מחלת שתלי הסיליקון – Breast Implant Illness

נא להכיר מחלת שתלי הסיליקון או בשמה המקצועי BII – Breast Implant Illness. מדובר בדיווחים שונים שהועלו כתופעות לוואי אפשריות על ידי נשים לאחר שעברו ניתוח בו הושתלו שתלי סיליקון בגופן. התופעות הללו אינן ספציפיות ולא ניתן לקשור אותן בהכרח לשתלי הסיליקון אך ישנם חוקרים הטוענים כי ישנה שכיחות יתר של התופעות הללו בנשים שעברו השתלת שתלי סיליקון בגופן

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תופעות הלוואי העיקריות שנטענו בהקשר זה הן: 

  1. כאבי שרירים וכאבי מפרקים
  2. עייפות כרונית
  3. בעיות בזיכרון וביכולת הריכוז – (ערפול מוחי = Brain fog)
  4. הפרעות בנשימה
  5. הפרעות בשינה
  6. פריחה בעור
  7. חרדה ודכאון
  8. יובש בפה ובעיניים
  9. כאבי ראש
  10. בעיות במערכת העיכול

כאמור מדובר בתופעות לוואי כלליות שאין דרך לקשור בינן ובין נוכחות שתלי הסיליקון בגופך, אך נשים שמרגישות שתופעות הלוואי הללו בגופן מקורן בשתלי הסיליקון כאשר אין כל הסבר רפואי אחר המניח את הדעת באשר לסיבתן ככל הנראה תבחרנה להסיר את השתלים מגופן.

מחקרים אפידמיולוגיים אחרונים הראו קשר סטטיסטי שהראה שכיחות מוגברת של עד פי 6-7 למחלות אוטואימוניות כגון דלקות פרקים, מחלת שיוגרן (יובש בפה ובריריות) וסקלרודרמה בנשים עם שתלי סיליקון בגופן.

מחקר אחר הראה כי נשים שבחרו להסיר את שתלי הסיליקון מגופן דיווח על הטבה ושיפור בתסמינים בשיעור של 60-70%.

חשוב שתכירי מהן החלופות הקיימות לשימוש בשתלי סיליקון בחזה:

  1. במקרים בהם מטרת שתלי הסיליקון היא להוסיף נפח לחזה ניתן להציע השתלת שומן עצמי בחזה. מדובר בניתוח שבמהלכו שואבים את השומן מאזורים בהם הוא נמצא בעודף כגון הבטן והירכיים ובתהליך של הזרקה טיפתית משתילים אותו בחזה.
  2. חשוב להבין שהשתלת שומן בחזה מהווה חלופה יעילה במצבים בהם ישנה רקמה שומנית בשפע. השיטה יעילה במיוחד במקרים של שחזור שד לאחר כריתה חלקית או מלאה וכשיטת טיפול בשדיים אסימטריים. חשוב שתדעי שלרוב נדרשים לפחות 2-3 סבבים כלומר שמדובר בסדרה של ניתוחים על מנת להשיג תוצאה אסתטית משובחת ולא מדובר בניתוח בודד.
  3. בממוצע 50-60% מהשומן נקלט, כלומר חלקו ייספג ואת צפויה להרגיש ירידת נפח כעבור 3-4 חודשים ועד חצי שנה שלאחריה ניתן יהיה להציע סבב נוסף של השתלת שומן בחזה.
  4. חשוב שתדעי כי שאיבת השומן מאזור אחר בגוף יוצרת התרוקנות והתרופפות בדרגה כזו או אחרת באזור ממנו השומן נשאב כך שגם את זה עלייך לקחת בחשבון.

לסיכום, ה-FDA ביקש לוודא שכל המידע המפורט כאן הובהר לך לפני הניתוח וכי לקחת את כל המידע לתשומת ליבך כששקלת לעומק את החלטתך לעבור ניתוח עם שתלי סיליקון בחזה.

ד"ר נועם חי הינו מנתח פלסטי מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, בעל וותק של כ-15 שנה וניסיון של אלפי מקרים של שימוש בשתלי סיליקון בחזה.

ד"ר נועם חי הינו מרצה וחוקר בתחום שתלי סיליקון בחזה, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית וחבר האיגוד העולמי של מנתחים פלסטיים ISAPS.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן