ממה צריך להיזהר כשגולשים באינטרנט ואיך להגן על המחשב שלכם

מבלים הרבה שעות באינטרנט וחוששים מאיומים כמו פישינג, וירוסים, כופר ופריצות? במציאות של היום הגלישה באינטרנט כרוכה בלא מעט סיכונים לכן חשוב ללמוד כיצד להגן על המחשב שלכםאם תיישמו את הטיפים הבאים גם אתם תוכלו לגלוש בבטחה, ללא פגיעה בביצועי הגלישה ובחוויית המשחקים באינטרנט

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כאשר אנחנו גולשים באתרי אינטרנט אנו חשופים לתוכנות מזיקות, וירוסים שונים, תוכנות ריגול וכופר, אובדן מידע, זליגת נתונים ומידע אישי לגורמים זרים ולא רצויים ולנזקים פיזיים לחומרת המחשב. לכן, עלינו למזער את הסכנות וכדאי גם להצטרף למסלול סייבר של ספק שירותי האינטרנט כדי לקבל הגנה מושלמת על המחשב בבית או בעבודה.
מהן הסכנות העיקריות בעת הגלישה באינטרנט?
הסכנות באינטרנט נחלקות לשלושה תחומים עיקריים:
• וירוסים ותוכנות זדוניות – וירוס או תוכנה זדונית אחרת מתגנבים לרוב ללא ידיעתכם, הם מסוכנים בגלל האפשרות לפשעי אינטרנט כמו פריצה לרשת החברתית ולדואר האלקטרוני, גניבת מידע מהמחשב שלכם, שימוש לרעה בזהותכם, הונאה מקוונת ועוד.
• פגיעה אישית – אחת הסכנות המשמעותיות באינטרנט היא תופעת הבריונות ברשת, חשיפה לתכנים לא הולמים וניצול לרעה של מידע השמור במחשב או בענן. כמו כן, יש סכנת התמכרות לפעילויות באינטרנט כמו הימורים, משחקים ועוד.
• פגיעה בפרטיות – לא מעט ישראלים סבלו עד היום מפגיעה קשה בפרטיותם בגלל מתחזים, הפרת זכויות יוצרים, מעקב ברשת העשוי להגיע גם לחיים האמיתיים, פרסומים מטעים הגורמים לפגיעה בפרטיות או במוניטין וכדומה.
תוכנת אנטי וירוס עדכנית
וירוס הוא למעשה השם הכולל למגוון תוכנות מזיקות המתפשטות במהירות במחשבים בגלל הורדת קבצים ממקורות לא בטוחים. יש הרבה תוכנות אנטי וירוס, חלקן חינמיות וחלקן בתשלום. מעבר לבחירת והתקנת תוכנת אנטי וירוס במחשב שלכם עליכם לוודא כי היא מעודכנת כל הזמן ואין להשתמש בתוכנות לא חוקיות.
אגב, אפשר לבחור מסלול להגנה מושלמת על המחשב דרך ספקית שירותי האינטרנט, אך חשוב לבדוק מראש מה כוללת החבילה, מהן ההגנות שהיא מספקת והאם החבילה פוגעת בביצועי ובחוויית הגלישה ברשת.
עדכון מערכת ההפעלה
מומלץ להתקין רק מערכת הפעלה חוקית, אין להוריד מערכות הפעלה ממקורות מפוקפקים מאחר והתוכנה עלולה לכלול וירוסים ותוכנות זדוניות, ולרוב לא ניתן לעדכן את מערכת ההפעלה לכן כל עדכוני ההגנה נמנעים מכם והמחשב שלכם חשוף לחורי אבטחה רבים.
אנטי ספאם
חשוב להתקין בכל מחשב תוכנת אנטי ספאם, התוכנה מונעת חדירת וירוסים ושומרת על תיבת דואר אלקטרוני נקייה ובטוחה, ללא דואר זבל.
שכבת הגנה נוספת
כיום אי אפשר להסתפק רק בתוכנות אנטי וירוס ואנטי ספאם, יש לדאוג לשכבת הגנה נוספת המונעת פישינג, גניבת פרטים אישיים, הונאות מקוונות, מתקפות כופר, גניבת פרטי כרטיס האשראי מאתרים שונים וכיוצא בזה. כדאי לברר עם ספק שירותי האינטרנט איזה שכבת הגנה הוא מציע ללקוחות.
הסרת תוספים לא מוכרים מהדפדפן
כדאי להשתמש רק בדפדפן מוכר ואמין, וחשוב לבדוק אילו תוספים מותקנים בו. יש תוספים מומלצים ולגיטימיים, אך לא מעט מהתוספים כוללים פרצות אבטחה והמחשב שלכם נמצא בסכנה. לכן, אם אינכם מכירים תוסף בדפדפן כדאי להסיר אותו במהירות.
כמו כן, אין לשכוח גיבויים באופן שוטף כדי לשמור עותק חיצוני של המידע החשוב עבורכם. כאמור, הפתרון הנוח שמבטיח לכם ראש שקט הוא באמצעות חבילת הגנה מספק שירותי האינטרנט, במקום להתקין תוכנות שונות ולדאוג לעדכון שלהם כל הזמן.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן