מבצע סבתא: מי תזכה בתואר הסבתא היפה בישראל?

ביום שני הקרוב תתקיים באשדוד תחרות הסבתא הכי יפה בישראל, בהשתתפות 31 מועמדות בהפקת אורי קריספין, שהגיעו מאילת בדרום ועד נהריה שבצפון. הסבתא הצעירה ביותר היא בת 37 והבוגרת בת 64. הכירו את ארבעת המתמודדות מאשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תחרות הסבתא הכי יפה בישראל 2020 או בקיצור ״מבצע סבתוש״, ביוזמת והפקת אורי קריספין תערך זו השנה הרביעית ב 3 בפברואר 2020. על הבמה של המשכן לאומנויות הבמה תעלנה 30 המועמדות, מנהריה שבצפון ועד אילת. כולן יפות ומטופחות, לכולן יש מסר מעבר ליופי והן מעוררות השראה. בסוף הערב תוכתר אחת מהן לסבתא הכי יפה. בין כל המועמדות יש ארבע מועמדות אשדודיות ושמענו מהן על ההכנות, החוויה והרצון לזכות בתואר.

ביטון: "אוהבת חוויות וזה נראה לי חוויה"

אילנה ביטון בת 57 אמא ל-4 ילדים וסבתא ל-3 נכדים. את הרגע בו הפכה סבתא היא לעולם לא תשכח. ״קיבלתי מתנה בגיל 50 והפכתי לסבתא״ היא אומרת. אילנה היא גם בת מסורה המטפלת כבר 4 שנים באמה הסיעודית. אילנה שימשה כעשור כמזכירה של עיתון ״השבוע באשדוד״ ושימשה גם הייתה קלדנית בבית המשפט ועבדה עם השופט עמר ז״ל וגם בסלון ״חתונה לבנה״. במקביל לקריירה שלה היא גידלה באהבה את ילדיה.


לפני 6 שנה חייה התהפכו בעקבות תאונת דרכים קשה שעברה. ״שברתי 3 חוליות בעמוד השדרה. נותחתי בגב. עברתי כאבים חזקים ולא יכולתי לתפקד. בגלל שאני לא מסוגלת לשתות כדורים נכנסתי להשתלה של אלקטרודות בעמוד השדרה שזה מנטרל את הכאב״
ב-4 השנים האחרונות, היא מטפלת באמא שלה חולת דמנציה שהפכה סיעודית,ביחד עם אחותה. "טיפלתי בזמנו גם באבא ז״ל. כשאמא חלתה היה ברור לי שאני לא אתן שתעבור לבית אבות. אני אפוטרופוס שלה. הטיפול בה כולל מקלחות, הלבשה, החלפת טיטולים, האכלה. כל מה שצריך״.
דמנציה היא מחלה שפוגעת בתפקודי המוח בין היתר בזיכרון. "לא פשוט הטיפול באמא שלה. מעבר לקשיים הפיזיים זה הכאב לראות את מי שהעניק לך חיים מדרדר. אמא שלי הייתה החברה הכי טובה שלי״ היא אומרת בכאב.


איך הגעת לתחרות?
״חברה שלי הייתה לפני שנתיים וזה קסם לי. אני אוהבת חוויות וזה נראה לי חוויה. אני לומדת בבית הספר ליופי של רווית אסף, ומנהלת הסניף באשדוד ריקי המליצה עלי לאורי קריספין. במקביל אני פניתי אליו״.

סוסי: "מתרגשת לקראת התחרות״

מזלי סוסי (49) היא אימא ל-6 ילדים, 5 בנות ובן. שתי בנות נשואות. חיילת קרבית ו- 3 ילדים צעירים. וסבתא ל-4 נכדים. היא אם יחידנית פסיכותרפיסטית ומטפלת מקצועית ואוהבת את עבודתה. ״אני עובדת בחברת קידום, העובדת בכפיפות למשרד הבריאות, אני מלווה מתמודדים שסובלים מבעיות נפשיות״. מזלי המתקרבת לגיל 50 היא סטודנטית לתואר ראשון בניהול מערכות בריאות. ״בעידוד מקום העבודה יצאתי ללמוד וזה מאתגר״ בנוסף היא מנהלת בהתנדבות עם חברה את ״ קולה של אמא״ , המסייעת לנשים חד הוריות ונשים במצוקה ״ הקבוצה מונה קרוב ל- 100 נשים. העבודה שלנו היא התנדבותית בשיתוף עיריית אשדוד וראש העירייה ד״ר לסרי״

איך הגעת לתחרות?

״דרך חברה. היא ראתה את המודעה של אורי בפייסבוק ותייגה אותי. כשאורי פנה אלי בהתחלה התלבטי אבל אני שמחה שהלכתי למפגש. אני מאוד מתרגשת, זאת חוויה של פעם בחיים. אורי הוא אדם מקסים ויש לו המון חוכמת חיים, יש המון מה ללמוד ממנו, עצם העובדה שהוא דוגל שליופי אין גיל זה כבר משמח. יש בתחרות נשים מדהימות שהיום הן חברות שלי והפכנו להיות משפחה אחת גדולה. אני מאוד מתרגשת לקראת התחרות״.

בנט: "בעלי שמע על זה ועודד אותי להתמודד"

ניקול בנט מגידוש בת 46. ניקול נשואה בשנית ואמא לבן מנישואיה הראשונים וסבתא ל- 2 נכדים. היא שותפה עם בעלה בחברת שליחויות ומפיקת מסיבות בסגנון שנות ה- 80 בתל אביב.


איך הגעת לתחרות?
״האמת שחברים שלי מאוד המליצו כבר בתחרויות קודמות ולא היה לי כל כך זמן. הפעם בעלי שמע על זה ועודד אותי ללכת. הוא אמר לי ׳למה שלא תלכי? תעשי משהו בשביל עצמך׳ , והחלטתי להירשם לתחרות. כל המהות של התחרות הזאת היא העצמה נשית. התנדבתי בהרבה הפקות של העצמה נשית כמו במסגרת מאמנט שעוסקת בעיקר בנושא סרטן השד. בין היתר עשינו אירוע ענק. כל מה שקשור להעצמה נשית עושה לי טוב״.

רויטל קינן: ״בעבר רשמתי את אמי לתחרות״

רויטל קינן בת 46 היא גרושה ואמא לשניים ולפני 8 חודשים הפכה לסבתא לנכד ראשון ״אני מרגישה כאילו זה עוד ילד אחרי שני הילדים הגדולים״. כשהיא מטיילת איתו ברחוב אנשים חושבים שהיא אמא שלו.
קינן מנהלת משרד שליחויות בעורף הנמל. היא מעריצה שרופה של הזמר מייקל ג׳קסון היא חברה פעילה במועדון המעריצים שלו ומספר פעמים בשנה היא מתחפשת לג׳קסון.


איך הגעת לתחרות?
״בת דודה שלי רשמה אותי. ראיתי בשנים קודמות את המודעות של קריספין, אבל לא חשבתי להירשם. לא חשבתי שיש לי את הנתונים ובאופן כללי אני לא נמשכת לאור הזרקורים. ואז באה התחרות ונתנה לי את ההזדמנות לחוויה הזו. בשנים הקודמות בכלל רשמתי את אמא שלי. אורי התקשר אליה אבל היא התביישה״.

"התחרות היא הגשמת חלום לרוב הנשים״

מי שעומד מאחורי התחרות, שכבר צברה לה מוניטין והתפרסמה בתקשורת הארצית, הוא אורי קריספין. ״אחרי סינון קפדני עלו לגמר 30 מועמדות מנהריה ועד אילת. המתמודדת הצעירה היא בת 37 והמבוגרת ביותר בת 60. ואני גאה לספר שהשנה, לראשונה יש מועמדת ערביה מוסלמיה מנצרת״.


עד לתחרות עוברות הנשים העצמה ובמפגשים השבועיים הן זוכות לטיפוח והרצאות בתחום. כמובן שקריספין גם מצלם אותן ומפיק להן אלבום. ״ כולנו זוכרים את הסבתות של פעם שעסקו בעיקר בגידול הילדים והנכדים. אבל הסבתות של היום הן אחרת. אומנם זו תחרות יופי אבל היא לא מתמקדת בעיקר ביופי החיצוני. כל אישה עם סיפור מעורר השראה. הן נשים עם בשורה וסיפור אישית לרוב המתמודדות התחרות היא הגשמת חלום, וההכנות לקראת התחרות מעצימות אותן״.

קריספין מוסיף ואומר כי התחרות שמוכרת בארץ ומגיעה לתקשורת הארצית עם המסרים החשובים והסיפורים המרגשים, היא שגריר טוב לעיר אשדוד״ התחרות שכולם שמעו עליה, מקדמת את התיירות באשדוד, ואת שמה של העיר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן