מכה למתנגדי בניית המלון בחוף ׳לידו׳: ועדת ערר אישרה הגדלת המלונות

ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון קיבלה את ערעור היזמים על החלטת הוועדה לשמירת חופים, ואישרה את תוכנית ההרחבה של בתי המלון

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שמחת הפעילים הירוקים על החלטת הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הולחו"ף), הייתה מוקדמת. השבוע התכנסה ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לדון בנושא התוכנית להקמת מתחם מלונאות ונופש בחוף לידו במרכזה של רצועת החוף באשדוד. זאת  לאח רשיזמי התוכנית הגישו ערר על החלטת הוולחו״ף. ועדת הערר קיבלה החלטה דרמטית שהפכה את הקערה על פיה‪’ כשקיבלה  את הערר של יזמי התוכנית, חברת ׳אופק השקעות׳.

כזכור, בחודש יולי 2021 החליטה הוולחו״ף שלא לאשר את הבקשה של הקבוצה היזמית אופק השקעות, בשליטת קובי אברהמי והיזם איל בן־יוסף, לשנות ולהרחיב תוכנית להקמת מתחם מלונאות ונופש בחוף לידו.

 התוכנית הראשונה הייתה, הקמת מלון בן 120 חדרים, בגובה 4 קומות, עם שימושים ציבוריים בקומת הקרקע, על מגרש בשטח 4.5 דונם, במרחק של 66 מטר מקו המים. התוכנית השנייה מציעה בניית מלון עם 84 חדרים, בגובה 4 קומות, על מגרש בגודל של כ־3 דונם, במרחק 62 מטר מקו המים.

בהחלטת הוולדחו״ף נכתב כי "הוועדה ערה לכך שבשטח הנידון חלה תוכנית מאושרת הכוללת בינוי למלונאות, אך סבורה כי לאור אישורה של תמ"א 1 ותפיסות התכנון העדכניות לחוף הים במסגרתה, לא ראוי לאשר תוכניות חדשות הכוללות בינוי בתחום חוף הים". כמו כן הוועדה קראה לעיריית אשדוד כמו גם לרשות מקרקעי ישראל "לפעול לבחינת האפשרות לניוד זכויות הבנייה המאושרות ממיקומן הנוכחי אל מחוץ לתחום חוף הים".

הפעילים הירוקים והתושבים שהתנגדו לבניית המלונות בירכו על ההחלטה. אולם היזמים לא הרימו ידיים והגישו כידוע את הערר שהתקבל.

החלטת ועדת הערר של המועצה הארצית עם יו״ר הוועדה עו"ד אורית קוטב, שהפכה את החלטת ולחוף, מתבססת בעיקר על הקביעה שבפועל, תוכנית הבינוי במקום כבר מאושרת. "המסקנה שאליה הגענו היא שיש לאשר את התוכניות המוצעות. כאמור, לא היינו מחליטים כך אלמלא התכנון התקף, שהתוכניות המוצעות מבקשות לטייב. החלופה שבפנינו איננה השבת החוף לציבור, כמו בעניין פלמחים, שם הוגשה תוכנית לביטול תוכנית תקפה, אלא בינוי בפועל לפי התכנון התקף". ועדת הערר החזירה את התוכנית, להגדלת המלון שהתקבלה לוולחו״ף, ״אך זאת אך ורק על מנת לבחון אם ישנם דגשים נוספים הנדרשים לטעמה לצורך מתן התוקף לתוכניות. עם זאת יובהר כי הסוגיות המרכזיות הנובעות מעצם אישור התוכניות על ידינו ובכלל זה, עצם אישור החזית החמישית במבנים, הרחבת החדרים לרבות באמצעות הבינוי בפטיו במגרש 17א, קווי הבנין ויתר הסוגיות אשר נדונו בערר זה, כבר הוכרעו ואינן נתונות עוד לדיון״. רוני סאיג פעיל הציבור, אמר בתגובה כי ״במידה והגופים הירוקים והמשרד לאיכות הסביבה לא יעצרו כעת את החטא, יהיה עלינו להיפרד מחוף ׳לידו׳ ומחופים נוספים בהמשך, למרות הפשע שנעשה לטענתנו עי עיריית אשדוד, באישור הקמתם של שני בתי המלון עמוק עמוק בתחום ה-100 מטרים האסורים לבניה״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן