מחאה באמצעות החול

בין כל המחאות וההפגנות לאחר האונס המזעזע באילת, גם מייצג שהוצג בחוף ׳מיעמי׳ של האומנית האשדודית שחף פלד. ״קראתי למיצג ׳לראותה בלבד׳, שם רואים את הגוף בלי הפנים כי את הגברים שפוגעים באישה, לא מעניין הפנים שלה״ אומרת פלד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מי שהגיע לפני כשבוע לחוף ׳מיעמי׳ באשדוד, היה יכול לראות בפיסול מדהים של אישה בחוף. האישה שוכבת כשפניה לתוך החול ורואים רק את גופה. את המיצג פיסלה שחף פלג מאשדוד. פלג מפיקה ומנהלת אירועים במרחב ״ יצירה״, ממייסדי ״קהילת אומנים ויוצרים באשדוד״ היא ציירת, אומנית רב תחומית ומקעקעת. בעוד רבים מאיתנו הביעו את הזעזוע מפרשת האונס של בת ה-16 באילת, בכתיבת מילים ברשתות החברתיות, פלד ירדה לחוף ופיסלה. ״בעיניי גוף האישה הוא יצירת אומנות. גברים לא אמורים לגעת בה כרצונם. במיצג שלי בחחוף – האישה עם הפנים לחול ורואים את הגוף שלה בלבד, כי אותם גברים שפוגעים באישה, לא מעניין הפנים שלה. וגם כי אישה שעברה פגיעה מינית שכזו, רוצה לקבור את הפנים בחול״.


פלד אומרת כי ״המחאה של האנשים לא מספיקה. צריך לזעוק זעקה הרבה יותר גדולה כי מחר זו יכולה להיות הבת שלך, אחותך, אמא שלך או אישה מוכרת״. וגם בנוגע לענישה ״חייבים לתת עונשים חמורים. לא עבודות שירות. אלא עונש חמור״ היא אומרת.
פלד, מפסלת בחול בדרך הפשוטה. ״ככה עם הידיים ועם כף של ילדים בלי כלים״ היא אומרת. היא נהנית לראות את התגובות של המתרחצים לפיסול בעיקר של ילדים. ״הילדים רואים דברים שמבוגרים לא מבחינים״ והתקווה שלה שיוקצה בחוף מקום לפיסולי חוף שיגודר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן