מחממים את החורף לקשישים: הנחת החשמל למקבלי קצבת זקנה וניצולי שואה עולה ל-65 אחוז בחודש

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, החליט על הגדלה משמעותית בהנחה בתעריף החשמל לניצולי שואה, מקבלי קצבת זקנה לנכות ומקבלי גמלת הבטחת הכנסה בגיל פרישה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תעריף ההנחה בקרב הזכאים יעלה ל65% על 400 הקוט"ש הראשונים בכל חודש, במסגרת "התעריף החברתי" לאוכלוסיות מוחלשות. הגדלת ההנחה תסייע למאות אלפי קשישים בישראל לחסוך מאות שקלים בשנה בחשבון החשמל. הזכאים יקבלו באופן אוטומטי את ההנחה המוגדלת ממועד אישורה, מבלי צורך בפעולה נוספת מצידם.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "מאות אלפי קשישים וניצולי שואה במדינת ישראל חיים על קצבת זקנה בלבד, ומתקשים לשלם את החשבונות ולגמור את החודש. החשמל הוא מוצר צריכה בסיסי. חימום הבית בחורף הוא לא מותרות, ואנחנו חייבים לעשות הכול על מנת לאפשר לקשישים לחיות בכבוד. נמשיך לסייע לאוכלוסיות המוחלשות, ולפעול להורדת יוקר המחיה״.


להנחה המוגדלת יהיו זכאים קבוצות האוכלוסייה המבוגרת המוכרות כיום, מקבלי גמלת הבטחת הכנסה בגיל פרישה לפי חוק משק החשמל, ניצולי שואה ומקבלי קצבת זקנה לנכות. החל ממועד אישור ההחלטה, תעריף ההנחה בקרב הזכאים יעלה ל65% על 400 הקוט"ש הראשונים בכל חודש. עד היום, גובה ההנחה עמד על 50%. הגדלת ההנחה תסייע למאות אלפי קשישים בישראל לחסוך מאות שקלים בשנה בחשבון החשמל.

מאחר וחשבון החשמל הביתי מגיע אחת לחודשיים, בחשבון תינתן הנחה של 65% על ה-400 קילוואט שעה של החודש הראשון ו400 קילוואט שעה נוספים על החודש השני.
הזכאים על פי הביטוח הלאומי אשר קיבלו את ההנחה, יקבלו באופן אוטומטי את ההנחה המוגדלת ממועד אישורה מבלי צורך בפעולה מצידם.

את ההחלטה קיבל השר כהן בהתאם לחוק משק החשמל, המקנה לשר האנרגיה והתשתיות סמכות לקבוע בהתייעצות עם שר הרווחה ובהסכמת שר האוצר על אוכלוסיות נזקקות אשר מי שימנה עמן ישלם תשלום מופחת על מחיר החשמל. הפניה לשרים הוגשה והם צפויים להצטרף להחלטת השר כהן.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן