מלחמת ארגוני הפשע בדרום: רצח ציון יאנה ז"ל, וניסיון הרצח של אדם נוסף – פוענח. הנאשם הוסגר ממרוקו

המשטרה בליווי פרקליטות מחוז דרום (פלילי), שבמהלכה הצליחו חוקרי הימ"ר יחד עם שוטרי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה ובתיאום עם רשויות הממשל במרוקו, להוביל לגירושו של הנאשם למדינת ישראל, ומעצרו עם נחיתתו בארץ בתאריך 22.3.22.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זה היה רצח בשיטת כיפה אדומה לטענת גורמי מודיעין במשטרה. ליאור חדד בכיר בארגונו של שלום דומרני מואשם כי ביצע את הרצח של ציון יאנה ז"ל בתגובה לניסיונותיו של המנוח לעבור לארגון אחר.

כדי לרצוח אותו הוטמן ברכב מטען חבלה ונאמר למנוח כי הוא מקבל במתנה את הרכב שכאמור היה ממולכד והביא למותו. הנאשם נמחט לאחר מכן למרוקו והוסגר בשבוע האחרון.

ראשיתה של החקירה בפיצוץ רכב שאירע בעיר אשקלון בתאריך 23.10.2012, בעקבות מטען חבלה שהונח בתוכו, דבר שהוביל למותו של המנוח ציון יאנה, ופציעתו הקשה של אדם נוסף ששהה עמו ברכב.

חוקרי ימ"ר לכיש שניהלו את החקירה לאורך השנים, הצליחו להתחקות אחר זהותו של הנאשם, ליאור חדד כבן ה 36, כמי שמעורב בהפעלת המטען שהתפוצץ ברכב, והוא נמלט זמן קצר לאחר המקרה לחו"ל ושהה שם מזה כעשור עד לאחרונה.

חוקרי הימ"ר הצליחו לאסוף ראיות ולבסס את התשתית הראייתית נגד הנאשם, ובתוך כך נרקמה פעילות יוצאת דופן וחוצת יבשות, ע"י המשטרה בליווי פרקליטות מחוז דרום (פלילי), שבמהלכה הצליחו חוקרי הימ"ר יחד עם שוטרי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה ובתיאום עם רשויות הממשל במרוקו, להוביל לגירושו של הנאשם למדינת ישראל, ומעצרו עם נחיתתו בארץ בתאריך 22.3.22.

הנאשם נחקר ע"י ימ"ר לכיש בחשד לעבירות רצח וניסיון רצח, ומעצרו הוארך מעת לעת, עד שלביה הסופיים של החקירה, שממצאיה הועברו לידי הפרקליטות, שהגישה נגדו כאמור הבוקר את כתב האישום עם בקשה למעצרו עד לתום ההליכים.

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה ברק מרדכי, התייחס הבוקר לחקירה: "כמו שלפושעים ולעבריינים אין גבולות, ככה גם אצלנו, הפעילות והתיאום שנעשו לאורך תקופה ארוכה מול רשויות הממשל במדינה אחרת, הוכיחו פעם נוספת שזרועה הארוכה של משטרת ישראל יכולה להגיע לכל מקום ולכל פושע על הגלובוס, לא משנה היכן מסתתר וכמה ינסה להסתיר את זהותו. הכל עניין של זמן, אורך רוח ותכנון קפדני, כאשר המטרה הסופית להביא את הנאשמים לדין על אדמת ארץ ישראל."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן