מיליוני שקלים להגברת ההצללה ברחובות העיר אשדוד

חברי הפורום אשר זכו למענה לכל שאלותיהם והחכימו מדבריו של מנהל אגף הנטיעות העירוני, הודו לו על נכונותו להתארח בישיבה ועל הסבריו מרחיבי הדעת.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל


מנהל אגף הנטיעות העירוני, האגרונום יוסי לרר, היה אורח הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד. מר לרר הוזמן על ידי חברי הפורום לישיבתם הקבועה על מנת להבין יותר את נושא הנטיעות בעיר, עניין כריתת העצים והעברתם ממקומם ועל נושאים נוספים. בדבריו הביא לרר לידיעת המשתתפים בישיבה את כוונת העירייה להגביר את ההצללה ברחובות העיר, בפרויקט שיארך כשנתיים וייצא אל הפועל בקרוב. בתוך כך ובהשקעה של כחמישה מיליוני שקלים תתחיל שתילתם של עצים בוגרים בסמוך לסיומה של שנת השמיטה גם ברחובות העיר וגם בפארקים. בראייתו המקצועית הסביר מר לרר את ההעדפה של הקמת חורשות על פני משטחי דשא. הוא הסביר את סוגי הצמחייה הניטעת ברחבי העיר, על פי הצרכים ובהתאם לאפשרויות. כך למשל הסביר מר לרר שבקו החוף ניטעים רק עצי דקל כי עצים אחרים אינם שורדים את התנאים האקלימיים בו.
בדבריו התייחס מנהל אגף הנטיעות המשמש בכובעו האחר גם כפקיד היערות העירוני, ליער המאכל שהשיקה העירייה לפני כשנה ורואה בו הצלחה. יער המאכל אגב, ממוקם בפארק רובע ט"ו, בפינת השדרות הרצל ורבין, כולל מגוון עצי פרי וצמחי תבלין ומרפא, ומשמש מרחב קהילתי, חברתי וחינוכי לרווחת תושבי העיר. הוא מורכב מצמחי מאכל ותועלת, עם תכנון שטחים פתוחים על בסיס דפוסים שקיימים ביערות טבעיים. היער, המטופל בידי קבוצות של תושבים מתנדבים, זוכה לטיפול מינימלי גם של אגף הנטיעות העירוני ובקרוב תוסיף בו העירייה שילוט של כלל העצים והצמחים בו.
גם בגן הלוחמים שברובע ב' ניטעו לאחרונה עצי פרי ותבלין. מר לרר התייחס לטיפולם התכוף בבעיית חידושן של טפטפות קרועות ברחבי העיר ובגישתה של העירייה בכל הנוגע לטיפול בחצרות ושטחים פרטיים, בעיקר אלה שבעליהם משויכים לאוכלוסיות החלשות בעיר הזוכים לטיפול תמורת תוספת שולית בתשלומי הארנונה. הוא הסביר שבעתיד הצמחייה שתושתל ברחבי העיר תהיה מסוגים חסכניים במים והסביר לנוכחים את המגבלות החוקיות שבכריתת עצים, הן בשטחים הציבוריים והן בשטחים הפרטיים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן