מדור לדור: אסתר המלכה וגם הבת אתי קורוניו פועלות למען ילדי אומנה

צילום: יצחק שלחון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

יש ילדים שזוכים לגדול במשפחה טובה, חמה ואוהבת ומקבלים לא רק את תשומת הלב שלה הם זקוקים, אלא גם ילדות טובה הכוללת חוגים, חברים ובית ספר טוב. אבל יש ילדים שקופים שגדלים במשפחות מצוקה ואינם זוכים להזדמנות שווה כמו חבריהם. הם זקוקים לאנשים טובים שיעזרו להם בשנים הרכות של חייהם ויאמינו בהם. אסתר שלחון היא דוגמה טובה לאנשי חסד אמיתיים. אחרי הכול, במרוצת 30 שנה היא גידלה 34 ילדי אומנה. 

הנדר ותינוקת בעלת גפיים הפוכות

אסתר שלחון הוכיחה שיש לה כוחות פנימיים עצומים דווקא בשעות הקשות שבהן נאלצה לשבת לצד מיטתו של ישראל בנה הבכור בבית החולים. כשהיה ישראל בן 11 התגלה אצלו גידול ממאיר בצוואר והרופאים לא נתנו לו הרבה סיכויים. אסתר שהתה לצד בנה יומם ולילה וגם נדרה נדרש שאם בנה יירפא, היא תקדיש את כל חייה לעזרה לילדים במצוקה. עוד כשהייתה אסתר בבית החולים, היא הבחינה בתינוקת שננטשה כי היא נולדה עם גפיים הפוכות. אסתר טיפלה בתינוקת כמו בבתה, ואף רצתה לאמץ אותה, אך העובדות הסוציאליות המליצו שלא לעשות זאת בגלל השיקום הארוך שממתין לישראל. 

לאחר עבודה ממושכת וטיפול ארוך הלך ישראל והתחזק מדי יום. שלושה ימים לאחר שהרופא הודיע שהמחלה מאחורי הבן, קיבלה אסתר טלפון מהרווחה. הודיעו לה כי יש תינוקת בת שבועיים שזקוקה למשפחת אומנה. אסתר הסכימה מיד לקחת את התינוקת וגם לא היססה כאשר נודע לה שלתינוקת יש אחות גדולה, פעוטה בת שבועיים. וכך גדלו הבנות אתי ובת-אל קורוניו בבית משפחת שלחון לצד שלושה בנים ביולוגיים ועוד 34 ילדי אומנה שבאו ועזבו לאורך תקופה של 30 שנה. אתי ובת-אל השתלבו היטב במשפחה ושהו במשך שש שנים. לאחר מכן, קיבלו אישור לחזור לאמן הביולוגית, וגם אז לא סגרה בפניהן אסתר את הדלת. כי כשמצבה של האם התדרדר, ידעו הבנות שביתה של משפחת שלחון תמיד מחכה להן. 

לאורך התקופה אסתר שלחון התגברה על כל המכשולים שבטיפול בילדי אומנה. עם תמיכה מבעלה חיים שלחון ע"ש שהלך לעולמו בתקופה האחרונה ממחלת כבד, ילדיה וכמובן חברות קרובות ובייביסיטריות שהסכימו לשמור על הילדים, היה ביתה של אסתר מפעל של חסד ממש. הילדים שעברו בו סבלו לא פעם מבעיות נפשיות ופיזיות, אבל אסתר טיפלה בכולם משל היו ילדיה. עד שילדי האומנה התבגרו, הלכו לצבא, למדו והקימו משפחות משלהם. אסתר הוכיחה מעל לכל ספק שבית חם ואוהב הוא הבסיס להצלחתו של כל ילד. 

אתי קורוניו ממשיכה את דרכה של אסתר המלכה

אתי קורוניו משתמשת בכישוריה ובידע שצברה לאורך השנים כדי לעזור לילדי האומנה ומעלה את המודעות למצוקתם של ילדי האומנה. היא מאמינה שבארץ יש הרבה משפחות שיכולות לתרום את חלקן בעשייה הברוכה. אין זה אומר שכל אחד יכול לאמץ 34 ילדים במרוצת השנים, אבל די בכך שמשפחה תאמץ ילד אחד או שניים כדי להביא מעט יותר אור לעולם. 

מעבר לכך, אתי קורוניו הקימה מיזם על שם אביה המאמץ חיים שלחון ע"ש, מיזם שנועד לספק ערכת בסיס לילדי האומנה הכוללת ציוד לבית הספר, צעצועים, שמיכות ועוד. במיזם אין עובדים, אלא רק מתנדבים כך שכל התרומות הנאספות עוברות בסופו של דבר לילדים. אתי ממשיכה את דרכה של אמה אסתר המלכה בהפיכת העולם למקום שטוב יותר לחיות בו, בייחוד עבור ילדים שזקוקים לחום ואהבה כדי להוכיח שהם בדיוק כמו כולם. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן