מוקד תמיכה של איש אחד

לאחר שסיים את לימודי התואר בהנדסת תוכנה ב-SCE והתקבל לחברת הייטק, יוחאי טמסוט מצא לעצמו שליחות ייחודית: הוא מתנדב במתן שיעורים פרטיים לסטודנטים במכללה ובהכוונתם בדרכם להגשים את חלומם המקצועי בתחום

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל


דומה שכולם היום חולמים על עבודה בחברות ההייטק הישראלי. אך למרות הביקוש הגבוה לעובדים, רבים מגלים שהכניסה לתחום מותנית בין היתר בידע נרחב ובדיפלומות שמוכיחות את יכולותיהם. עובדה זו דורשת מהמועמדים להבין היטב את חומר הלימודים שסיימו על מנת להרשים את המגייסים. ויש מי שמסייע להם בזה: הכירו את יוחאי טמסוט, בוגר SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון מקמפוס אשדוד, שמעניק שיעורים פרטיים בחינם לאלו שחולמים להצליח בהייטק.

מאז שסיים את התואר בהצטיינות יוחאי עובד בתור data engineer בסטארט-אפ Reali Israel, שמוכר נדל"ן דרך האינטרנט. "בתפקיד שלי אני חלק מצוות דאטה, אשר מפתח את כל הפלטפורמות הטכנולוגיות המאפשרות ללקוח לקנות בית דרך האינטרנט. למעשה, אני לוקח את המידע ועושה עליו אנליזה, כך שבכל פעם שיש בית או דירה חדשה המוצעת למכירה באינטרנט, ניתן לראות זאת ישר דרך האתר שלנו", מספר יוחאי.

יוחאי, בן 29 שגדל באשדוד, אהב ומאז ומתמיד להתעסק עם מחשבים וטכנולוגיות חדשות. "מאז שהייתי ילד קטן תמיד התעניינתי בעולם הזה של טכנולוגיה ומחשבים, לרוב בצד החומרי ולא בתוכנה. אבל כשהגיע הזמן לבחור תואר, התחלתי לבדוק את תחום הנדסת התוכנה. הבנתי שמצד אחד מדובר בתחום שמאוד קשור לעולם שאהבתי מגיל קטן, אבל גם מאוד יאתגר אותי".

יוחאי הגיע ללמוד במכללת SCE בעיר לאחר שקיבל המלצות על הלימודים שם ועל הסיוע שיוכל לקבל במציאת עבודה אחריהם. "בת דודה שלי למדה במכללה, והיא מאוד המליצה לי על SCE. יש שם רמה גבוהה, ותואר בהנדסה תוכנה הוא נחשב מאוד. שמעתי גם ששיעור הגיוסים של הסטודנטים מהמכללה למשרות טובות בתחום הוא מאוד גבוה. ואכן, חוויית הלימודים שלי היתה סופר-מדהימה – המרצים משקיעים כל מה שהם יכולים. לא מדובר רק בתוכן אלא גם ביכולת לפתח כישורים. בזכות הרמה למדתי איך ללמוד, כיצד לגשת לבעיות ואתגרים ואיך להתמודד. פשוט צברתי ניסיון לחיים ולעולם התעסוקה, שאני לא יודע אם הייתי מקבל במקום אחר".

"לוקח את הזכות והכלים"

לאחר שסיים את התואר כמצטיין דיקן, יוחאי הבין שלא מעט סטודנטים ישמחו לעזרה בלימודים. הוא החליט שזוהי עבורו שליחות – לעזור לסטודנטים שחולמים על מסלול דומה לשלו. "אני לוקח את הזכות שסיימתי את התואר, ואת הכלים שקיבלתי אני מנסה להעביר לכמה שיותר אנשים. אני יודע מה זה להתמודד עם תואר, הרי גם אני הייתי במצב הזה רק לפני כמה שנים. אני פשוט נותן שיעורים פרטים לסטודנטים בהתנדבות. אני חושב שזה תחום קשה ותחרותי. אני עוזר לסטודנטים במהלך הלימודים, וגם לאחר סיום הלימודים בתהליכי מציאת עבודה. אני מנחה אותם כיצד לחפש עבודה, לכתוב קורות חיים ולהתנהל בראיונות עבודה".

את כל זה יוחאי עושה כאמור לצד עבודה בחברה המוערכת בשווי של מיליארד דולר. יוחאי גויס אליה רק לפני 8 חודשים, אך הוא מרגיש שהוא כבר הספיק לעשות המון. "בסטארט-אפ ובצוות, אנחנו עוסקים בדברים מעניינים וחשובים. יש עלינו אחריות גדולה, כי לכל אחד מאתנו תפקיד משמעותי בהתפתחות החברה. בסטארט-אפ אתה לא מרגיש רק בורג במערכת, יש לך היכולת להשפיע ולשנות בגדול".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן