מכון אברהמסון להפסקת עישון ולגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות משיק מרכז טיפול חדש באשדוד

מחקר קובע כי אשדודים מעשנים יותר מהממוצע הארצי. עם פתיחת המרכז החדש, מומחי מכון אברהמסון משתפים
בטיפים לגמילה מעישון

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 

אחוז המעשנים באשדוד גבוה מהממוצע הארצי, כך עולה מדו"ח אי שוויון בבריאות, שפרסם משרד הבריאות לאחרונה. לפי נתוני משרד הבריאות, עשרות אלפי ישראלים סובלים מהתמכרויות וכל האוכלוסיות בישראל מושפעות מהבעיה.

"התמכרויות לחומר ממכר כמו סיגריות או סוכר ופחמימות ממכרות גורמות לגופנו נזק מצטבר ובלתי הפיך, ולפריצתן של מספר רב של מחלות. עם נזקי הסוכר נמנים: השמנת יתר, סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות דלקתיות כרוניות, הזדקנות מוקדמת ועוד. למרות המודעות לנזקים, אנחנו נענים לקריאה לעונג וצורכים יותר מהחומר הממכר. במיוחד כשהוא כל כך זמין כמו סיגריות וסוכר", אומר אהוד אברהמסון, מומחה לטיפול בהתמכרויות.

"כמעט כל מעשן מכור, ישקול אפשרות להיגמל מעישון בשלב כזה או אחר של חייו.  להפסיק לעשן זו משימה לא פשוטה,  לא רק בגלל התלות בניקוטין הממכר, אלא גם בגלל דפוסי התנהגות שמורגלים בהם זמן רב, ושעם הזמן הופכים לטריגרים שמעוררים את הדחף לעשן. למשל: הקפה עם הסיגריה, ההמתנה בתחנת האוטובוס או בפקק, יציאה להפסקה ועוד. הגמילה מהדחף לחומר הממכר משחררת מההרגלים בקלות רבה יותר", מוסיף אברהמסון.

מכון אברהמסון הוא חלוץ ראשון בישראל בתחום הגמילה מעישון ב-36 השנים האחרונות. המכון מעניק שירותים בפריסה ארצית ב-8 מרכזי טיפול, וב-4 מרכזים בחו"ל: במיאמי, ניו יורק, פנמה ומקסיקו. במכון נגמלו מעישון ידוענים רבים בהם: עדן הראל, מורן אטיאס, דידי הררי, איילה חסון, איתן כבל, ועוד. לאברהמסון יש למעלה מ-90% הצלחה בגמילה שמורידה את הדחף לחומר הממכר.  

מרכז הטיפול של מכון אברהמסון נמצא במגדלי K Tower במרכז העיר.

לתיאום טיפול: בטלפון 9933*

לרגל השקת מכון אברהמסון באשדוד מומחי מכון אברהמסון לגמילה מהתמכרויות מציע טיפים והמלצות 'זהב' לגמילה  מעישון.

"הרשימה"

הכינו לעצמכם רשימה ובה מנו את כל הסיבות הטובות שרצות אצלכם בראש בנוגע לבחירה להפסיק לעשן. למשל, השיעול הטורדני, התינוק שנרתע מכם, בני הזוג שמעדיפים אתכם תמיד אחרי הרתחה, ייבוש וסוכריית מנטה, או לכך שפשוט נמאס לכם לצאת מהמזגן המצנן לחום שבחוץ להפסקת עישון. הכינו את הרשימה והדביקו במקום גלוי ונגיש, למשל על שומר המסך, בכיס, על המקרר/ לוח נעצים/ דסקטופ ועוד.

חוויות של הצלחה

גמילה מעישון הוא תהליך שמומלץ להתכונן אליו נפשית. כדי ליהנות מחוויה של הצלחה, בחרו להיגמל רק כשאתם יודעים בוודאות שאתם רוצים ויכולים לתמוך בעצמכם. איך יודעים?  קחו שאיפה עמוקה ושאלו את עצמכם שאלה פשוטה? "האם אני רוצה להיגמל"? והשיבו בכנות. אתם יודעים עליכם הכי טוב.

הפסיקו בבת אחת!

מניסיון רב שנים של טיפול גמילה ממוקד והפסקת הדחף לסיגריה אנחנו יודעים בוודאות, שלא מומלץ לעבור את התהליך בהדרגה. מחקרים מראים שכשמפסיקים באחת, הגמילה פשוטה, קלה ומהירה יותר.

ניקיון יסודי!

כל זמן הוא זמן מצוין להתחיל בניקוי. הניקיון הזה נועד לטהר את כל מה שמדיף ריח סיגריות: מאפרות, ריפוד, כריות, שטיחים.

לקחת לריאות

כדי לרסן ולהרגיע את הדחף לעשן, כדאי לתרגל נשימות עמוקות ואיטיות כבר בתחילת התהליך.

שינוי הרגלים ודפוסי התנהגות

הימנעו מטריגרים שמעוררים את הדחף לעשן. למשל: הקפה עם הסיגריה, ההמתנה בתחנת האוטובוס או בפקק,  יציאה לבילוי, יציאה להפסקה ועוד.

מומלץ להמציא לעצמכם חלופות ולתרגל כבר לפני תחילת התהליך. לדוגמא: במקום לצאת להפסקת קפה, לצאת להליכה קצרה. לבחור בסרט במקום בילוי בפאב. ככלל מומלץ לשהות במקומות ציבורים שבהם העישון אסור.

פעילות גופנית

המחקרים מוכיחים שפעילות גופנית מתונה משפרת באופן ניכר את מצבנו הבריאותי. במקרה של גמילה מעישון, הפעילות מרסנת את הדחף לעשן ואת סימפטומים הגמילה.

זה לא הזמן לנוח!

הישארו עסוקים עד כמה שאפשר. מומלץ להעסיק את עצמכם בפעילויות שונות ובמעשים טובים. וגם "להעסיק" את הפה במקלות קינמון וירקות חתוכים.

תנו כבוד

אתם עושים צעד חשוב מאוד – תנו לו את הכבוד הראוי! התרכזו במשימה הזו, והימנעו מביצוע מטלות נוספות שדורשות מחויבות והימנעות. למשל: דיאטה.

שינוי צורת חשיבה

משבחרתם להפסיק לעשן, אתם פוסעים לעולם הלא-מעשנים וזה הזמן לשנות את צורת החשיבה על מעשנים. למשל, במקום לקנא במעשנים שיוצאים החוצה לעשן, ההימנעות שלכם מעישון ראויה לקנאה.

החליפו התמכרות אחת באחרת

מחקרים מראים כי להתמכרות יש גורם גנטי. מומלץ לבחור במושא התמכרות חדש וחיובי יותר שיעניק לכם הנאה . למשל,  פעילות ספורטיבית, אמנות, טיולים, כתיבה, קריאה, או כל תחביב אחר.

זה נבלה וזו טרפה

טעות נפוצה היא לחשוב שעדיף לעשןסיגריות אלקטרוניות, נרגילה או סיגריות מגולגלות. החלטתם להפסיק? אל תחפשו חלופות ממכרות ומזיקות אחרות. היצמדו לחלופות בריאות יותר.

קופת חיסכון

מזל טוב, אתם הולכים לחסוך כסף רב! החליטו על תקופת גמילה כמו שבוע, חודש, שנה וצ'פרו את עצמכם בפרסים שווי ערך שיעשו לכם טוב.

אפילו לא אחת

הצלחתם להיגמל? קחו בחשבון שאפילו סיגריה אחת עלולה לחבל לכם בתהליך הגמילה ולהחזיר אתכם לתחילת המסלול. הימנעו לחלוטין!

תמיכה

אל תישארו לבד בתהליך. בני האדם הם יצורים חברתיים, ובמצבים לא פשוטים  אנחנו זקוקים לתמיכה, לחיזוקים ולחיבוקים מחברים, משפחה, פייסבוק, ואטסאפ או גורם מקצועי שיסייע בריסון הדחף לעשן.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן