מי יהיה הראשון לתמוך בגדעון סער?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פריחה מאוד סקרנית לדעת מי מקרב חברי הליכוד באשדוד יצטרף לתומכי גדעון סער בבחירות. עד כה בלטו כמה דמויות אשדודיות, בינהם ממ"ק ראש העירייה גבי כנפו, מנכ"ל חופית עופר דרי, איש העסקים נדב בלילה שתרם לו לפריימריס כארבעים אלף שקלים.

עופר דרי. צילום: חן בוקר

 דרישת שלום מתאילנד. בעלי מסעדת ׳רונג׳אן׳ באשדוד שעברו לאחרונה להתגורר תאילנד בשל מגיפת הקורונה‫, שאילצה אותם לסגור לבינתיים את המסעדה הפופולארית בעיר, חגגו חג חנוכה מרגש בתאילנד. אבי, הכין במשך 3 ימים חנוכיה מרשימה מבמבוק והדליק נרות בשידור חי עם הכתב והמגיש אלמוג בוקר בערוץ 13. בני הזוג מבטיחים לחזור לאשדוד עם כוחות מחודשים ועם מנות חדשות וטעימות להפליא‫.

איך באה לעשות שלום בית ונשלחה לבידוד. בידוד אחרי בידוד, זה קרה ליו"ר ועד עובדי העירייה איריס נפתלי שיצאה מבידוד רק לפני כשבועיים לאחר שחזרה מאמריקה שם היתה בחתונת אחייניתה. היא לא הספיקה לצאת מהבידוד הראשון, וכבר הודיעו לה על בידוד נוסף, והפעם בגלל שנפגשה עם חה"כ דוד ביטן מהליכוד, שהתגלה כחולה קורונה במצב קשה.

פריחה שמעה שדוד ביטן שהיה לו חילוקי דעות עם האשה החזקה בסניף הליכוד איריס נפתלי בנושא יו"ר הליכוד בהסתדרות. ביטן שהוא ידיד אישי של יעקב שטרית פנה אליו כדי ליישר את ההדורים בינו לבין איריס נפתלי. הם נפגשו בביתו של יעקב שטרית במרינה, ההידורים יושרו, ומשם הלכו ללשכתו של ד"ר לסרי בעירייה. לא חלפו ימים  מעטים כל מי שהיה נוכח בפגישה נשלח לבידוד כולל ד"ר לסרי.

פריחה לא ממש מתרגשת מההכרזה על חידוש הקשרים בין ישראל למרוקו, זה היה כבר בעבר, בעת שיצחק רבין ושמעון פרס היו בשלטון. אמנם חילופי שגרירים לא היו בין ישראל לבין מרוקו, אבל היו חילופי נציגים. בתל אביב ישב נציג מרוקו לא כשגריר ולא במעמד של קונסול, גם ברבאט ישב דוד דדון נציג ישראל. דדון שהוריו התגוררו באשדוד עד יום מותם, וגם דוד הגיע ישר לאשדוד.

דוד דדון שדובר צרפתית, אנגלית, ספרדית, מרוקאית, שירת במשרד החוץ שנים רבות. הוא היה מקובל ואהוב על השלטונות המרוקאים, והיה חביב מאוד על המלך חסן השני.

למרות שסיים את תקופתו כנציג ישראל בעיר הבירה רבאט, התבקש ע"י משרד החוץ להישאר בתפקידו ברבאט. כי היה חשש שאם יוחלף, השלטונות המרוקאיים יתחמקו מלקבל נציג ישראלי חדש. ולכן נאלץ להישאר בתפקידו, מאחר והוא היה חביב מאוד על בית המלוכה.

באותה תקופה ביקרתי עם חבריי במרוקו, יחד עם איבון אחותו של דוד דדון ובעלה יחיאל אילוז. הוא קיבל אותנו בביתו, וילה נאה בשכונה שבה מתגוררים שגרירים, התארחנו בביתו ימים רבים, מכיוון שזה היה חג הסוכות, הוקמה בביתו של הנציג הישראלי סוכה כשרה למהדרין. דדון בנוסף לשפות ולתארים האקדמיים, הוא גם בוגר ישיבה. הוא היה מעורה מאוד בקהילה היהודית, והתרחק מכל מיני יהודים עשירים, שלא היו מקובלים בקרב הקהילה היהודית המקומית.

תרימו טלפון למעצבת המוכשרת ברטה בלילטי, שחגגה השבוע יום הולדת בצל הקורונה עם משפחתה המצומצמת וגם מתנה אחת אחת קטנה ושווה מבית האופנה היוקרתי ׳דיור׳. פריחה מצטרפת לברכות.

 ציפור לחשה לפריחה שחתול שחור עברה בין השר הכלכלה והמסחר עמיר פרץ ובין חבר הכנסת בדימוס‫, וחברו למפלגת העבודה‫, יורם מרציאנו. לאחר שפרץ הכריז על מועמדותו לנשיא המדינה כתב מרציאנו ברשתות החברתיות‫: ״מי סופר אותך יא כלומניק״. מרציאנו אף חיקה את השר פרץ בלגלוג ״גילחתי את השפם כדי להיות ברור= לא אשב עם נתניהו״ ומרציאנו בגיב וקרא לו ״שקרן״. ומזכיר לשר פרץ כי לפני שנבחר ליו״ר מפלגת העבודה הצהיר שהגיע לשקם את המפלגה ולא יתמודד על תפקיד הנשיא. עוד מוסיף מרציאנו‫: ״ ֿֿעמיר פרץ, מתי אתה אומר את האמת? עמיר פרץ איש מושחת, ואומר את זה מי שמכיר אותו היטב״. מרציאנו סירב להתייחס על דבריו כלפי פרץ‫, ואילו מלשכת השר נמסר בתגובה: ״אנו מאחלים ליורם מרציאנו בריאות שלמה ואיתנה״.

מאוד התרגשנו השבוע מהתמונה המשותפת של שלושה יוצרים ומוסיקאים גדולים, שצמחו באשדוד: שלום אוחיון, יעקב בן שבת ויוסי עטר, שנפגשו במסגרת המופעים של המרכז הקהילתי דיונה׳. השלושה שיתפו פעולה בתחום המוסיקה במשך שנים רבות, וכאמור השבוע הם נפגשו שוב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן