כל אלו אינם במסגרת מגמת מוסיקה, אלא חלק מתוכנית הלימודים בפיזיקה ומדעים. חברת אדמה אגן, יחד עם מקיף ד' והתזמורת האנדלוסית ׳ פיתחו מודל ייחודי וחדשני של למידה חוויתית והקשרית של פיזיקה דרך מוסיקה אנדלוסית.
משתתפי התוכנית הרחיבו את דעתם במוסיקה אנדלוסית, בתהליך למידה עמוק. המוסיקה קיבלה קונטקסט נוסף, הילדים למדו לזהות את המימד הפיזיקלי של המוסיקה. התלמידים התרשמו מהתוכנית ובחרו בשם ובמוטו – ״צלילי הפיזיקה – פיזיקה בקצב אחר״.
במפגשי האומן שנערכו בכיתה בחנו התלמידים את כלי הנגינה בהיבט פיזיקלי וענו על שאלות כמו – מדוע גודל וצורת הכלי משפיעים על גובה הצליל שהוא מפיק. במסגרת התוכנית הילדים התחלקו לקבוצות והם עמלים בימים אלו על בניית כלי נגינה בעצמם, מתוך הידע הפיזיקלי שרכשו.
הצלחת הפרויקט הביאה להרחבתו לתחומי לימוד נוספיםוגם מגמת הספרות במקיף ד׳ ובחסות אדמה, השתתפו התלמידים במופע התזמורת האנדלוסית על שירת אבן גבירול.
בת–אל שפריירגן אלחזנוב, מרכזת הפיזיקה בחט״ב, מובילה את התוכנית ומפתחת היוזמה, מציינת שפרויקט זה הינו דוגמא לייחודיות בית הספר.
אילנה סיסו, מנהלת קשרי קהילה בחברת אדמה, מסרה: ״חברת אדמה רואה במפגש עם ילדים צעירים בתהליכי הלמידה ופיתוח החשיבה העצמאית, זכות ואחריות גדולה. אנו פועלים כל העת לקדם את החינוך למצוינות, בלימודי המדעים והחקר, בקרב תלמידי העיר, ושוקדים על פיתוח פרויקטים ומודלים חדשים ללימוד חוויתי ומרענן שילהיב וימשוך תלמידים ללימודי הפיזיקה והכימיה בתיכון״.