מירבי פיצ׳חזדה ירצה עבודות שירות בגין עבירות מס

מירבי פיצ׳חזדה (59) מאשדוד וחברה שניהל, הואשמו בהגשת דוחות תקופתיים אפס למרות שבפועל בוצעו עסקאות. הוא הודה במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב אישום מתוקן ונגזר עליו, 100 ימי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס בסך 10,000 שקלים והתחייבות כספית. פיצ׳חזדה שימש בעבר מנהל בכיר ברשות הדואר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שופט בית משפט השלום באשדוד, יהודה לייבלין גזר על מירבי פיצ׳חזדה מאשדוד, 100 ימי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס. לאחר שהרשיע אותו, במסגרת הסדר טיעון בעבירות מס. פיצ׳חזדה ( 59) מאשדוד שימש כמנהלה של חברת פיי.אם.אם.אס (טי.אן) בע”מ, חברת יזמות וייעוץ בענייני נמדל״ן בגרוזיה ובישראל.
המדינה בשם מע״מ אשדוד הגישו נגד פיצ׳חזדה וחברתו כתב אישום בטענה כי הגיש דוחות תקופתיים אפס למרות שבפועל, כך נטען, בוצעו עסקאות. לאחר הסדר טיעון בין הצדדים וכתב אישום מתוקן הוא והחברה הורשעו על פי הודאתו בכתב האישום המתוקן ב 7 עבירות של מסירת ידיעה לא נכונה או לא מדוייקת ללא הסבר סביר, או שמסר דו"ח או מסמך אחר הכולל ידיעה כאמור, עבירה לפי סעיף 117(א)(3) לחוק מס ערך מוסף, תשל"ו- 1975; 7 עבירות של הוצאת חשבונית מס בלא לשלם את המס הנגזר מהן במועד, עבירה לפי סעיף 117(א)(14) לחוק מס ערך מוסף.

מעובדות כתב האישום המתוקן עולה כי החברה ביצעה במהלך מרץ 2013 – מאי 2014 עסקאות החייבות במס ערך מוסף, קיבלה עבורן את התמורה, אך הגישה למנהל מע"מ דוחות מס תקופתיים, שבהם לא דיווחה על העסקאות שביצעה, והמס שהוחסר עומד על סך של כ- 225,000 שקלים (קרן מס).
בשלב הטיעונים לעונש טען, בין היתר, ב״כ המדינה עו״ד מריוס שאליק כי טרם שולם מלוא המס שהוחסר, שכן הנאשמים שילמו סך של 40,000 שקלים על חשבון מחדל המס שבכתב האישום, כך שנותרה יתרת חוב מס בסכום של כ- 185,000 שקלים. כן נטען כי בהקשר לערך החברתי הנפגע כי אין לראות במחדלי הנאשמים עניין טכני פעוט, אלא ככזה שפוגע בסדרי עבודת רשות המסים. שכן, בלא הגשת דוחות או אי הגשת דוחות במועד, נפגעת היכולת לקיים הליך גבייה סדור, וקיים קושי לעקוב אחר חבות המס של העוסק, וכנגזר מכך לגבות את המס המגיע מן העוסק.
בסיכום טענה המדינה שיש להטיל על הנאשם 2 את העונשים הבאים: 5 עד 7 חודשי מאסר בפועל; 6 חודשי מאסר על תנאי, כי לא יעבור עבירות דומות למשך 3 שנים; קנס מכביד בסכום שבין 20,000 שקלים ל- 25,000שקלים בשים לב לעובדה לפיה העבירות בוצעו בשנים 2013 – 2014, כתב האישום הוגש בשנת 2016, ומחדל המס הוסר באופן חלקי בלבד למרות חלוף הזמן. כמו כן, מבוקש כי הנאשם יתחייב להימנע מביצוע עבירות, ועל החברה קנס סמלי.
מנגד טען פיצ׳חזדה באמצעות עו״ד אורי וויסבאום, כי יש להתחשב במצבו האישי של פיצ׳חזדה. בין היתר נטען כי הינו יליד 1961. עלה לישראל מגיאורגיה בשנת 1971. סיים 14 שנות לימוד, ושירת שירות צבאי מלא בחיל השריון, ובמסגרת זו, לחם במלחמת לבנון. נשוי בשנית ואב לשמונה ילדים, שחמישה מהם קטינים. בשנים ועד שנת 2012 עבד בתחום משאבי האנוש, תחילה כמנהל כוח אדם במשרד האנרגיה, ולאחר מכן כסמנכ"ל כוח אדם בדואר ישראל. לאחר מכן יצא לעצמאות כלכלית.
לטענתו, בשל חוסר ניסיון החברה שעסקה ביזמות ובתיווך, כשלה עסקית, עד אשר הפכה חדלת פירעון, וכי לאחר שהחברה הפכה חדלת פירעון הוא עבר הליך פשיטת רגל, שבעטייה לא הצליח להסיר את מלוא מחדל המס, וכי ניסה להסיר את מלוא המחדל המס, בין היתר באמצעות סיוע ממעסיק פוטנציאלי, אלא שהמעסיק התנה זאת בכך שהוא יחל בעבודתו באופן מיידי, ובשל האפשרות כי יוטל על הנאשם עונש מאסר הרי שהצעה זו לא יצאה מן הכוח אל הפועל.
פיצחז'דה טען עוד כי אין לו עבר פלילי ואין טעם ביצירת הרתעה אישית, שכן הוא לא צפוי שיעסוק כעצמאי. בכל הנוגע להרתעת הרבים, נטען, כי העבירות בוצעו מתוך קריסה כלכלית ולא בכוונת זדון. על כן ביקש עו״ד וויסבאום להטיל על פיצ׳חזדה עונש מאסר לריצוי בפועל של שלושה חודשים שירוצה בעבודות שירות, עונש מאסר מותנה מידתי וקנס מידתי אשר יהלום את מצבו הכלכלי, אף שקיבל הפטר, וכי הקנס יחולק לתשלומים.
מעל דוכן העדים אמר פיצ׳חזדה: "אני באמת מתנצל ומתחרט. לא הייתה שום כוונת זדון, לא לרמות, לא לסחור בחשבוניות או דברים אחרים. חס ושלום. פשוט עד 2012 עבדתי כל חיי בתפקידים ציבוריים, בחברות ממשלתיות ולא הייתה לי שום נגיעה להתעסקות עם מע"מ, מס הכנסה, עם חברות בע"מ. בדיוק באותה תקופה 2013-2014, כמו שמופיע בבית המשפט, החקירות שעברתי במע"מ, אבי גסס ונפטר ממחלת הסרטן. בתור בן יחיד טיפלתי בו ובכל ההוצאות הכרוכות בכך. במקום להתעסק בעסקים התעסקתי בדברים שקשורים לקרובי משפחה. כתוצאה מכך, נפגעו גם עסקיי והגעתי כמעט לפשיטת רגל. היה לי ביטוח מנהלים 3,000,000 שקלים שגם זה הלך ונעלם כתוצאה מההפסדים, עד כדי כך שהגעתי לגיל מבוגר מאוד בלי שקל חסכונות".

עוד הוסיף ואמר כי ״בחיי אף פעם לא רימיתי אף אחד, ולי לא הייתה שום כוונה לרמות, ואז הגענו למצב הזה, לא הייתה לי שום כוונה להתחמק מהתשלומים שאני חייב למדינה. מה שאני יכול להגיד לפני שבית המשפט גוזר את הדין, אני אדם לא כל כך צעיר בלשון המעטה, חולה בסוכרת כרונית, מגיע ל-300-400 סוכר, כל יום אני מזריק אינסולין ואני מנסה בדרך כלשהי לשרוד. יש לי ילדים קטנים. עדיין הבית שלנו נמצא תחת כונס ללא שום קשר לפש"ר החובות. אם יש דרך ובכל דרך אפשרי, להציל את משפחתי ולהתחיל דרך חדשה שאצא לעבוד ולהחזיר את כל המשפחה ולהסתכל לילדיי בעיניים, אני אודה לבית המשפט״.
עד למועד סגירת הגיליון, טרם התקבלה תגובותו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן