מבחן הנאמנות שעשה לסרי לקואליציה: כצנלסון ואמסלם נפלו בפח

חשיפה: ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי חשף בתרגיל שעשה להם את חוסר נאמנותם של סגני ראש העיר, שמעון כצנלסון, אבי אמסלם מש"ס וחיים וינגרטן מאגודה, שניסו להכשיל בחירת סגן ראש עיר עו"ד אלי נכט . הם לא ידעו כי ניתן יהיה לאשר בחירת סגן ראש עיר גם ברוב רגיל והבריזו מהישיבה מתוך אמונה שהם יכשילו הבחירה. "פרצופם האמיתי נחשף" אומרים בעירייה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בתרגיל פוליטי מבריק הצליח ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי להביא למבחן נאמנות קואליציונית, בו לא עמדו שותפיו לקואליציה והצביעו ברגליים, נגד בחירת עו"ד אלי נכט לסגן ראש עיר. מתברר כי בידי לסרי הייתה חוות דעת מוקדמת טרם ההצבעה מהיועץ המשפטי לעירייה, לפיה אם אין רוב מיוחד של  15 חברי מועצה לבחירת סגן ניתן לקיים הצבעה חוזרת וברוב רגיל ניתן לאשר בחירת סגן ראש העיר. (ראה בהמשך חוות הדעת)

כלומר, בעוד כצנלסון, וינגרטן ואמסלם סברו שאם הם לא באים לישיבה הבחירה תיכשל, הם לא ידעו בזמן אמת, שניתן יהיה לאחר מכן, באותה ישיבה להביא שוב להצבעה וברוב רגיל לאשר בחירת סגן ראש עיר. בפועל, הם לא הגיעו, יותר נכוו "הבריזו", למעט מספר חברים מש"ס ואגודה, שהחליטו לא להישמע לבוסים שלהם ובתמיכת חברי האופוזיציה עברה הבחירה ברוב המיוחד הנדרש לפעם הראשונה.

ברור הוא אם כצנלסון ואמסלם היו יודעים זאת היו חוסכים מעצמם את ההשפלות שהם עוברים כעת, (קיצוצים בסמכויות וכדומה) בוודאי היו מגיעים לישיבה כדי לא לצאת מובכים ו"מוכים" פוליטית. מבחן הנאמנות שהעביר אותם לסרי בו נכשלו, הוא הטריגר שכעת הוא מקצץ בסמכויותיהם ודורש מהם להתפטר.

החוק: "ניתן ברוב רגיל לבחור סגן"

חוות הדעת הייתה כזו: הליך בחירת סגן לפי סעיף 15 לחוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם) [סגן רגיל, שאינו מ"מ] יתנהל כך- ההצבעה תהיה גלויה. המועמד צריך לקבל רוב מיוחד, היינו, רוב חברי המועצה המכהנים (15 במקרה דנן). לא היה רוב כזה ניגשים להצבעה נוספת, בהצבעה זאת – רוב רגיל מספיק. [במוסגר- חבר מועצה יכול לדרוש שההצבעה השניה תדחה לישיבה אחרת שתקוים ביום החול אחרי יום הישיבה האחרונה].  כמובן שעל מנת לפתוח את ישיבת המועצה יש צורך ברוב חברים- היינו 15 חברים ואם אין רוב כזה, ניתן להמתין חצי שעה ואז רוב של שליש חברים מהווה קוורום חוקי- היינו 10 חברים.

נפל בפח. כצנלסון

במילים אחרות, כצלסון ואמסלם וינגרטן שלושת סגניו שניסו לבצע מהלך של מועצה לעומצתי לא ידעו על כך שגם ברוב רגיל ניתן יהיה ליבבער את בחירתו ואלשר את בחירתו של עו"ד אלי נכט. חוות הדעת שהייתה מונחת בפני לסרי וכנםו לא הובאה בפניהם וכולם סברו שאם הם לא מגיעים אין רוב של 15 וההבעה נופלת.

נפל בפח. אמסלם

אז מה היה הסיפור, בעירייה אומרים כי הכל היה ניסיון לבחון את נאמנותם של סגני ראש העיר לקואליציה וללסרי והאם יעמדו בדרישה שלו לקיים הליך של קיום הסכם קואליציוני מחייב. יתרה מכך, הסגנים שניסו לבצע הפיכה של מועצה לעומתית גילו גם שחבריהם לסיעות, אגודה וש"ס כן הגיעו. והסגנים, אמסלם וינגרטן וכצנלסון עם כל סיעתו לא הגיעו ונחלו בכך מפלה. שכן התרגיל שלהם נכשל. כי אם היו יודעים שניתן יהיה לבחור בו ברוב רגיל סביר שלא היו נעדרים. התרגיל של לסרי כניראה הצליח.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן