מאוחדת ערכה תרגיל להפעלת מרפאה ייעודית (התפרצות) לחולי קורונה

מאוחדת קיימה תרגיל לטיפול בחולי קורונה מאומתים אשר שוהים באשפוז ביתי, וזקוקים לשירותי בריאות שמעבר לטיפול בנגיף. מנהל מחוז דרום במאוחדת, דני מושיוב: "ישנה רמת מוכנות טובה וחוסן של הצוותים בקהילה המתמודדים ביומיום מול אתגר צמצום התפשטות מגפת הקורונה בקהילה"

צילום: דימטרי רובינצ'ק
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קופת החולים מאוחדת במחוז דרום  קיימה בתחילת השבוע תרגיל ראשון מתוך שלושה, במסגרת היערכותה להפעלת מרפאה ייעודית (מרפאת התפרצות)  לטיפול בחולי קורונה שזקוקים לשירותי בריאות שאינם קשורים לנגיף. מאוחדת תפעיל 24 מרפאות ברחבי הארץ, בהם  מרפאות 12 לחולים מאומתים וכן 12 מרפאות לחולים החשודים שנדבקו בנגיף, קרי מבודדי בית.

בשלב זה כל מרפאות מאוחדת פועלות בשגרה. עם זאת, המרפאות הייעודיות יעברו לפעול במתכונת חירום ובאופן מיידי בהוראת מרכז השליטה של מאוחדת. לדברי ממונה שעת חירום מחוז דרום במאוחדת, אייל הראל, "תרגלנו מצב בו המרפאה מקבלת חולה מאומת השוהה באשפוז ביתי, בכדי להעניק לו טיפול שאינו קשור לנגיף הקורונה עימו הוא מתמודד. מדובר בהליך שנעשה בתיאום הגורמים המקצועיים, על פי הנחיות משרד הבריאות".

טרם הגעתו למרפאה, חולה הקורונה משוחח עם רופא מאוחדת באמצעות התהליך ההיברידי – ולאחר בירור והתרשמות, הרופא מחליט האם המבוטח זקוק לבדיקה פיזית במרפאה. במידה וכך, נקבע לו מועד הגעה למרפאה הייעודית – שם הצוות המיומן למצבי חירום, פוגש אותו כאשר הצוות לבוש במיגון מלא  מעניק לו טיפול ראשוני לרבות לקיחת מדדים ולאחר מכן, הוא מועבר לטיפול אצל רופא מומחה אשר מחליט כיצד לטפל בו והאם יש צורך בהמשך טיפול בבית החולים.

לדברי הראל, "כל הקופות נערכות בהתאם אולם מאוחדת מחמירה את ההנחיות של משרד הבריאות ברמת מיגון הצוותים. איננו מסתפקים במסכה כירורגית אלא מציידים את הצוות במסכה עם תקן N-95 בעלת רמת מיגון גבוהה ביותר, סרבל וכפפות. בסופו של דבר, למרות החשש בטיפול בחולה קורונה, אנו מזהים הבנה, הירתמות ורצון בקרב עובדים לתת שירות במרפאות האלה". 

במהלך התרגיל, נרשמו הערות מצד המשתתפים ויופקו לקחים מיידיים לשיפור שיטת העבודה. לדברי, מנהל מחוז דרום במאוחדת, דני מושיוב, "התרגיל בא לבדוק את המוכנות של מחוז דרום לקראת תרחיש שבו ניאלץ להקים מרפאות התפרצות בקהילה. בתרגיל נבחנה שיטת ההפעלה של מרפאת התפרצות כפי שנכתבה על ידי חטיבת הרפואה של קופת החולם מאוחדת. התרגיל הציף אתגרים במתאר מרפאת התפרצות. כלל הלקחים שהופקו מהתרגיל יישומו באופן מיידי, לקראת התרגילים הבאים. התחושה לאחר התרגיל היא של רמת מוכנות טובה וחוסן של הצוותים בקהילה המתמודדים ביומיום מול אתגר צמצום התפשטות מגפת הקורונה בקהילה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן