מחאת בעלי העסקים באשדוד: "הופכים אותנו לעבריינים"

ביום שני השבוע בשעות הערב הגיעו עשרות בעלי עסקים באשדוד לסופר ׳רמי לוי׳, במחאה על אפליה לטענתם של תקנות הקורונה המאפשרות למאות קונים להיכנס לסופרים, בעוד לעסקים הקטנים מחלקים קנסות על טייק אווי. אושר ניזרי, מבעלי פיצה ׳איטליאנו׳ ממארגני המחאה: ״לטייקונים מותר, אבל לקנוס את בעלי העסקים הקטנים הכי קל"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שני בערב הגיעו בעלי עסקים הקטנים והמסעדות באשדוד, למחאה ספונטנית מול הסופר של ר׳מי לוי׳ באזור התעשיה באשדוד. המחאה היא נגד האפליה כלפיהם, כפי שהם טוענים. בעוד מאפשרים למרכולים ולסופרים להכניס מאות קונים, עליהם נאסר איסוף עצמי של הקונים. ומי שמפר איסור זה, מקבל קנס בסך 5,000 שקלים. המחאה הספונטנית החלה לאחר שאושרי ניזרי, בעל הפיצרייה 'פיצה איטליאנו' ומקים 'ארגון העסקים העירוני באשדוד, נקנס על ידי שוטרים שהגיעו לפיצרייה, לאחר שלקוח אסף בטייק אווי פיצה בעלות 45 שקלים.

ניזרי: "הופכים את בעלי העסקים מאנשים טובים לעבריינים״

ניזרי העלה פוסט זועם על הקנס שקיבל: "הופכים את בעלי העסקים מאנשים טובים לעבריינים. סופרים שמקבלים מעל 1,000 לקוחות ביום הם מקור הדבקה. לא אנחנו העסקים הקטנים שמקבלים כמה עשרות לקוחות ביום. היד קלה על ההדק חברים, המטרה שלהם לחסל את העסקים הקטנים אתה מבינים מה קורה כאן? פעם נלחמנו למען המדינה היום המדינה נלחמת בנו זה לא ייאמן, בתקופה כל כך קשה לא מרחמים במעט על בעלי העסקים. היינו בצבא, תרמנו למדינה, משלמים מיסים וכל פעם שיש פה איזה מבצע צבאי – אנחנו בעלי העסקים באשדוד הראשונים לתרום לצבא ולשוטרים בזמן מלחמה”. הוא אף פנה אל ראש העירייה ד"ר לסרי וכתב: "תורידו לחץ מבעלי העסקים, תדבר עם מפקד התחנה, אין סיבה לאכיפה כזאת אגרסיבית ולפגיעה כלכלית אנושה בבעלי העסקים. אני פונה ללסרי בשם כל בעלי העסקים".

למה לטייקונים מותר?

בפגישה של בעלי העסקים הקטנים שהתקיימה בשני בערב, הם יצאו כאמור, בשיירת מכוניות למחאה בסופר: "מה שאנחנו באים לומר שזה לא הגיוני שבעלי העסקים הקטנים שהם חוד החנית של הכלכלה, כשבן אדם אחד נכנס לעסק קטן וקונה ב- 50 שקל מקבל 5,000 שקלים קנס. אבל לטייקונים מותר להכניס אלפי אנשים. אבל כידוע לסגור את העסקים הקטנים זה הכי קל . אנחנו באים להעביר מסר אחד חד וחלק שבכל הארץ ייצאו להפגין אם להם מותר טייק אווי, אז גם לנו מותר”.

 בפוסט נוסף שלו קורא ניזרי לבעלי העסקים הקטנים בארץ לצאת למחאה: "לטייקונים מותר להכניס לקוחות, לעסקים קטנים אסור להכניס לקוחות! אלף איש מגיעים לסופר באין מפריע ולנו נותנים דו"ח על בן אדם אחד. איבדו את זה לגמרי. תנו לנו להתפרנס בכבוד, נלחמים על הבית”.

 ניזרי מדגיש כי מדובר במחאה שנולדה באופן ספונטני, אך הוא מבטיח שהם ימשיכו להיאבק הוא כותב בפוסט:" *אנחנו מזהירים אתכם בפעם הבאה ניקח 5 שקלים נכניס לעגלות וניקח אותם לסיבוב בעיר!".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן