מאמן הקרקס נעצר בחשד למעשים מיניים בתלמידות: ״להגיע לאימון בגוזיות״

הותר לפרסום: מאמן הקרקס שנעצר בחשד כי ביצע לכאורה עבירות מין בתלמידות בחוג, הוא אמן הקרקס הבינלאומי ברנרד חזן מאשדוד. החקירה נפתחה לאחר שצעירה הגישה תלונה במשטרה כי כשהייתה תלמידה של חזן בגיל 15, הוא אנס אותה לכאורה ולאחר פרסום תמונותו הגיעו עוד שתי תלונות של נערות. במשטרה ביקשו לפרסם את שמו ותמונתו, ומעצרו הוארך בשישה ימים. חזן עצמו הכחיש את המיוחס לו. החברה העירונית הודיעה על השעייתו של חזן. סנגורו: "החשדות מבוססות על שמועות שמקורן בבעלי אינטרס אישי״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט בקריית גת התיר לפרסם כי שמו של מאמן הקרקס מאשדוד, שנעצר בחשד לכאורה של ביצוע עבירות מין במשך שנים בתלמידות שלו בחוג לקרקס במתנ"ס ׳עם שלום׳ ברובע י"א באשדוד. ברנרד חזן אמן קרקס מוכר וידוע. חזן נעצר על ידי משטרת אשדוד ביום שישי בלילה, לאחר שבמשטרה התקבלה תלונה של צעירה כבת 20 תלמידתו לשעבר, שטענה כי חזן ביצע בה כביכול מעשים מגונים ואף אנס אותה לכאורה בהיותה בת 15.

על פי חשד המשטרה חזן פגע מינית לכאורה בתלמידות שלו בחוגים. זה החל בתלונה שהגיעה לחברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד, על הטרדה מינית לכאורה מצדו של חזן. התלונה הביאה לפתיחת חקירה פנימית ומעמיקה של הממונה על הטרדה מינית בחברה. לאור ממצאי הבדיקה, הממונה הגישה תלונה במשטרה בהתאם לחוק הטרדה מינית, ובמקביל נמסר לחזן כי הוא מושעה מעבודתו עד להשלמת החקירה על ידי המשטרה. במקביל כאמור התקבלה במשטרה התלונה של הצעירה.

 חזן הכחיש את המיוחס לו בחקירתו במשטרה. במוצאי שבת הוא הובא לבית משפט השלום בקריית גת. המשטרה עתרה להתיר פרסום שמו ותמונתו ולהאריך את מעצרו ב-10 ימים. לדברי נציג המשטרה רס"ב פבל ריטבה: "מדובר במעשים מגונים, מעשה אינוס בקטינות, גם מתחת לגיל 15, 16 וגם לא בהסכמה וגם שלא בהסכמה חופשית. הוא מאמן קטינות בעיקר מגיל 12, 13 ואף מתחת, כאשר בזמן האימון הוא דורש מהילדות הללו לבוש חשוף, דורש מהן לבצע תרגילים, כאשר הוא מבצע בהן מעשים מגונים, חלק מהם מצולמים ויש תמונות בתיק החקירה ואף יש סרטוני וידיאו בתיק החקירה. חלק מהדברים כבר נמסרו לחקירה על ידי המתלוננות, ויש קורבנות נוספים שהמשטרה יודעת את הפרטים שלהם והמשטרה צריכה לפעול. זה נעשה במהלך 5-6 שנים אחרונות, כאשר החשוד הגיע מארה"ב לטענתו והפעיל כאן חוג לקרקס".

 מנגד, טען סנגורו של חזן, עו"ד שמעון אמיר, טען בדיון כי בקרקסים נהוג ללבוש בגדים חשופים. "יכול להיות שהמשטרה לא בדקה והבינה את התחום של אקרובטיקה שבכל העולם מקובל בכל הגילאים ללבוש בגדים מסוימים. ייתכן והדברים הוצאו מהקשרם. למה הכוונה חשוף?", שאל עו"ד אמיר. על כך השיב רס"ב ריטבה כי "אני מתכוון לזה שבמסגרת אימונים, ולא הופעות, החשוד דרש מילדות בנות 13 ו-14 ללבוש תחתוני חוטיני ועשה להן שפגט כאשר הילדות יושבות עליו והוא מותח להן את הרגליים".

לשאלת הסנגור איזה אישום מיוחס לחזן השיב נציג המשטרה "עבירה ראשונה של בעילת קטינה מתחת לגיל 16 וגם מעל גיל 16, תוך כדי יחסי מרות". לטענתה העבירות בוצעו במהלך 5 השנים האחרונות, "היא מסרה מתי בוצעו בה מעשים ובאיזה גיל היא הייתה. היא אמרה שהיא הייתה מתחת לגיל 16 בזמן המעשה. בעניין שלה זה היה זמן ממושך ולא משהו שהוא חד פעמי".

עוד טען עו"ד אמיר כי אישה שפוטרה על ידי חזן מתפקידה, יש לה מניע לפגוע בו והיא "הרעילה" את הסובבים במקרה הזה. עוד הוסיף: "התיק הזה הוא תיק שהמציאות שלו, כמו שאני מפרש אותה, היא מציאות קפקאית, מסוכנת, של אנשים שהגיעו ומספרים שמועות אכזריות ואף אחד לא יודע את המקור שלהן. העבירה של מעשה מגונה מתחת לגיל 14 היא מהחמורות בספר החוקים. חברי מתעלם מתחום העיסוק שלו, מכך שהוא אקרובט ומהניסיון המוצלח שלו בעולם ובארץ ומכן שהוא מפעיל 80 ילדים ומלמד אותם אקרובטיקה. כחלק מהלימוד הוא איך להציג ולתת שואו מוצלח, שבין היתר הוא גם מורכב גם מביגוד. חברי מדבר על ביגוד חושפני ואגיד בצורה הכי בוטה שיכולה להיות, שזה דבר חמור מאוד שאנשים שעוסקים באקרובטיקה".

השופט כפכפי: ״פעולות מכוונות אשר נהג החשוד לגעת בקטינות באופן מיני"

 בתום הדיון אמר השופט עידו כפכפי כי "לאחר בחינת מכלול הראיות בתיק, אני סבור כי בכל הנוגע לחשד לעבירות אינוס או ניצול יחסי מרות כנגד קטינות, יש חשד סביר מספיק לשלב זה, כאשר המתלוננת שהיא בגירה היום מוסרת תיאור מפורט של מספר אירועים תוך ציון מקומות ופעולות שהתבקשה לבצע באופן מפורט מספיק כדי לבסס חשד. יש גם אינדיקציה לפעולה דומה כלפי קטינה אחת ומכלול הראיות מצביעות על אדם אשר יש חשד סביר כי חצה את הגבול המותר בין אימון לבין נגיעה בקטינות באופן אסור". השופט כפכפי התייחס גם לטענות של הסנגור כי כך נהוג באקרובטיקה, כתב השופט: "ער אני לעובדה, כי הטענות לנגיעה בקטינות ומעשים מגונים ייתכן ויהיה קשה להוכיח כי הדבר חורג מהנפת קטינות או כל פעולה שדרושה לצורך האימון, אולם יש מספיק ראיות כדי להצביע על כך כי לא מדובר באחיזה תמימה בקטינות אלא בפעולות מכוונות אשר נהג החשוד לגעת בקטינות באופן מיני". בנוסף דחה השופט כפכפי את בקשת ההגנה לאסור פרסום פרטיו של חזן. מעצרו של חזן הוארך עד ה-7.4.22.

 עו"ד אמיר: "מדובר באמירות ריקות מתוכן"

עו"ד שמעון אמיר המייצג את חזן מסר בתגובה: "מרשי מכחיש מכל וכל את החשדות, מדובר באדם נורמטיבי, המאמן ומלמד אקרובטיקה בכישרון רב, אדם שמעולם לא דבק בו רבב, בטח לא בעבירות מסוג זה. עיקר החשדות מבוססות על שמועות שמקורן בבעלי אינטרס אישי,. מרשי המום מהפגיעה בשמו הטוב ומההכפשה הבלתי  מבוססת ומופרכת. מרשי שומר לעצמו לנקוט בכל אמצעי משפטי להגן על שמו הטוב. יודגש, כי אין ולו קטינה אחת שמוסרת את המתואר בבקשת המעצר. המדובר באמירות ריקות מתוכן. החשדות יתבררו במקומם הטבעי בבית המשפט".

 החברה העירונית: "העובד הושעה מיד מעבודתו"

מהנהלת החברה העירונית לתרבות הפנאי, שמטעמה מועסק ברנרד, נמסר כי: "העובד הושעה מיד מעבודתו ונאסר עליו להגיע למתנ"ס, עד להשלמת החקירה המשטרתית. החברה מגנה כל התנהגות אשר אינה תואמת את החוק והנורמות המצופות מעובדי החברה, ותפעל בכל דרך כדי לבער מתוכה כל חריגה בתחום זה".

ילדות בצל עוני ומשברים

חזן נחשב לשם דבר בעולם הקרקס הבינלאומי. הוא הספיק להשתתף בהופעות של להקת הקרקס הידועה "סירק דה סוליי", ואף הופיע בטלוויזיה בתוכנית "ישראל גוט טאלנאט". לפני מספר שנים הוא חזר לאשדוד, ולימד כאן בחוגי קרקס במתנ"ס י"א. סיפור חייו יוצאי הדופן פורסם בעבר בעיתון "השבוע באשדוד" ובאתר "אשדוד 10. חזן נולד בפריז ועלה ארצה עם הוריו ואחיו בגיל חמש. הוא התקשה להתאקלם במערכת החינוך בישראל, נע ונד בין בתי ספר ופנימיות, עם תקופות ארוכות בין לבין של ישיבה ממושכת בבית וברחוב. "עד כיתה ט' עברתי 12 בתי ספר. הייתי ילד מאוד סקרן ויצירתי, פלפל כזה עם קוצים בתחת, שמצייר בשיעורים”, אמר בריאיון לאשדוד10״ לפני מספר שנים.

חזן היום לא מרבה לדבר על ילדותו שלא הייתה פשוטה. אימו הייתה בין אלו ששכנו באוהלים בגן אלישבע באשדוד בימים בהם הייתה מחאה של צעירים לדיור. חלפו להם 20 שנה, והילד שנדד בין תריסר בתי ספר, חוזר לעיר ילדותו ככוכב ענק של הקרקס הנחשב ביותר בעולם. הוא מחזיק בשיא עולמי בשיווי משקל בגובה רב, הרמת משקולות בשיווי משקל והופעות טלוויזיוניות מדהימות בכל העולם. "בקרוואן. התנאים היו קשים, אבל זה חישל אותי, בגיל 14 הכרתי את יוסף צ'רפינסקי שניהל באשדוד את הקרקס הרוסי האגדי, שפתח בפני את עולם הג'אגלינג והציל לי את החיים", הוא מספר. הוא נפרד סופית ממערכת החינוך בכתה ט'. מאותו יום הוא הקדיש את זמנו הפנוי לג'אגלינג, בהתחלה כדורים ואחר כך דוויל סטיקס. "התאמנתי במשך שבועות כדי לעשות להטוטים עם יותר כדורים באוויר", סיפר חזן בחיוך, "ידעתי שהעתיד שלי במקום אחד: קרקס בקנה מידה עולמי".

הקפיצה הבאה במסלול שלו הייתה בגיל 17. חזן הצטרף לקרקס של יוסף צו'פינסקי והופיע במתנ"סים וימי הולדת. ללהקה צבאית אבל הוא לא התקבל. הוא שירת כלוחם בנח"ל . בסיום השירות חזר לצרפת ולארה"ב  בשנת 2005 הוא התקבל ברנרד חזן לאולימפיאדת הקרקסים הטובה בעולם שהתקיימה בפריז, והיה לאחד מ-26 שנבחרו מתוך 6,000 מועמדים מכל העולם, הנציג הישראלי הראשון והיחיד. האולימפיאדה נחשבת כרטיס כניסה לאקרובטים, יעד שמי שרוצה קריירה בתחום חייב לנסות להגיע אליו. "כל מנהלי הקרקסים והקברטים ברחבי העולם הגיעו לאולימפיאדה הזו לצוד כישרונות עולים", מסביר ברנרד. כשהתקבל הוא ניגש לשגרירות ישראל בפריז בבקשה לתמיכה. "דחו אותי בנימוק שזה לא אירוע רשמי שקשור למדינת ישראל", הוא נזכר בכאב. "התחננתי שמישהו מהשגרירות יהיה נוכח בתחרות, כלום לא עזר. אפילו לא רצו לתת לי דגל להנ יף בתחרות. אני מרגיש ישראלי לכל דבר, שירתתי בצבא, סיכנתי את חיי למען המדינה. בסוף מישהו מהשגרירות הגיע לאולימפיאדה ומכה כפיים ל"נציג ישראל". באירופה אמנים מקבלים יחס של כבוד, אבל ישראל רחוקה שנות אור בתחום הזה. בסוף הייתי צריך לנסוע לאחד הרובעים בפריז ולקנות מיהודי מקומי את דגל ישראל"..

כאמור הוא החליט לחזור ארצה עם אשתו אליסון, שהכיר בארה"ב היא אמנית בתחום החישוק, "חזרתי בשביל הילדים של אשדוד, לא בשביל המדינה, ויש לי חזון להצליח כאן". הוא אמר באותו ראיון.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן