מירוצי אופנועים באמצע הלילה: ״הלילות הפכו מסוייטים”

הקיץ התחיל וכבר מתגברות באשדוד התלונות על הרעש בלילות מנסיעה מופרזת של אופנועים וטרקטורנים ורכבים ללא אגזוזים. לקראת חצות בלילה, מתחילים התושבים הגרים לכל אורך רחוב שד׳ מנחם בגין לסבול מרעש של מירוצי אופנועים וטרקטורנים פרועים עד השעות הקטנות של הבוקר. ולדימיר חייקין, נציג הוועד: ״לאף אחד לא אכפת, על אף עשרות פניות למוקד העירוני ולמשטרת אשדוד, לא נעשה דבר ואנחנו מרגישים בני ערובה״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשנים האחרונות, סובלים תושבי הסיטי, בעיקר ברחובות הסובבים לשד׳ מנחם בגין, בשל תופעת האופנועים, הטרקטורנים ורכבים ללא אגזוזים, שנוסעים בפראות ובמהירות באמצע הלילה. צעירים הנוסעים באופנועים ברחוב שד׳ מנחם בגין, באין מפריע, בעיקר בשעות הקטנות של הלילה, כשאין תנועה במקום ומתחרים ביניהם, מבצעים עבירות תנועה בפרט בנסיעה במהירות מופרזת, ומבצעים פעלולים מסוכנים כמו נסיעה על גלגל אחורי בלבד (ווילי). אופנוענים מחויבים בחוק למשתיק קול על האגזוז, אך לעיתים הוא מפורק כדי שהאופנוע יהיה רועש ו"מרשים" יותר.

ולדמיר חייקין‫, יו״ר הוועד ברח׳ הציונות מתקשה להרדם בלילות: “התופעה היא יום יומית‫, אבל מתגברת בעיקר בסופי השבוע‫. בסביבות 23‫.30 בלילה זה מתחיל, ונמשך עד לשעות הקטנות של הלילה, וכאמור, אין עם מי לדבר. אנחנו נאלצים לישון גם בימים שלא חם עם חלונות סגורים ומיזוג על מנת לבלום חלק מן הרעש‫. אין לנו לילות‫, אנחנו לא מצליחים לישון ולו לרגע‫. בשניה שאנחנו מצליחים להרדם‫, שוב עובר אופנוע או שניים‫, שמקפיץ אותנו‫״.

default

תופעה ישנה ללא אכיפה

תופעת האופנועים והטרקטורנים הנוסעים כמו משוגעים באמצע הלילה, היא לא תופעה חדשה. גם אצלנו בעיתון, כתבנו עליה לא מעט, תוך הבטחות מהעירייה והמשטרה, כי הם יעשו הכל על מנת לאכוף, אבל בפועל לא קורה דבר. וכך מספר ולדימיר חייקין, תושב הרובע: ”אני גר ברובע הסיטי במשך 20 שנה אני ורעייתי, אנשים מבוגרים, אני אחרי השתלת מח עצם בפנסיה, ואשתי לובה עוד איכשהו מצליחה לעבוד כמטפלת, שקמה כל בוקר לעבוד לפרנסתנו. אבל הלילות שלנו מסוייטים, כל לילה, אנחנו שומעים 'טורים' גבוהים, האופנוענים טסים מצד אחד של שד׳ מנחם בגין, לאורך כל הכביש הארוך הזה, מספר פעמים בלילה, והם נוסעים מהר כי הכביש פנוי, ומבחינתם זה כמו מסלול מירוץ. זה נוער די משועמם על אופנועים וטרקטורנים שרוצה להשוויץ, ולא חושב על זה שזה מפריע לכל הסביבה. יש אצלנו גם המון משפחות עם ילדים קטנים. התלוננתי על הרעש באופן כללי למוקד העירוני ולמשטרה, אבל אין עם מי לדבר״.

ולדמיר מקריא לנו את רשימת התלונות רק מהשבועיים האחרונים. ״שימי לב תלונה מספר 11259 מיום 24 לייוני שהגיעה למוקד בשעה 3‪.32, לאחר מכן ב1 ליולי יש לי מספר תלונה שמספרה 0015 שהודעתי למוקד העירוני בשעה 04‪.44, למחרת בשני ליולי מהמוקד הפנו אותי בשעה 01‪.41 בלילה, למשטרה,, שכתבה את ההודעה ולא עשתה עם זה כלום. גם ב6 ליוללי בשעה 23‪.40 התקשרתי למוקד ההעירוני, ושוב התקשרתי אחרי 25 דקות, להתחנן שיבואו וינסו לעצור אותם. כנ״ל בתאריך 8 ליולי בשעה 23‪.24 התקשרתי למוקד 106 ושוב אלו הפנו אותי למשטרת אשדוד, שכאמור לא עשתה דבר. 

אז מה הפתרון?

"המשטרה צריכה לפעול באופן יזום ואקטיבי, להתחיל לתת קנסות. אם זה בני נוער זה יעצבן את ההורים שלהם ואולי הם יעצרו אותם, אם זה בוגרים, אז כאב בכיס אולי ילמד אותם. יש פה אלפי משפחות שגרות בסיטי וסובלות מזה. מאחת עשרה ועד אחרי ארבע בבוקר יש רעש שמטריד שכונות מגורים שלמות ואין שום אכיפה של מניעת רעש מטעם העירייה והמשטרה. כלום״. הם אומרים לי במוקד ובמשטרה שלא ניתן להעלות עליהם כי הם נוסעים במהירות שיא, אבל יש כל כך הרבה מצלמות ברחבי העיר, ובמיוחד בסיטי, כשהם עוצרים באדום, אפשר פשוט לשלוף את המצלמות ולראות את מספרי האופנועים ולהגיע במהירות לבעלי האופנועים, מספיק שתהיה פה ניידת מכל צד, אבל לא כל לילה, אבל לפחות פעם בשבוע, ורק מעצם הנוכחות שלה, ייתכן שבני הנוער הללו יפחדו לנסוע כמו משוגעים. אני בעצמי, על אף גילי המופלג ומצב בריאותי הרעוע, מוכן כל לילה לעמוד, אבל אין לי את הכלים לאכוף, ואף אחד לא ממש יתייחס אליי. אתם יודעים בגן החיות, אסור להפריע לחיות במהלך שנתן בלילה, אז למה מותר לעשות את זה לאנשים? איכות החיים שלנו ירדה באופן ניכר, אם רק הייתי יכול, מזמן הייתי מוכר את הדירה ועובר למקום אחר, אבל לצערי אין באפשרותי לעשות זאת, ואנחנו נאלצים לסבול יומם וליל״.

עיריית אשדוד: ״הנושא הועבר לקצין אג״מ להמשך טיפול״

מטרד האופנועים בעונת הקיץ זוכה להתייחסות העירייה בשני אפיקים. באמצעות המוקד העירוני ובאמצעות השיטור. בשבועיים האחרונים התקבלו במוקד העירוני מספר פניות, ובמקביל להפניית הפניות למשטרה, נשלחים למקום ניידות השיטור והביטחון העירוני‫.

בפעמים שהאחראים למטרד נתפסים, נרשמים להם דוחות או שהכלים מוחרמים. אך לצערנו יש מקרים שהניידות מגיעות למקום ולא מוצאים איש‫.

בכל מקרה, במסגרת העבודה המתואמת של הביטחון העירוני מול המשטרה, הנושא הועבר לקצין אג"מ משטרת אשדוד להמשך טיפול‫.

משטרת אשדוד‫: ״ערכנו מבצע במקום ונרשמו 76 דוחות תנועה״

ממשטרת אשדוד נמסר בתגובה כי ״מבדיקה שערכנו עלה כי כלל הפניות שצוינו ודווחו למשטרה, טופלו ע"י שוטרי תחנת אשדוד‫.

נציין, כי המשטרה עורכת באזור זה ובכלל העיר, מבצעי תנועה ממוקדים נגד נהגים המבצעים עבירות מסכנות חיים ובהן אכיפה נחושה נגד רכבים ואופנועים בעלי שיפורים או שינויים שונים בניגוד לחוק, וכאלו שמקימים רעש חריג, ורק במהלך השבוע החולף נערך מבצע שכזה שבמהלכו נרשמו 76 דוחות תנועה, 7 מהם בגין תקינות כלי הרכב וכן 4 רכבים שהורדו מהכביש עקב אותם ליקויים / שינויים‫.

משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת לתת מענה מהיר ולדיווחים המתקבלים במשטרה תוך מתן דגש לעבירות הפוגעות באיכות חיי התושבים״‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן