למה כל כך חשוב לנו למצוא בני זוג?

צילום: pexels
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הכל מתחיל בנורמות החברתיות-  הנורמה של החברה לגבי זוגיות היא שמעל גיל מסוים "חייבים" להיות בזוגיות, היות והשעון הביולוגי מתקתק, וככל שהזמן עובר הסיכוי שלנו למצוא זוגיות קטן. ואז אנו נחשבים חריגים בעיני החברה ובעיני עצמנו, והפחד שלנו מביקורת מבחוץ הוא עצום. החברה יוצרת לחץ פסיכולוגי עצום על הפנויים המתבגרים, ותחושת הלחץ גוברת עוד יותר ככל שהגיל עולה. מי לא מכיר את המשפטים המפורסמים של ההורים: "מתי כבר תביא/י לי נכדים? ", "בקרוב אצלך…”. האמת היא שאין גיל אידיאלי למצוא אהבה – בכל גיל בו אתם נמצאים יש לכם סיכוי טוב למצוא אהבה, גם בגיל 80. ואם לא מצאתם אהבה עד עכשיו (ולא משנה בני כמה אתם), זה הזמן שלכם בדיוק עכשיו, לעשות שינוי בחייכם ולהיפתח אליה.
מיצר קיומנו כזכר ונקבה, פלוס ומינוס, אנו מחפשים את החצי השני שלנו שיהפוך אותנו לשלמים יותר. אנו מחפשים את האיחוד המבורך אשר יעניק לנו את הביטחון, האהבה, ההבנה, האושר והשמחה, ואת הדבר הכי חשוב – אנו לא רוצים להיות לבד, אנו רוצים זוגיות.
המשיכה שלנו אל בני המין השני היא אינסטינקט מולד שלנו, וצורך של הגוף והנפש לנו. שני אנשים נמשכים זה לזה לעיתים בלי להבין למה, אך היות והרגשת ההתאהבות היא כה טובה ומעצימה, לוקחים את החיבור כמובן מאליו. כאשר אנו לא מוצאים אהבה התיסכול שלנו גדול, היות וצורך בסיסי שלנו להרגיש אוהבים ונאהבים לא מתגשם.  לעיתים התיסכול כה גדול עד אשר אנו מפסיקים לחפש ומשלימים עם מר גורלנו.

אז למה באמת כה קשה לנו למצוא אהבת אמת? התשובה מורכבת מגורמים רבים, ואנו ננסה במאמר לחשוף את המרכיבים העיקריים שמשאירים אותנו בסופו של יום לבד.

אמונות שגויות-האמונות שלנו לגבי עצמנו ולגבי העולם בכלל יוצרות את המציאות שלנו. מגיל מאד צעיר רכשנו אמונות בסיסיות לגבי זוגיות, וכאשר אנו מתבגרים אנו מקבלים את אותן האמונות כאמת מוחלטת. לדוגמא, אם בתור ילדים חווינו דחייה חוזרת ונשנית על ידי בני המין השני, אנו יכולים לגדול עם אמונה שאנו לא רצויים, או שאנו לא מושכים. אם ראינו בתור ילדים את מערכת הזוגיות של ההורים מתפוררת, או ריבוי של מקרי גירושין אז יכול להיות שנגדל עם אמונות כמו: "הזוגיות הורסת כל חלקה טובה", או "זוגיות אף פעם לא מחזיקה מעמד" או "האהבה דועכת כנמצאים בזוגיות". 

אז איך נפטרים מאמונה שגויה? קודם אנו צריכים לזהות את האמונות המגבילות שיש לנו על זוגיות ומערכות יחסים. ומרגע שזיהינו אותן, אנו צריכים למוסס אותן על ידי עבודת מודעות בעזרת כתיבה, דמיון מודרך, ציור או דרך נשימה מודעת (ריברסינג). העבודה עם הנשימה יכולה להוביל אותנו אל בסיס האמונה השגויה שלנו ולשחרר אותה. יש לנו אמונות כל כך מוטעות שמקשות לנו על החיים, ודרך הנשימה נוכל להיפטר מהן לאלתר ולהחליפן באמונות חיוביות מעצימות, שיעזרו לנו למצוא זוגיות.   

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן