מזג אוויר באשדוד לימים הקרובים וסוף השבוע: סוער וגשום עד יום שני

תחזית מזג אוויר באשדוד לימים הקרובים. בתום הערכת מצב במטר חורף בעיריית אשדוד שהתקיימה בשעה 10:00: רמת כוננות 3 מתוך 4 באשדוד
הצפי: משקעים משמעותיים בעיקר ביום ראשון ומשבי רוח של עד 50 קמ"ש.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מערכת משקעים משמעותית תתחיל מחר בבוקר (שבת) ותגיע לשיאה בראשון. המערכת תימשך עד שני בצהריים. כלל האגפים של העירייה פועלים עתה בהתאם לנוהל חורף ייחודי שנבנה בעיריית אשדוד

מערכת החיזוי העירונית מצביעה על גשם שיירד לסירוגין ויתחיל בשבת בבוקר עם התגברות צפויה במוצ"ש. גשם ירד לסירוגין ובראשון בערב מערכת משקעים משמעותית עתידה להיכנס ולאתגר את המערכת העירונית. צוותי העירייה יהיו בכוננות לכל מזג האוויר.

גשום וסוער באשדוד . התחזית לאשדוד:

תשקיף מזג האוויר לאשדוד בלבד באמצעות חברת החיזוי שפועלת עם הרשות ( התשקיף תמיד יכול להשתנות והוא נכון ליום שישי בבוקר )

אירוע הגשם המשמעותי ביותר בחורף הנוכחי בדרכו אלינו. פרק הגשם יהיה ממושך ויתאפיין בכמה גלים.

1.בשבת כבר נראה גל גשם ראשון בשעות הצהרים (בסביבות 12:00), כנראה בעוצמות חזקות

2.גל נוסף יהיה ממוצ"ש ובראשון בבוקר עם עוצמות גשם פחות חזקות אבל עדיין מצב כוננות כתום.

3יום א' הוא ברובו יום עם גשם אבל בהפוגות ולא בעוצמות גבוהות (עד 5 מ"מ/שעה)

4.לקראת ערב של יום א׳ / בלילה בין ראשון ושני צפוי השיא, עם עוצמות גשם של כ-10 מ״מ/שעה ומעלה.

5.רוחות: משבים עד 50 קמ"ש.
נחל לכיש: ללא ספיקות גבוהות. אין צפי להצפות כתוצאה מרום מים גבוה בנחלים אלה מעוצמות גשם ישיר בעיר.

בעירייה פועלים על פי תוכנית עבודה מסודרת – נוהל חורף, שכוללת את מודל הרמזור ומערכת חיזוי בלעדית של חברת משאבי אנוש שיודעת לדייק את כמויות הגשם ואת האזורים שבהם זה יקרה. בנוסף, עובדי העירייה פועלים בשטח ומנקים כ-12 אלף קולטנים, גוזמים עצים שעלולים להישבר וקוראים לתושבים לחזק חפצים שעלולים לעוף ולחסום קולטנים.

אם מזג האוויר יחמיר וכמויות הגשם יתעצמו, צוותים ייעודיים יתגברו את עובדי העירייה לאורך כל שעות היממה, בדגש על שעות הלילה שבהן יתבצעו משימות פיקוח ובקרה לאורך כל הסערה. תורת ההפעלה כוללת את כלל הגופים והיחידות העירוניות ובהן פיקוח עירוני, שיטור עירוני, ביטחון עירוני, איכות הסביבה, אגף החופים, מוקד עירוני רישוי עסקים, מנהלות הרובע ועוד.

כמו כן, העירייה שומרת על ערנות ובמידת הצורך גם תפעיל את המערך המרכזי – חמ"ל עירוני שילדי. החמ"ל ייעזר בשירותיו של המוקד עירוני – מרכז שליטה ובקרה עירוני, שיתכלל את האירועים על סמך 840 מצלמות, דיווחי תושבים ודיווחים צוותי החירום העירוניים מכל 625 רחובות העיר.
אתגרים עירוניים במזג אוויר סוער
רצועת חוף ים, נחל ודיונה.
622 רחובות
11,080 קולטנים
40 אלף עצים
8 מובילים ראשיים
-150 ק"מ תשתית הולכה תת קרקעית

פקודת חורף

אשדוד בנתה פקודת חורף הכוללת: תוכניות עבודה מפורטות עם סדר פעולות לכל האגפים והמחלקות בעירייה – עד לרמת תפקידו של כל אחד ואחת מהעובדים ברגע הפעלת הנוהל.

עיבוי ותגבור בצוותי עבודה
עיריית אשדוד שומר
תורת ההפעלה כוללת את כלל הגופים והיחידות העירוניות. פיקוח עירוני, שיטור עירוני, ביטחון עירוני, איכות הסביבה, אגף החופים, מוקד עירוני רישוי עסקים, מנהלות הרובע ועוד

כולם משנים את עבודתם ומתמקדים בביצוע הפקודה שקיבל כפי שנכתבה בנוהל חורף. ולשם כך המערך המרכזי – חמ"ל עירוני שילדי – במצב כוננות 3, תפעיל העירייה את החמ"ל העירוני באופן שילדי לבניית תמונת המצב , הערכת המצב והכנת הכוחות העירוניים לפעולה.

המוקד עירוני -מרכז שליטה ובקרה עירוני מתכלל את האירועים ונותן את תמונת המצב למקבלי ההחלטות בחמ״ל גם באמצעות 840 מצלמות אשר נותנות תמונת מצב על העיר ולכך יש להוסיף דיווח תושבי העיר ודיווח צוותי החירום של העירייה מאפשרים לתכלל את האירוע.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן