מביך: ירידה  נוספת באיכות החיים באשדוד: מקום לפני אחרון בטבלת הערים הגדולות

אשדוד מדורגת במקום לפני האחרון בין 18 הערים הגדולות במדד איכות החיים לשנת 2022 , כך עולה מדו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסם היום. ב-2020 היא דורגה במקום ה-13 וב-2021 במקום ה-14. באופוזיציה מגיבים:"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ב-42 מתוך 56 הקריטריונים של איכות החיים שנבדקו ממוקמת  אשדוד נמוך מהממוצע הארצי, בהם : שביעות רצון מהאיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים (50.2% לעומת 64.2%) מעורבות אזרחית (6.7% לעומת 10.9%).

זאת ועוד. רק 49.7% מהתושבים מועסקים בתפקיד שתואם את תחום לימודיהם,  שיעור האבטלה הממושכת בעיר גבוה מהממוצע הארצי (34.1% לעומת 20.2% ) ו-59% מהתושבים אינם מרוצים מהתחבורה הציבורית בעיר. כמו כן הזכאות לבגרות והדיור בר ההשגה הם מתחת לממוצע הארצי. 

רק ב-14 קריטריונים מדורגת אשדוד מעל הממוצע הארצי בהם: שביעות רצון מאזור המגורים (89.6% לעומת 84.2%) ושביעות רצון מהפארקים והשטחים באזור המגורים בעיר (69.1% לעומת 61%).

בראש רשימת הערים במדד איכות החיים צועדת כפר סבא ואחריה מדורגות בסולם יורד : רחובות, רמת גן, חיפה, הרצליה,

ראשון לציון,  בית שמש, נתניה, אשקלון, פתח תקווה, באר שבע, חולון, תל אביב-יפו, חדרה, בני ברק, בת ים, אשדוד וירושלים.

תגובות המתמודדים על ראשות העיר :

ברק סרי: "מאוד הצטערתי לראות את הנתונים הקשים. זו תעודת עניות לראש העירייה הנוכחי, יחיאל לסרי. מדובר בדו"ח של הלמ"ס – הגוף הקובע והמקצועי במדינת ישראל והוכח שוב, מה שאני טוען כבר תקופה ארוכה : אשדוד מדשדשת בתחתית הארצית בכל התחומים וחבל. אשדוד לא מנוהלת ואשדוד חייבת שינוי. אני משוכנע כי אצליח להביא את השינוי המיוחל לאשדוד".

ד"ר אלי לחמני : "אנחנו מרגישים זאת בעיר. לא צריך סקרים כדי לראות לאן, לצערי, העיר התדרדרה. תחושה של עצב והחמצה"

עו"ד אלי נכט: "אין בנתונים אלה הפתעה, אלא הבנה ברורה כי העיר זקוקה לשינויים ועשייה אמיתית. אני מאמין שנוכל להדביק את הפער ולחולל שינוי אמיתי בעיר. הכל תלוי בבחירה שיעשו התושבים בבחירות הקרובות. אני אופטימי".

דובר העירייה אדי בן חמו מציין את העלייה, לעומת השנה שעברה,  של שביעות רצון התושבים מאזור המגורים בעקבות הקמת פארקים, העצמת אירועי התרבות, הטיפוח הסביבתי, שדרוג המרחב האישי-ציבורי, והגברת הביטחון האישי באמצעות מצלמות ותאורה מתקדמת. "אלה  מציבים את אשדוד בצמרת הערים בישראל שתושביהן מרוצים מהן. דוח הלמ"ס, לדבריו, "בודק גם פרמטרים שאינם באחריות ישירה על העירייה ואינו לוקח בחשבון את המצב הסוציואקונומי של העיר".

לדברי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הדוח מבטא היטב את תוצאות הפעולות המתמשכות שנוקטת העירייה ומציבות את התושב ואת איכות חייו במרכז. "אשדוד הפכה עם השנים למקום שהכל קורה בו קרוב לבית, ואנחנו כרשות עצמאית איתנה, השקענו בעשור האחרון משאבים אדירים בשיפור איכות החיים של התושב, שיכול כיום ליהנות בהישג מכל מה שעיר מודרנית ומתקדמת מציעה בכל תחום".  לדבריו, הדוח מתייחס לשנת 2022 והוא כולל פרמטרים שהעירייה המשיכה לשפר ב-2023 והשפעתם של אלה תשתקף היטב בדוח הבא".. בהקשר לכך הוא מציין, בין היתר, את ההישג בתחום הביטחון: "ב-2023 המשיכה העירייה בחיזוק תחושת הביטחון, ועשתה זאת ביתר שאת מאז פרוץ חרבות ברזל". ביחס לכך מציין לסרי, בין השאר, את הרחבת מערך 'מוקד רואה' שכיום נעזר בכ-1,000 מצלמות הפרושות בכל רחבי העיר ומסייעות למנוע פשיעה בזמן אמת ולאתר מפגעים גם לאחר מכן. את השיטור העירוני שמפגין יותר נוכחות, ויש לו חיבור מצוין ויעיל עם תחנת המשטרה המקומית ועם שוטרי מרחב לכיש. את  המתנדבים הרבים הפועלים למען שכונותיהם וסביבתם הקרובה ואת כיתות הכוננות שהוקמו ומונות כ-186 מתנדבים ומתנדבות יוצאי יחידות קרביות, שמספרם, לדבריו, עוד יגדל.

תגובתה של המועמדת לראשות העיר אשדוד עו"ד הלן גלבר:"אשדוד ב 15 שנים האחרונות צועדת אחורה כמעט בכל מדד אפשרי. איכות חיינו נפגעת יום יום , שעה שעה. מזמן כבר חצינו את הקו האדום , במקום להתקדם ולשגשג אנו נדרשים לספוג את כשלונות הנהגת העיר והעומד בראשה.
מתחבורה כושלת ועד למערכת חינוך שמופעלת (עדיין) בקפסולות. הבחירות לעירייה לפתחנו בסוף חודש פברואר. תושבי אשדוד יכולים ורוצים להביא שינוי אמיתי , שינוי שיקח את העיר קדימה , יש לי תוכניות סדורות לכך וצוות מעולה ואנו עמלים רק לטובת התושבים , כי אין לנו עוד אשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן