מיתר פריטל נבחרה למצטיינת טייסת הדרכה ב-2020

כשהייתה תלמידה בכיתה ט', החליטה שהיא בוחרת במסלול לימודים ייחודי בתיכון בצד השני של העיר, והיא אומרת: "תחושת הבטחון להיות מי שאני בתוך המסלול הזה רק העצימה אותי"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מיתר(19) שוחרת וסטודנטית במכללה להנדסאים במקיף א' לתעופה וחלל, רגע לפני תקופת בחינות הגמר להסמכה כהנדסאית מכטרוניקה, התבשרה כי נבחרה מבין שוחרים ושוחרות נוספים מרחבי הארץ, למצטיינת טייסת הדרכה בבסיס הטכני של חיל האוויר !

"נערה אחראית, שאפתנית ומודל לחיקוי לאחרים", כך מספר עליה רס"ל מתן פרידמן, מפקד שלוחת השוחרים באשדוד, ומוסיף: "תלמידה מצטיינת יתרה בלימודים, מתנדבת ופעילה בקהילה, חותרת למצוינות בכל מקום ובכל זמן- אצלנו פותחים את השמיים למצוינות". 

בקרוב היא תסיים 5 שנות לימוד בתכנית המצוינות של חיל האוויר בעיר, אותה התחילה בכיתה י', לאחר התמיינות לתכנית ומעבר מבית ספר אחר כאשר היא מתארת שכבר מגיל צעיר היא יודעת במה היא רוצה לעסוק – " לי תמיד היו כישורים טכניים, וראיתי את עצמי עוסקת בזה גם בעתיד. מסגרת הלימודים בה למדתי בחטיבת הביניים הייתה עבורי לא פשוטה" מציינת מיתר, "תמיד היה לי לא פשוט ללמוד מטקסט כתוב, אני בקושי מתחברת לספרים ומעדיפה בכלל לקרוא קומיקס, העדפתי מגמה טכנולוגית שאתחבר אליה  על פני שיעורים עיוניים; האופציה לעבור בכיתה י' למסגרת של שוחרים קסמה לי – ידעתי שאזדקק להרבה תמיכה וליווי בלימודים. לעבור מבית ספר במרחק הליכה מהבית לתיכון בצד השני של העיר – היה אתגר שהצבתי לעצמי ועמדתי בו בהצלחה."

החיבור לחיל האוויר כנראה התחיל כבר בDNA, אביה שירת 29 שנים בחיל והיא מתארת ש"האווירה בבית הייתה מאוד אווירית-התחברתי לחיל, למטוסים, לסמלים ולאנשים שהם גם חבריו לחיים של אבי". כשעמדה בספטמבר 2015 על רחבת המסדרים של טקס השבעת השוחרים "לבשתי מדים, והתמלאתי בגאווה !" מיתר מסכמת.

"מסלול השוחרים הוא מסגרת תומכת ומכילה. המדים, המשמעת, הייצוגיות והמסדרים הופכים באופן טקסי לאלמנט שמאחד ומגבש אותנו השוחרים, יש לי חברים רבים מהמסלול, למרות שאנחנו באים מרקע ואפילו חלקנו מערים שונות, כולנו לומדים להיעזר זה בזה ביום-יום, לגלות ערבות הדדית ולהצליח ביחד. סגל המדריכים נותן דוגמא אישית ברמה גבוהה מאוד שקל להתחבר אליהם כי הם קרובים אליי בגיל." מיתר מספרת על תחושת הייחודיות בלימודים.
היא מוסיפה ומדגישה "הרגשתי את השינוי לטובה כבר באמצע כיתה י', כשהציונים שלי רק השתפרו ביחס לשנים הקודמות, ובעיקר תחושת הביטחון להיות מי שאני בתוך המסלול הזה רק העצימה אותי".

בעוד מספר חודשים תחל את שירות הצבאי כחיילת במערך הטכנולוגי של חיל האוויר, והיא מכוונת רחוק : "אני יודעת שהבחירה ללמוד במסלול ייחודי עוד מהתיכון יחד עם דיפלומת הנדסאית, זו מקפצה שמבטיחה לי שירות בתחומי הטכנולוגיה המתקדמים של חיל האוויר". והיא מסתכלת אפילו מעבר "השירות בתפקיד הטכנולוגי בצה"ל יאפשר לי להשתלב בעולם ההייטק וזה בזכות ניסיון הלימודים הייחודי והניסיון שארכוש בשירות הצבאי". 

בסיום, מיתר בוחרת להעביר מסר דווקא לתלמידים הצעירים, כפי שהייתה לפני מספר שנים- "אני חושבת שהבחירה באמצע כיתה ח' או ט' מאוד משמעותית לשנים הבאות, צריך להודות שיש את האפשרות לבחור – תאתגרו את עצמכם, תחשבו מה יעצים אתכם ויממש את הפוטנציאל שלכם הכי טוב לטובת העתיד".

בשל מגבלות הקורונה בצה"ל, מיתר קיבלה בתחילת השבוע את התעודה ממפקד השלוחה בשמו של מפקד הטייסת, ותצוין באופן רשמי במעמד טקס טייסת הדרכה כשוחרת מצטיינת לשנת 2020.

באותו המעמד, תצוין הגב' גבי קלנג סגנית מנהלת ביה"ס, שנבחרה כ"יקירת הטייסת" על פועלה רב השנים לטיפוח דור העתיד של חיל האוויר במקיף א'. גם היא קיבלה את התעודה בביה"ס ממפקד מסלולי פלדה כחולה בשמו של מפקד הטייסת. 

"סיפוק וגאווה גדולה לסכם שנה מאתגרת כמו 2020, עם הצטיינויות והוקרה על עשייה שאינה מובנת מאליה בימים אלה", מסכם רס"ל מתן פרידמן מפקד שלוחת אשדוד, "אני מזמין את תלמידי כיתות ח' וט' להצטרף למשפחה של מצוינות בימי ההרשמה לשנה"ל הבאה שמתקיימים ממש בימים אלה."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן