מאבקי כוח בחסידות גור באשדוד: התנכלויות, מכות מעצרים ופגיעה ברכוש

המשטרה עצרה חסידי גור בחשד שהתנכלו ותקפו משפחות שביקשו לעזוב את החסידות. בתום חקירתם בתחנת המשטרה שוחררו העצורים‫. המשטרה‫: "החקירה נמשכת". הרב ויינגרטן‫: ״לא מכיר את הגורמים המעורבים״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קרע בחסידות גור באשדוד . הרקע רצונם של מספר משפחות לעזוב את חסידות גור. המשטרה עצרה השבוע 5 גברים החשודים  לכאורה בכ- 20 מקרים של תקיפות, איומים ופגיעה ברכושם של  אותם פורשים מהחסידות.

החקירה החלה לאחר שבמהלך החודשים האחרונים התקבלו במשטרה מעל 20  תלונות מאזרחים שונים בגין איומים, תקיפות ופגיעה ברכוש. במשטרה הקימו צוות חקירה מיוחד שהחל בחקירה סמויה שבסיומה נעצרו 5 חשודים וביצעו חיפוש בבתיהם. החשודים, תושבי אשדוד בשנות ה- 30 וה-40 לחייהם, הועברו לחקירה במשטרה‫, שבסיומה שוחררו‫. מהמשטרה נמסר שהחקירה נמשכת‫.

חסידות גור היא החצר החסידית הגדולה בישראל. החסידות קרויה על שם העיירה גורה קלוואריה הסמוכה לוורשה שבפולין, שבה ישב בסוף ימיו מייסד השושלת, הרב יצחק מאיר אלתר. מרכז החסידות היה בפולין עד השואה והיא כללה כ־100,000 חסידים בגוונים שונים. חסידות גור נפגעה קשות בשואה ומרכזה עבר לישראל, ובה הצליחה להשתקם.

בשנים האחרונות החל פילוג בחסידות ‫, מרד שהוביל רבי שאול אלתר, בן דודו של האדמו"ר  רבי יעקב אריה אלתר‫. אשתקד פרש הרב שאול אלתר באופן רשמי מהחסידות והקים חצר ומוסדות ומאות הלכו אחריו‫. בחסידות הרשמית בהנהגת האדמו"ר הוחלט לסלק את ילדיהם של המורדים ממוסדות החינוך, לאסור השתתפות באירועים שלהם וכן לנתק קשרים משפחתיים עמם.

הפילוג בחסידות גור כאמור לא פסח גם על אשדוד‫, וזה הרקע למקרי התקיפה וההתנכלות. באשדוד קהילה ענפה של כ‫- 2500  ויש לה ייצוג במועצת העירייה בראשות סגן ראש העירייה הרב יחיאל וינגרטן. לאחרונה פורסם בעיתון "השבוע באשדוד", מכתבו של מנהל חיידר שכתב לראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי ולחברי המועצה וטען לכאורה כנגד סגן ראש העירייה הרב ויינגרטן בו טען בין היתר כי הרב וינגרטן איים עליו לכאורה שאם יקבל תלמידים ממשפחות ׳פורשים׳ הוא יסגור לו את תלמוד התורה. כותב המנהל הרב שלמה גולדמן‫: "התראה ואזהרה חד משמעית מפיו של סגן ראש העיר הרב וינגרטן בלי למצמץ הייתה כך, ואני מצטט מילה במילה: אם תקבלו את הילדים מהמשפחות האלו במוסדותיכם אני אתקע לכם את המבנה החדש, אני אסגור לכם את התלמוד תורה, נעשה לכם הפגנות בכל יום״‫.

 עד מהרה הפילוג נגרר לפסים אלימים והלך והחריף‫. ההתנכלות כלפיהם כללה בין היתר: מריחת דבק מגע על דלתות, יריקות, שפיכת שמן בישול, עשרות שיחות הטרדה טלפונית, חבלות בצמיגי מכוניות, איומים ותקיפות‫.

באתר חדשות ׳וואלה׳ פורסם סרטון ובו מותקף לכאורה דיין שאשתו המורה פוטרה מעבודתה בבית ספר של החסידות. בסרטון רואים עשרות חסידים שהתקבצו סביבו וצעקו לעברו: "בשביל מה באת לפה, לך מפה. כופר בעיקר”‫, ושרו לעברו שירים שבהם כינו אותו "עמלק״‫.

העצורים כאמור שוחררו בתום חקירתם בתחנה אך‫, ככל הנראה המחלוקת והקרע בחסידות גור‫, בארץ בכלל ובאשדוד בפרט תימשך‫.

 הרב וינגרטן: ״זו סערה בכוס מים״

הרב יחיאל וינגרטן מסר בתגובה כי: ״זו סערה בכוס מים. אין לי מושג למה המשטרה בחרה בדרך הזו ובסופו של דבר יתברר כלא כלום. לא מכיר את הגורמים של המעורבים בדבר הזה. לא מכיר את הפיילוט שנאמרו. וכל הסיפור הזה מאוד לא ברור לי. לא יתכן שדברים כאלה נעשים. בסופו של דבר אנשים שוחררו ללא הגבלה וללא מעצר, אני חושב שלמשטרה יש הרבה מטלות בעיר לא פחות חשובות והרבה יותר חשובות מאשר להגיע לאנשים באישון ליל לחקור אותם במשך שעה ולשחרר אותם מידית. זה תמוה בעיניי ״

צילום: דודו חן

בספטמבר כתב הרב שלמה גולדמן מנהל במוסד חינוכי מכתב לראש העיר ד״ר לסרי ובו הוא טוען כי אתה איימת עליו לכאורה לא לקבל את ילדי ׳הפורשים׳ אחרת תסגור כביכול את תלמוד החורה. מה תגובתך?

״אני פועל פה בעיר לפתיחת תלמודי תורה‫, לא לסגירתם. כל השאר זה פייק״.

״חרדים מחסידות גור בעיר מנסים להלך אימים על מפקד התחנה"

בעקבות המעצר: גורמים במשטרה זועמים על חסידות גור שמפיצים איומים על מפקד המשטרה

גורמים בחסידי גור באשדוד פתחו במתקפה ישירה נגד מפקד תחנת המשטרה בעיר, ניצב משנה אילן שושן, בשל המעצר. המעצר עורר זעם בקהילת גור וככל הנראה גרם לתגובה. הופצה הודעה בקבוצות מסרוני הרשת הקוראת להשמיץ את שושן ובני משפחתו ולהגיש נגדו תלונות במחלקת חקירות שוטרים. במשטרה אומרים, כי הפעילות כלפי גורמים מפירי חוק תמשך, למרות הניסיונות לפגוע בה והיא לא תירתע משום מעשה שנועד להשחיר את שמה. וזו ההודעה שהם מפיצים: "האחראי הפושע לברוטליות של המעצרים היום לפנות בוקר. היום (ב') לפנות בוקר נעצרו מספר חסידי גור על לא עוול בכפם. המעצר בוצע ע"י כוחות הבילוש והמשטרה בשעת לפנות בוקר, תוך כדי דפיקות על דלתות הבתים, וחיפוש בבתים. חוצפת ועזות משטרת אשדוד אשר לא ידעה גבולות בכך שעצרה אברכים כאחרוני הפושעים, כסוחרי סמים, לא נעשתה בתמימות כלל וכלל.

"החוצפה של המשטרה להוציא מיידית הודעת דוברות עם סירטון מחפיש ותמונות מעוררות זעם על עצם ההתנהגות הלא נורמטיבית, ובכלל, שהרי שוחררו ללא כל תנאים וערביות, ללא שופט, מאחר ולא היה כלום כי אין כלום, מוכיח את חוצפתה של המשטרה להתנהג בצורה מחפירה ומבישה כזו, ומישהו צריך לתת על זה את הדין.

אז מי אתה ניצב אילן שושן, בן ה-49, נשוי ואב לשלושה? ובכן, אילן שושן משרת מזה כ-27 שנים במשטרה. בין תפקידיו האחרונים: קצין אג״מ (מבצעים) באר שבע, מפקד יס״מ נגב, סגן מפקד תחנת עיירות, סגן מפקד תחנת באר שבע ומת״ח דימונה. לפני כחודש נכנס לשירות חדש של מפקד תחנת אשדוד, ככל הנראה יש מישהו שהוא רוצה להרשים שם, שאם לא כן לא היה מתנהג בתפקידו החדש בחוסר אחריות זועק, או לחילופין יתכן ויש משהו או מישהו שלחץ אליו לבצע מהלך שכזה?! אולי?! אולי ימים יגידו.

הם מפרסמים את פרטיו של אילן שושן:

כל מי שקיבל את ההודעה הזו בוודאי שיש לו תיבת מייל, בבקשה שילחו לו הודעה, שיבין שאנחנו לא ניתן לשחק בדמינו כבכיול פושעים אנחנו.גם למשטרה יש מח"ש. וכן, אולי יסכים להסביר סוף סוף על מה ולמה, מאיפה ההוראה או הרשות שכך התנהג, לא נראה שבתום לב".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן