלאב לא דיבר".

אז הוא משקר 

"לא אמרתי שהוא משקר. אמרתי שלא דיבר איתי. אני מציע שידבר איתי ואני אנסה לקדם כמה שיותר. אני יודע שזה תקוע ואני לא יודע איך ולמה”.

אתה יודע שאם תסייע לו כאיש חרדי אתה תסייע למקום הזה לפעול בשבת, כי הוא מתוכנן לעבוד גם בשבת 

"אני עושה הפרדה מוחלטת בין הצרכים של העיר ובין הצרכים של התושבים, ואיפה שאני יכול לעזור אני מסייע. אני יודע לסדר את הדברים, אתה שואל אותי בנושא הפתיחה של הקאנטרי, אבל אין שום קשר. מאמין שבזמן הקרוב יגיע האישור והתקדם ויצא לדרך".

ומבחינתך, אם הוא יעבוד בשבת זה דבר שצריך לסבול?

"הקאנטרי לא יעבוד בשבת”.

איך אתה יכול להגיד את זה?

"אני אומר את זה. זכותי לומר את מה שאני חושב. הקאנטרי באשדוד לא יפעל בשבתות ובחגים".

אכן זו זכותך לומר מה אתה חושב. השאלה מה אתה מסוגל לעשות אם נניח ייפתח בשבת..כמו שקרה בביג פאשן.

"המתחם בביג נבנה ונפתח ב-2015 נפתח בשבתות וחגים על הראש של כולם והוא פתוח עד היום, ומה קרה? זה פגע בכל העסקים בתוך בעיר,  פגע בפיתוח. אני לא יכול ללכת לסגור את הביג. לגבי הקאנטרי, כרגע,  זה לא מעסיק אותי. זה רחוק מאוד. ברגע שזה יהיה רלוונטי נדון ונפעל בכל  הכוח  באותה מידה".

את מתחמק. תיאורטית., אם זה מופעל בשבת את נשארים בקואליציה?

"אמרתי לך אני לא אדבר על תיאוריות. להערכתי, זה לא יפעל בשבתות, הוא לא יפעל ולא יפתח בשבות וחגים".

נושא המועצה דתית שאתה די מעורב. נבחרו חברי מועצה, למה המועצה לא מתכנסת ולא בוחרת יושב ראש וסגנים?

"שוב פעם נכנסים לבירוקרטיה, שזה יועצים משפטיים ובדיקות. להערכתי, זה ישתחרר אוטוטו. לצערי הרב במשרדים הממשלתיים הם עובדים בצורה איטית. יש הרבה מאוד עיכובים טכניים בסוף זה משתחרר".

ש. מי יהיה יו"ר?

"הרב עובדיה דהן”.

והסגנים?

 "אין סגנים ולא יהיו סגנים לא בשכר ולא בהתדבות. זה היה תחום שלי במשרד הדתות בעבר. ניהלתי בתחום המועצות הדתיות במשך 3 שנים. אין מושג כזה כיום. פעם היה אפשר לאשר סגן בשכר. אין מושג כזה כיום  וזה לא תיקני ולא חוקי. ולא יהיה, אין דבר כזה. זה נוגד את התקנון ואת הנוהל של המועצה הדתית”.

ש. אתה יודע שבמועצה דתית באשדוד כמעט לכל חבר יש לשכה ושירותי משרד?

"תשמע, מה שקרה במועצה הדתית אשדוד זה לא תקין. זה שחברי מועצה מקבלים חדרים לא חוקי ואני מאמין שכל ההפקרות הזו תיפסק. אני לא אסכים לזה, זה פשוט לא תקני. זה לא תקין ולא חוקי”.

על הירידה במדד החברתי-כלכלי: ״לא יודע על 5 שנים אחורה״

אתה ממונה כל הרווחה?

"כן"

אשדוד ירדה בממד החברתי כלכלי מ-5 ל-4 אתה יכול להסביר מהזווית של הרווחה למה זה קרה?

"זה לא בגלל הרווחה. זה החתך הסוציואקונומי הנמוך בצורה כזו או אחרת. מה שקורה אנחנו בשנה של קורונה שנה קשה מאוד .

לא מדובר בשנה הזו, מדובר  על שלוש שנים אחרונות?

"אני לא יודע על  5 שנים אחורה אם אתה מדבר איתי על מצב היום, אני יודע לענות לך״.

מה המצב היום?

"המצב היום פשוט קטסטרופה, יש פה עסקים בסגירה חודשים מאוד ארוכים, אנשים מובטלים.  עובדים בחל"ת, חסרי מעש, אדם שהוא חסר מעש, הוצאות המחייה בבית גדלות, ההוצאות של הבית הם יותר גדולות,  הכל משתנה. החשמל כל היום עובד , אתה רואה אנשים במינוס . המצב מאוד מאוד קשה. אנשים נורמטיביים לחלוטין במצוקה ואתה רואה את הקושי".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן