מהות מציגה: אשדוד חושבת הורים

כנס "אשדוד חושבת הורים" שהתקיים ביום חמישי האחרון, במרכז להורות משמעותית באשדוד, עסק באתגרים העומדים בפני ההורים בתקופה הנוכחית, מה קרה לנו, כהורים וכמשפחה בשנתיים האחרונות, ומהן הדרכים היעילות לצאת מהמשבר הזה וגם הבא שבוא יבוא

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הכנס התקיים בחמישי האחרון במרכז להורות משמעותית מבית ׳מהות׳, הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי באשדוד, יחד עם און לייף, גוף התוכן מקבוצת הארץ-דה מרקר, והוקדש השנה להורים החיים בתקופה לא צפויה –  אחרי שנה וחצי של מגיפת הקורונה, משבר בריאותי וחברתי מתמשך ומשבר בטחוני שנגע לכל תושבי הדרום והמרכז .

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: “הורות היא מקצוע שאף אחד לא מלמד אותנו ואנחנו מגיעים אליו עם הנישואים ולידת הילדים, בהמשך מסתמכים על ליווי ההורים שלנו, הסבים והסבתות, עם השנים, ובמיוחד בעשור האחרון, תחת הניהול של גב' סימונה מורלי, מנכ"לית מהות, מרכז החינוך שלנו התמקצע וקנה לו שם והפך לגורם חשוב ברמה המקומית והארצית, ובעיני מוסדות אקדמיים שעוסקים בנושא הורות.

הגברת סימונה מורלי מנכ"לית מהות הדגישה בדבריה את חשיבות המרכז להורות משמעותית: "ההורות היום חווה אתגרים שלא הכירה בעבר, נמצאת בתהליך מתמשך של הגדרה מחדש. אנו במהות מאמינים כי להורים יש תפקיד משמעותי במניעת תופעות בלתי רצויות ואה סוציאליות. משבר הקורונה הביא עימו מציאות שונה. חשנו כולנו כי הקרקע פורייה להתפתחותם של אתגרים בלתי צפויים. המציאות החדשה אשר נכפתה עלינו בתקופה האחרונה גרמה לנו לפתח מודלים מותאמים לתקופה. המרכז מהווה מרכז למידה והעשרה להורים לחיזוק מעמדם ומקומם במשפחה, במערכות החינוך, במקומות העבודה ובקהילה.

בכנס גם הוצג מחקרה של של פרופ' דורית ארם, ראש מעבדת המחקר לגיל הרך באוניברסיטת תל אביב שבדק את ההתנהגות ההורית לאורך שנת המשבר שחושף כי במהלך הסגר הראשון הורים דיווחו על ירידה מובהקת בגילויי האהבה כלפי ילדיהם בהשוואה לימי שיגרה, ועד רגע זה לא חזרנו למצב טרום הקורונה.

מיכל דליות ושרון פאר, מחברי הספר "המתכון לגידול ילדים מוצלחים" סיפרו על הראיונות שקיימו עם הוריהם של ישראלים מצטיינים במיוחד ומה נוכל אנחנו לעשות כדי להמשיך לטפח שגרה חיובית ומצמיחה עבור ילדינו.

ח"כ יעקב מרגי, סגן יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת החינוך היוצא של הכנסת, אמר במסגרת הפאנל שבו השתתף את הדברים הבאים: "מערכת החינוך לא במציאות משתנה, היא הוקמה לפני 70 שנה בטלאים ומאז עוד ועוד טלאים, צריך אומץ, צריך שכל שר חינוך ייקח את הבעיה ויגיד אין לנו מערכת חינוך עצמאית ובוא נשנה״.

מיד אחרי הפאנל עלתה מנהלת המרכז להורות משמעותית הגב׳ גילית אבטליון הרחיבה בנושא המשפחה המאושרת ועל הדרך למצוא את האושר שבדרך.

את הכנס חתם פאנל חצי צוחק חצי בוכה 'הצילו! אפשר להתחרט?'  בהשתתפות השחקן אבי גרייניק, הסטנדאפיסטית נויה מנדל ו'האמא הוויראלית' ומייסדת מיזם 'ים של חברים', שירי לוי קניגסברג  ששיתפו את הקהל שהתגלגל מצחוק בחוויות שלהם מהסגר, הבידודים, המתווים, והתווים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן