מאמר דעה לכבוד יום העבודה הסוציאלית הבינלאומי

איגור בלייכמן, עו"ס ראשי במחוז מרכז כללית בטור מיוחד ליום העבודה הסוציאלית הבינלאומי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בימים אלו מציינים את יום העבודה הסוציאלית הבינלאומי, מדובר במקצוע חשוב ביותר בכול מדינת רווחה וגם במדינת ישראל. גם עובדי מערכת הבריאות למדו להעריך ולהוכיר את תרומתם הייעודית של עובדים סוציאליים רפואיים למטופלים ולצוות, הבולטת במיוחד בתקופות משבר שלא חסרות במדינת ישראל (מלחמות ולאחרונה גם קורונה)

עו"ס רפואי הוא חלק אינטגרלי מצוות רב- מקצועי במערכת הבריאות שנותן מענה מקצועי הוליסטי למטופלים ומשפחותיהם בהתאם לגישה ביו-פסיכו-סוציאלית. מקצוע שנוגע בכל תחומי החיים, עו"ס רפואי נותן מענה מקצועי ומלווה את המטופל ומשפחתו בכול השלבים: מניעת החולי, התמודדות עם המחלה, שלבי השיקום ואם צריך גם בשלבי סוף החיים והתמודדות עם אובדן ושכול.

תקופה הקורונה
"בשנתיים האחרונות גם מטופלים וגם אנשי הצוות הרב מקצועי הרגישו כמה השירות שלנו הוא קריטי, חשוב ונדרש. היה הרבה חוסר וודאות ובלבול בקרב כלל הציבור עם הסגרים והבידודים לצד החולי המתעתע שיצרו חרדות וחששות החל מילדים ועד למבוגרים שנאלצו להתמודד גם עם הבדידות והריחוק מבני המשפחה. וזאת בנוסף לעיסוקים שגרתיים שלנו בתחום התפתחות הילד, בריאות הילד, רפואה ראשונית, טיפולי בית ובריאות הנפש, נתנו מענה מקצועי צמוד למבודדים במלוניות קורונה ולמטופלים בקבוצת סיכון המסוגרים בביתם.

מגוייסים למען הפליטים ונפגעי המלחמה באוקראינה
בימים האחרונים כללית הקימה מוקד חירום ייעודי למען נפגעי המלחמה באוקראינה שמאויישים באנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש: עבודה סוציאלית, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה וסיעוד בשפות אוקראונית ורוסית. הצוותים שלנו רתומים לתת מענה ראשוני בעת המשבר ופתרונות להתמודדות ראשונית עם מצבי דחק. אנחנו גם מקבלים שיחות מישראלים שבני משפחתם נמצאים באזור הלחימה והמעבר של הפליטים.

מקצוע שכל מהותו לעשות טוב לאחר
בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל העובדים הסוציאלים במערכת הבריאות על מחויבותם האין סופית לערכי המקצוע ומסירותם למטופליהם. הבחירה במקצוע מאפיינת את אישיותם שמלווה באמפתיה, חמלה והבנה ומסייעת לאלפי אנשים מידי יום. מאחל לכולנו שנמשיך לעשות טוב ולהיות בצד המטפל.

הכותב הוא איגור בלייכמן, עו"ס ראשי במחוז מרכז כללית, מזה 24 שנים

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן