מויאל: "חתמנו על הסכם הבנות פורץ דרך לטובת המנופאים בישראל"

ההסכם, יקדם אכיפה אפקטיבית של תנאי העסקת מנופאים באתרי הבנייה ברחבי הארץ # מאבק בתופעת זיוף רישיונות מנופאים, וזכויות מנופאים . יו"ר הסתדרות עובדי הבניין, יצחק מויאל שהוביל את היוזמה: "מסמך ההבנות יברא לסוף זיופי הרישיונות". אדי בן ליש מנכ"ל התאחדות מעסיקי המנופאים: "מהלך מציל חיי אדם"

סרוגו, בן ליש ומויאל. חותמים על הסכם ההבנות. צילום: דוברות הסתדרות
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בהמשך לפעילות ארוכת השנים להסדרה של אופן העסקת מנופאים בענף הבנייה, נחתם היום (ד') מסמך הבנות בין ההסתדרות, התאחדות הקבלנים בוני הארץ והתאחדות מעסיקי המנופאים, לשיתוף פעולה יוצא דופן של כל הצדדים במטרה להבטיח את העסקת המנופאים בהתאם לדין, ולצמצום תופעות פסולות של העסקה על ידי חברות ללא רישוי או של מנופאים עם רישיונות מזויפים.

חתימת מסמך ההבנות נערכה במעמד יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל; נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו; סגן נשיא ההתאחדות הקבלנים בוני הארץ, יהודה כתב; מנכ"ל התאחדות מעסיקי המנופאים בישראל, אדי בן ליש; סמנכ"ל כלכלה ומדיניות וסגן יו"ר אג"מ בהסתדרות, שי בירן; יו"ר ועד ארצי מפעילי עגורן צריח בהסתדרות, דן ורשבסקי; מנהל מחלקת אכיפה באגף כלכלה, גיורא ואלה; הילה שינוק ומתן בראל מאגף הכלכלה. המו"מ על מסמך ההבנות לווה על ידי עו"ד הילה גבר ועו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית לאג"מ בהסתדרות.

הסכם ההבנות נחתם על רקע הצורך לשפר את המודעות של העסקת המנופאים לפי דין, ולצמצם תופעות של העסקה על ידי חברות ללא רישיון, תשלום בתלושי שכר פיקטיביים וזיוף רישיונות מנופאים.

על פי ההסכמות אשר עוגנו במסמך ההבנות, הצדדים להסכם יפעלו במשותף להגברת המודעות לחשיבות העסקת מנופאים לפי דין, בדגש על תשלום שכר על פי חוק והעסקה על ידי מעסיק מורשה בלבד, תוך קידום מאבק משותף מול משרדי הממשלה וגורמי האכיפה בתופעת זיוף רישיונות המנופאים, הפוגעת בבטיחות.

בנוסף סוכם על ניסוח והפצת חוזרים משותפים לעובדים ולמעסיקים, פעמיים בשנה לכל הפחות, בנושאי זכויות מנופאים, עקרונות לעבודה בטוחה ועדכונים מקצועיים, על מנת להעלות את המודעות לנושאים אלה.

כמו כן יוקם פורום משותף שיתכנס אחת לרבעון ויבצע מעקב אחר יישום העקרונות המוסכמים וידון בנושאים מקצועיים נוספים הקשורים להסדרה ולקידום המנופאים ומעמד המקצוע.

בעקבות ההסכמות תוקן בחודש ינואר 2019 חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, בו נקבע שהעסקת מנופאים תהיה על ידי חברות כוח אדם בעלות רישיון ייעודי להעסקת מנופאים בלבד, אשר תהיינה כפופות לדרישות רגולציה רלוונטית. בהמשך לכניסתו לתוקף של התיקון לחוק, ניתן היתר להעסקת מנופאים רק לחברות אשר עומדות בקריטריונים שנקבעו בהתאם לחוק, ועל החברות חל צו ההרחבה בענף הבנייה. התאחדות מעסיקי המנופאים בישראל הוקמה לאחר כניסתו לתוקף של החוק, והיא מאגדת חברות בעלות היתר להעסקת מנופאים כפי שנקבע בחוק.

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל: "זהו צעד נוסף וחשוב במסגרת המאבק שלנו לשמירה על בטיחותם וחייהם של  העובדים בענף, ובשינוי ושיפור תדמיתו של הענף. מסמך ההבנות מעביר מסר חשוב מאוד למעסיקים ולעובדים בענף –תמו זיופי הרישיונות ותמה הפרת הזכויות השיטתית – כולנו משלבים ידיים יחד על מנת להבטיח למנופאים העסקה הוגנת ובטוחה.  לפנינו עבודה רבה, אך אני מברך על הצעד חשוב זה בדרך ליעד שלנו".

אדי בן ליש, מנכל התאחדות מעסיקי המנופאים: "החתימה על מסמך הבנות היא בעלת חשיבות אדירה לענף הבנייה בכלל ולתחום המנופאים בפרט. ברצוני להודות למר ראול סרוגו, יו"ר התאחדות הקבלנים בוני הארץ ולמר יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, על היוזמה והתרומה לקידום המנופאים ולגיבוש מסמך ההבנות. המסמך יקדם את הסדרת העסקתם של מנופאים על ידי חברות כוח אדם בעלות היתר מיוחד המעסיקות על פי חוק, ובכך יגביר את הבטיחות בענף, יציל חיי אדם ואף יתרום למעמדו של ענף הבניה כולו".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בירך על החתימה: "החתימה על מסמך ההבנות היום הינה אבן דרך במאבק המשותף שלנו למען בטיחות העובדים בענף הבנייה"

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "ההסכם שנחתם היום מוסיף עוד נדבך חשוב למאבק בנושא הזה. יש חשיבות עליונה לעובדה שכל הנוגעים בדבר יצטרפו לעשייה מצילת החיים הזו ויפעלו יחד".

יו"ר ועד ארצי מפעילי עגורן צריח, דן ורשבסקי: "הוועד הארצי של מפעילי עגורן צריח מברך על החתימה על מסמך ההבנות. זהו צעד שנותן כוח למאבק המנופאים להגברת הבטיחות ולהסדרת המקצוע, וצפוי לסייע בהבטחת העסקתנו כדין ובהוצאת גורמים מפרי חוק מהשוק"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן