מהנדס העיר אשדוד הולך הבייתה: יחזור מחופשת מחלה לשימוע לפני פיטורין, בשל התנהלות חמורה

מהנדס עיריית אשדוד,דורון חזן יסיים את תפקידו באקורדים צורמים, 7 שנים לאחר שמונה גם כן בקולות צורמים מאוד במהלך המכרז. מבקר העירייה בודק כעת את החומר נגד חזן ועד לסיומה נתבקשו עובדי עירייה שלא ליצור קשר עם המהנדס. לפני כחודש הגיש מועמדות לתפקיד של יו"ר ועדה מחוזית לתכנון של מחוז ירושלים. מה בדיוק קרה באמצע הדרך? למה זומן לשימוע לפני פיטורין? מה העילה? והאם הוא התברר כבר כלא משרת את שולחיו? ומה בדיוק היו השיחות שלו עם יזמים וקבלנים ולמה הצליח להרגיז את ראש העיר את המנכ"ל ואת היזמים .תחקיר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום רביעי שעבר 23.2.22 בשעת בוקר מוקדמת, הגיעה ללשכתו של מהנדס העיר אשדוד, דורון חזן, שזה עתה שב לעבודתו לאחר חופשת מחלה בשל קורונה ממנה החלים, פקידה מלשכת מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי, עם מעטפה לבנה סגורה. הפקידה התבקשה למסור לדורון את המעטפה באופן אישי. דורון לקח את המעטפה פתח אותה וחשכו עניו. את מה שהיה כמעט ידוע לו באוויר, זה הפך למציאות. במכתב נאמר לו להגיע למחרת היום, יום חמישי לשימוע לפני פיטורין. נכתב כי הוא רשאי להביא עימו עו"ד.

שעה לאחר מכן החלה הדרמה. דורון חש ברע ואנשי לשכתו, הזעיקו עזרה. אמבולנס פינה אותו לבית החולים אסותא באשדוד. הוא היה שם כל סוף השבוע נבדק והומלץ לו לנוח לאחר שעבר מתח עצום. במוצאי שבת שוחרר לביתו עם המלצות הרופאים לנוח. בעירייה ממתינים לשובו לאחר שיבריא, היישר לשימוע אצל המנכ"ל.

אז מה העילה שבגינה מוזמן חזן לשימוע לפני פיטורין. לאתר 'אשדוד10' ו'השבוע באשדוד' נודע מגורמים בכירים בעירייה, שמדובר במספר נושאים  שהם על גבול ההתנהלות הלא תקינה מבחינה מינהלית מצידו של חזן. כך למשל, שיחות לא תקינות מינהלית שהיו לו עם יזמים וקבלנים בנוגע לפרוקייטים נדל"ניים בעיר. מנכ"ל העירייה שאליו הגיע החומר נגד חזן לפני מספר שבועות העביר את לבדיקת מבקר העירייה, שבוחן בימים אלה את הטענות ואמור בימים הקרובים לתת מסקנות. גורם בכיר בעירייה טען  השבוע כי לא מדובר בנושאים פליליים, לפחות לפי מה שידוע עד כה.

ללא קשר לשימוע חשפנו באתר 'אשדוד10' כי  חזן הגיש מועמדות למכרז של משרד הפנים לתפקיד יו״ר ועדה מחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, משרה שפרסם משרד הפנים. חזן, כך נודע, עדכן על כך את ראש העיר אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי , ומנכ״ל העירייה אילן בן עדי, ואף קיבל את ברכת הדרך. אגב המכרז אליו נסגר חזן נסגר ביום בו פונה לבית החולים. מה שאומר שגם חזן עצמו השלים עם העובדה שהוא מסיים את תפקידו כמהנדס העיר, בוודאי לא חלם שה יקרה בצורה הזאת וזה טרם נגמר.

הרבה שאלות לא ברורות עולות: מדוע הגיש חזן מועמדות לתפקיד אחר האם חש שמיצה את תפקידו כמהנדס העיר, וביקש להתקדם? או שמא הוא חש שכיסא המהנדס מתנדנד וחיפש את עצמו? שאלות שאין עליהן תשובות נכון לעתה, אולם הרבה שמועות ולחשושים עפים במסדרונות העירייה.

כך או כך, בשל העובדה שהנושא הועבר למבקר העירייה לבדיקה, הוחלט בעירייה לנתק את חזן מהמשך עבודה סדירה מול מחשבי העירייה ואף הועברה הנחייה גורפת שלא ליצור קשר עם המהנדס בנושא עבודה שוטפת.

וה למצב שנוצר כעת היבטים ציבוריים. אחרי הכל מדובר במהנדס העיר שממלא תפקיד חשוב ונחשב לטטוטורי. כלומר, לתפקיד בכיר מאוד שפיטוריו אגב נעשים רק באמצעות הצבעה במועצת העיר, לאחר המלצת מנכ"ל. הפרשה ממשיכה לעורר סערה בעיריית אשדוד וחברי מועצת העיר אשדוד, הלן גלבר ואלי לחמני מבקשים תשובות לגבי התהליך.

 חבר מועצת העיר ד"ר אלי לחמני דורש לדעת מה בדיוק אירע עם המהנדס חזן ומי חותם על היתרים ומוביל את כל ההיבטים המקצועיים במינהל ההנדסה בעיר אשדוד. התיקים שממתינים לחתימתו נערמים ולא יוצאים לביצוע. היתרים לתחילת עבודות גם במסגרות פרטיות: מרפסות שינויים כאלה ואחרים, ובוודאי גם בפרויקטים גדולים. ד"ר לחמני מבקש לדעת האם לאור הפרסומים, לפיהם חזן הוזמן לשימוע בסוף השבוע  האחרון? ואם כן מדוע? והאם סמכויותיו הועברו למישהו אחר.

על כל השאלות דוברות עיריית אשדוד בחרו שלא להשיב ולא להגיב לפניותינו הכתובות

סאגת בחירתו של חזן לתפקיד מהנדס העיר

חזן בן כ-52, שכיהן כמהנדס הועדה המקומית זמורה התגורר ברחובות נבחר לתפקיד מהנדס העיר אשדוד. דורון חזן, אדריכל במקצועו, נבחר לא בקלות. קורות חייו כפי שהציג היו כאלה: חזן בעל תואר ראשון ושני מהפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים בוונציה ותואר שני מ- Illinois Institute of Technology (I.I.T) שיקגו בארכיטקטורה. שימש כמרצה לאדריכלות באוניברסיטת ונציה ולמד לדוקטורט  בתחום האדריכלות.

חברת מועצת העיר עו"ד הלן גלבר חפשה ליקויים רבים בתהליך בחירתו , גם בבחירה בוועדה וגם בעובדה שקורות חייו לא תאמו את תנאי המכרז. זה הגיע לערכאות משפטיות והעירייה הגנה על מינויו בחירוף. הדיונים ארגב בתביעה של עו"ד גלבר טרם הסתיימו.

לאחר פרישתו של המהנדס הקודם, שלמה נער, ב-17,2.15 חזן מגיש מועמדות לתפקיד בפעם הראשונה ב-23.3.15 הוא מקבל תשובה שלילית בשל אי התאמה מוועדת האיתור. חזן לא מתייאש וניגש בשנית למכרז ב-2.6.15 ושוב מועמדותו נפסלת בשל אי עמידה בתנאי הסף. חזן פונה באמצעות עו״ד שמלין ערעור. אך גם הערעור נדחה ב-28.6.15 מנהל אגף משאבי אנוש משיב לעו״ד שלמין כי הערעור נדחה וגם מועמדותו של חזן לתפקיד.

אבל מהפך בוועדה לבחירת מהנדס העיר בה השתתפו ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי,ממלא מקום ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה עו"ד גבי כנפו וחבר האופוזיציה עו"ד נעים שומר, מנכ"ל העירייה אילן בן עדי והמשנה למנכ"ל דינה בר אולפן. בחרו ב-27.7.15 את חזן לתפקיד מהנדס העיר פה אחד.

הבחירה וסיבוב הפרסה גרמו לחברת המועצה עו״ד הלן גלבר לעתור לבית הדין לעבודה נגד ראש העיר ד״ר לסרי ומהנדס העיר דורון חזן, וטענה כי חזן נעדר כשירות לתפקיד שלא עמד בתנאי הסף, שחזן ניסה כביכול להטעות את הוועדה, ועל כן יש לבטל את המכרז, בטענה שחזן זייף לכאורה את קורות חייו ולא צבר די ניסיון, וכי ״החלטת ועדת המכרזים אינן עומדות בכללי המשפט המינהלי״.העירייה וחזן מנגד דחו את טענותיה של גלבר.

המכרז נפסל ע״י בית הדין

ביוני 2016 ניתן פסק הדין בו ניתן תוקף של פסק הדין להודעת העירייה על ביטול המכרז וביטול מינויו של חזן לתפקיד. כן נקבע כי אם חזן יגיש מועמדות למכרז החדש לא תחשב התקופה שבה כיהן כממלא מקום בפועל של מהנדס העיר, בחשבון תקופת הניסיון העומדת לבחינה במסגרת אותו מכרז. לאחר הפסילה והמבוכה לעירייה ולאחר שהעירייה הוציאה מכרז בו נדרשו רק 5 שנות ניסיון ולא 9 ולאור בחירתו המחודשת של חזן לתפקיד הגישה גלבר, באמצעות עו״ד אורלי צבר, עתירה לפסילת חזן והמכרז, וכאמור בית הדין האזורי דחה עתירתה.

לאחר כחמש שנות מאבק דחה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב את עתירתה של חברת המועצה, הלן גלבר, לפסול את בחירתו של דורון חזן כמהנדס העיר וקבע כי אין פסול בהתנהלותה של ועדת המכרזים וכי חזן כשיר לשמש כמהנדס העיר.ובכך הכשיר את חזן לתפקיד מהנדס העירייה.

וחזן לא איכזב את העירייה ועשה מאמצים אדירים להוכיח כי בחירתו הייתה מוצלחת ועשה הכל לשביעות רצון ראש העיר וחברי הנהלת העיר. מקורביו אומרים כי  חזן עשה מהפכה במחלקת ההנדסה, פירק את הביורוקרטיה וזירז פרויקטים שהעלו אבק במחלקה. יריביו אמרים שהוא היה יהיר, שחצן ועשה במינהל מה שרצה לעתים בניגוד למה שהתבקש לעשות. לא אחת הגיעו גורמים בכירים לפני שנה ושנתיים לראש העיר ודרשו את פיטוריו בשל התנהלויות מעוררות מחלוקת.

לסרי נהג לדחות את בקשתם. הפעם הוא כבר נתן את ברכתו לשחרר את חזן מתפקידו. מה גם שחזן עצמו חש שמיצה עצמו בעירייה והוא כבר מחפש ג'וב אחר.

עיקר ההחמרה ביחסים הייתה בחודשים האחרונים. דורון נהג לתקוע פרויקטים אותם היה אמור להוביל ולשחרר גם אחרי שקיבל הנחיות ברורות ובהסכמתו. גם היחסים שלו עם גורמי חוץ תכנוניים היום קשים. הן בתכתובות שלו מולם שהיו קשות מאוד והן במפגשים ובוועדות.

בעירייה הגיעו למסקנה שאין דרך אחרת. ראש העיר ד"ר לסרי שפרס עליו חסות והגן עליו עד כה הסיר את ההגנה. מנכ"ל העירייה איבד אמון במהנדס ואין לו יכולת לעבוד מולו כמי שמוביל את מדיניות העירייה . הדרך? החוצה

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן