מכרז תמוה למנהל אגף חינוך תורני : לא נדרשה תעודת הוראה או ניסיון מספק

בשאילתא ששיגר ראש האופוזיציה ד"ר אלי לחמני לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הוא כותב : "מהמכרז עולה כי לא נדרשה תעודת הוראה, תעודת הסמכה או רישיון הוראה קבוע וכן ניסיון מקצועי של לפחות 5 שנים כמנהל מוסד חינוכי, או בעל תפקיד ניהול חינוכי, וזאת בניגוד לתקנות הרשויות המקומיות- מנהל מחלקת חינוך"

צילום: ארכיון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מהמועמד לא נדרשים השכלה בחינוך ובלבד שיהיה בעל תואר אקדמי מוכר, או תואר הנדסאי או טכנאי, או בעל סמיכות לרבנות. מהמועמד גם לא נדרש ניסיון בחינוך ובלבד שתהיינה לו  5 שנות ותק בעיסוקו ו- 3 שנות ניסיון בניהול צוות עובדים מקצועיים בכפיפות ישירה. עם זאת תפקידו של הזוכה במכרז יכלול : גיבוש מדיניות בתחום החינוך החרדי-תורני וניהול המערך החינוכי ברוח המדיניות ובהלימה עם הנחיות משרד החינוך ; גיבוש תכניות עבודה בתחום ; קידום יוזמות פדגוגיות וחברתיות במוסדות החינוך וליווי ובקרה של מערכת החינוך המדוברת. כל אלה מן הסתם דורשים  השכלה וניסיון בחינוך, שאינם נדרשים במכרז. 

תשובתו של ד"ר לסרי: עפ"י חוק הרשויות  המקומיות השכלה בחינוך וניסיון בתחום נדרשים רק מהעומד בראש המערכת, (דהיינו ראש מינהל החינוך אריה מיימון ר.י) ולא מהמנהלים הכפופים לו. " משכך הריני לקבוע חד משמעית כי לא נפל כל פגם בפרסום תנאי המכרז של מנהל אגף החינוך התורני".   

תגובת ד"ר לחמני "תשובתו של ד"ר לסרי לעניין היעדר קריטריונים ראויים לראש מינהל חינוך, הגם שבמגזר התורני, מקוממת ועצובה. במקום שתהיה שאיפה לאייש לתפקידי ניהול, במיוחד בחינוך , אנשים בכירים בעלי רמה וניסיון ובעלי השכלה מכסימלית שניתן, על מנת שישמשו אור ודוגמה לכפופים להם ואף לתלמידים שהם אחראים עליהם, מחפשים איך להפחית דרישות למינימום וזאת על מנת שמאן דהוא יקבל את התפקיד. גם אם זה כשר, זה מסריח".  

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן