מהן המגמות העתידיות בשוק רכבי היוקרה?

מהו שוק רכבי יוקרה, כמה כסף הוא מגלגל, מהם המותגים שמובילים אותו ומהן המגמות שצוברות בו תאוצה כיום

צילום: Shuttestock
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר

בעוד ששוק המכוניות העולמי חווה צמיחה איטית ואפילו דשדוש במקום, שוק רכבי היוקרה נראה כמי שמתקיים ומתנהל ביקום נפרד משל עצמו. לפי חברת Grand View Research, שוק רכבי היוקרה הגלובלי גלגל ב-2022 כ-617.4 מיליארד דולר וצפוי לצמוח בקצב שנתי של 6.9% עד לרמה של 1.046 טריליון דולר ב-2030. 

שוק היוקרה מונע כיום על ידי מספר רב והולך של מתעשרים חדשים, בעיקר בתחום ההיי-טק וההון סיכון, שיכולים להרשות לעצמם לקנות מכונית במאות אלפי דולרים. גם בישראל נרכשו רק במחצית הראשונה של  2022 כמעט 400 מכוניות יוקרה ביותר ממיליון שקל כל אחת. בין יצרניות הרכב המובילות בשוק היוקרה העולמי ניתן למנות את מרצדס בנץ (עם דגמי ה-S וה-G), פורש (911, קאיין), לנד רובר (ריינג' רובר), ב.מ.וו (X6), בנטלי (קונטיננטל), פרארי (F8), טויוטה (לקסוס), טסלה, יגואר, וולוו, וולקסווגן ואסטון מרטין.

כמוביל צמיחה עולמי, שוק רכבי היוקרה צפוי להיות הסגמנט המעניין ביותר בשוק הרכב העולמי כולו בשנים הקרובות. יצרניות הרכב הגדולות והמובילות בהחלט מתכוונות להשקיע שם כל מה שיש להן מבחינת משאבים, טכנולוגיה וחדשנות – ומעניין לבדוק מהן המגמות שצפויות להוביל את השוק. חברת המחקר והייעוץ מקינזי בדקה בדיוק את זה וחזרה עם 5 מגמות מרתקות. 

1. מכונית בחצי מיליון דולר 

לפי מקינזי, שוק רכבי היוקרה צפוי להפנות את מבטו בשנים הקרובות (עד 2030) דווקא אל פלחי השוק של המכוניות היקרות יותר, תוך התמקדות במכוניות שעולות יותר מחצי מיליון דולר (1.835 מיליון שקל). 

למה זה יקרה? כי בעולמנו, תאמינו או לא, יש יותר ויותר מיליונרים עם נכסים ניתנים להשקעה בשווי של יותר מ-30 מיליון דולר – והרבה יותר מיליונרים עם נכסים בין 1 ל-30 מיליון דולר. האנשים האלה, כמה מפתיע, רואים ברכב היוקרה שלהם סמל סטאטוס. הם לא ייגעו במכונית ב-80 אלף דולר, אלא ילכו דווקא על האופציות היקרות והמפנקות בשוק. לפי מקינזי, בעוד שמכירות המכוניות "הרגילות" ב-80 אלף דולר צפויות לצמוח בשבע השנים הקרובות ב-1% בלבד בשנה, מכירות המכוניות בחצי מיליון דולר ומעלה צפויות לזנק בתקופה זו ב-14% בשנה. יצרניות הרכב מבינות את זה היטב, והן נערכות בהתאם. 

צילום: shtterstock

2. חשמליות או לא להיות 

לפי מקינזי, המכוניות החשמליות צפויות לקחת חלק מרכזי בשוק רכבי היוקרה בשנים הקרובות. רוב העשירים, ובמיוחד החדשים שביניהם, מייחסים חשיבות גדולה לערכים כמו קיימות ושמירה על איכות הסביבה. רובם גם מצוידים בידע והבנה של שוק התחבורה הגלובלי, ויודעים כי החל מ-2030 יותר ויותר מדינות מפותחות יאסרו על השימוש ברכבי בנזין בשטחן. הכיוון העתידי ברור, הן לצרכנים והן ליצרניות הרכב. 


3.  העושר מתפזר בעולם

חלפו הימים שבהם שוק מכוניות היוקרה התרכז בעיקר בארצות הברית ואירופה. השוק האסייתי-פסיפי נמצא כיום בצמיחה המהירה ביותר בסגמנט רכבי היוקרה. סין צפויה להגדיל את חלקה בשוק רכבי היוקרה העולמי מ-24% כיום לכ-35% ב-2031. צרכני הרכב העשירים בסין מעריכים במיוחד חדשנות טכנולוגית, וחברות הרכב צפויות להתחרות על כיסיהם.  

4. דרישה לפרסונליזציה 

רכב יוקרה הוא הרבה יותר מעוד אמצעי להוביל את הנוסע בו מנקודה א' לנקודה ב'. העשירים שרוכשים רכבי יוקרה רוצים יותר ויותר התאמה אישית לצרכיהם, שהרכב יתאים את עצמו אליהם ולרצונותיהם ולא להיפך. זה בא לידי ביטוי במה שהם מחפשים בחוויית הנהיגה, בעיצוב פנימי וחיצוני וכמובן באבזור. ההתאמה האישית או הפרסונליזציה יצאה סוף סוף ממגירת הגימיקים והפכה לדרישה בלתי מתפשרת מצד הלקוחות האמידים.  


5. אוטונומיה עכשיו 

מרצדס הפכה בשנה שעברה ליצרנית הרכב הראשונה בעולם שיכולה להציע יכולת נהיגה אוטונומית ברמה  3, שבה אמנם יש עדיין נהג ברכב אבל הוא או היא לא נדרשים בכלל להביט על הכביש בעת נהיגה. זה לגמרי לא מקרי שאחת מיצרניות רכבי היוקרה המובילות בעולם, מובילה גם את המסע המזורז אל הרכב האוטונומי. הצרכנים (העשירים, כבר אמרנו) מחפשים תכונות אוטונומיות ברכב שלהם, ומוכנים בהחלט לשלם על זה. 

סיכום

בשורה התחתונה, ברור לחלוטין כי הסגמנט של רכבי יוקרה מוביל כיום את המגמות החשובות והמעניינות ביותר בענף. מומלץ אם כן להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחויות בסגמנט זה, שיכולות ללמד אותנו הרבה מאוד על כיוונים עתידיים בשוק הרכב כולו. 

הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן