מכבי עירוני אשדוד U25

מועדון האוהדים הצהוב כמעט וסוגר את הסגל שלו – ללא שחקן אחד מעל גיל 25. הימור שכשל או הצלחה מסחררת? ימים יגידו

הפנים חדשות בקבוצה. טל לוי ובר נתנאל. צילום: דוברות עירוני אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מכבי עירוני אשדוד החתימה ביום שני האחרון, שני שחקנים חדשים טל לוי ובר נתנאל. החלוץ טל לוי בן ה-22, הגיע לקבוצה מעירוני מודיעין, שם כבש שלושה שערים ובהם אחד נגד הקבוצה, לפני כן שיחק בהפועל עירוני ניר רמת השרון שם שיחק במשחקי גביע הטוטו לאומית ובקבוצת הנוער, שמשחקת בליגה הלאומית.

המגן בר נתנאל, בן ה-22, הגיע מהפועל ראשון לציון שם שיחק שני משחקים לשם הגיע ממ.ס אשדוד מליגת העל. לפני כן שיחק בהפועל כפר שלם כששיחקה בליגה הלאומית. עוד לפני כן נכלל בסגל נבחרות ישראל הצעירות.

השניים מצטרפים לאיתן קומיסרוב, תום איידה, משה יברקן, דוד מנטייב, דניאל אלמלח, רומי כהן, יניר אמור, גל שטרן, לני טייב, יאן בנבניסטי, נוי חדד, עמית שפירא, עמוס מכלוף ורותם דהאן.

מסתמן שמכבי עירוני אשדוד בנתה קבוצה צעירה, צעירה במיוחד, עד כה המאמן הוותיק אלי כהן החתים בסגל 16 שחקנים, השחקן המבוגר ביותר בסגל הוא הקשר עמית שפירא בן ה-25, אחריו החלוץ דניאל אלמלח והקשר תום איידה בני ה-24 וכל שאר השחקנים בני 22 ומטה.

 בשנים האחרונות ודי בצדק, מאמני ישראל החליטו להביע יותר ויותר אמון בשחקנים הצעירים, הסיבה לכך היא "הרעב למשחק", השחקנים הצעירים בדרך כלל משתוקקים להזדמנות וכשהם מקבלים הם משיבים אותה ביכולתם על המגרש. בו בזמן, החוזים עבור שחקנים צעירים הם זולים משמעותית משחקנים ותיקים, שכבר "קרעו זוג נעליים".

בליגה א' יש כמה משמעויות להחתמות הצעירים. ראשית, שחקני הנוער לא תמיד מקבלים הזדמנות בקבוצות מהליגות הבכירות יותר והם מגיעים להתפתח דווקא בליגה א'. מנגד, ניתן לבוא ולומר שליגה א' היא ליגה מאוד פיזית דבר שלרוב לוקח זמן לבנות בקרב השחקנים הצעירים. בנוסף, לליגות הנמוכות מגיעים המון שחקנים בשלהי הקריירה שלהם, ותיקים, אחרי השיא. לרוב, הקבוצות שמוצאות את האיזון בין בעלי הניסיון לצעירים שמתרוצצים סביבן, אלה הקבוצות שמצליחות.

אם נפשט את הדברים, מכבי עירוני אשדוד די מהמרת על הסגל שלה. על פניו, שני סקוררים חתמו בקבוצה, בלמים שהרשימו בעונה החולפת, מגן ששיחק ברמות הגבוהות ביותר. אך בו בזמן הם פתחו לעצמם פתח למשברים מנטליים, לחוסר ניסיון ולעבודה נוספת של פיתוח שחקנים צעירים. לא ברור בדיוק מה יהיה בנוגע לרצף של הפסדים שעלול להיווצר, והאם השחקנים יהיו מוכנים מנטלית להתנתק מזה. מה גם שרוב השחקנים בסגל רק יצאו מקבוצות הנוער.

אז מה עירוני תצטרך לשם האיזון? קשר כמו אלון סולטן  או תומר בן חיים, או בלם בסגנון של עומרי כהן בשיאו, יתאימו כמו כפפה ליד בכדי להרים את שחקני הקבוצה הצעירים וללמד אותם. בלם חכם, בעל ניסיון. סבלנות לבניית תהליך ארוך טווח וגם, אחד הדברים החשובים ביותר, הוא החתמה של שחקנים משמעותיים לשלד שירוץ כמה שנים והמשכיות.

לשם השוואה, בצד השני של העיר, אדומים אשדוד עובדת בדיוק על האיזון בין הניסיון לצעירים. התשתית של הצעירים שנבנתה עם ארבעה שחקני נוער כמו ניב ביליפנט, שגיא אוחנה, ליאור לג'הלם ויורם דמקה. לצידם, שחקנים ותיקים במיוחד עם ניסיון עשיר בליגת העל ובליגה הלאומית כמו איתי אלקסלסי, הבלם ישראל ראש, המגן רחמים צ'קול ואפילו שחקנים כמו יצחק אספה ובן אל אדרי שעברו דבר או שניים בקריירה שלהם בליגת העל.

כעת ההבדל העיקרי בין שתי הקבוצות הוא בצוות האימון. את האדומים אשדוד מאמנים דווקא שני אנשים שהם קצת חסרי ניסיון באימון בוגרים כמו דוד רביבו ודני טולמסוב, אף שטולמסוב עצמו היה מאמן מצויין במחלקות הנוער השונות בעיר. מנגד, דווקא בעירוני אשדוד לצד חוסר הניסיון על כר הדשא, על הקווים עומד שועל קרבות ותיק, אחד כזה שזכה בתארים גם בליגת העל וגם שיחק תחת הלחצים השונים ברמות הגבוהות ביותר.

השאלה היא בדיוק מה קרה פה? האם מכבי עירוני אשדוד רצתה לחסוך כספים, דבר לגיטימי לאור הרפורמה בליגות הנמוכות והיותה קבוצה בבעלות אוהדים שזקוקה לבנייה חכמה. או שמא, מדובר בהימור לא מוצלח שיכניס את המערכת לפניקה בשלבים מתקדמים של העונה ברגעים של משבר. רק ימים יגידו. לבינתיים, גם עירוני אשדוד וגם אדומים אשדוד, ינסו להגיע כמה שיותר מוכנים לדרבי בסיבוב הראשון של גביע המדינה בכדורגל.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן