לתושבי אשדוד נמאס מהשחתת שלטי נשים והם יוצאים להפגין

לאחר שהשחתת שלטי חוצות עם נשים נמשכת ולנוכח אוזלת היד של הרשויות למיגור התופעה, ייצאו תושבי אשדוד להפגין נגד הדרת נשים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תופעת השחתת שלטים של נשים נמשכת. והפעם הושחתו מספר שלטים: שלט חוצות גדול שנמצא בפינת הרחובות בני ברית-משה סנה. מדובר בשלט של חנות העיצוב ׳דקו׳ אשדוד, שעליו הופיעה תמונתה של מעצבת הפנים ליז פחימה. האלמוני השחית את השלט כששפך צבע לבן. תושב העיר, ג'ניה גורביץ' תיעד במצלמתו את השלט שהושחת והעלה לפייסבוק. לצד התמונה שהעלה הוא כתב: "ברוכים הבאים והבאות לאשדוד! תודה לראש העיר שהביא אותנו עד הלום, כפיים. אגיש תלונה בהמשך היום בתחנת המשטרה באשדוד כמו תמיד. לפני כשבועיים הם סגרו את התלונה האחרונה בנוגע להשחתת שלטים בהן מופיעות נשים תוך יומיים… מוזמנים להצטרף אליי לתחנת המשטרה". ושלט נוסף ברחוב ביאליק ברובע ה׳ בעיר, של חברת הבניה ש.י שפץ, של אשה מחבקת גבר. את האשה מחקו, ואת הגבר השאירו.

 הדבר עורר תרעומת בקרב תושבים רבים. ומתארגנת הפגנה שתתקיים ביום שישי 30‪.4‪.21 בשעה 14:30 בשדרות הרצל, פינת שדרות מנחם בגין. מול התחנה המרכזית . ההפגנה נגד הדרת נשים ופגיעה בחופש הפרט, השיוויון והתנועה באשדוד. מארגני  ההפגנה קוראים ״ לכל מי שחרד וחרדה, לעתיד העיר ואינו מוכן או מוכנה, לסבול יותר את המצב, שבו שבוע אחרי שבוע משחיתים ופוגעים בנשים. בכבודן ובחופש של כולנו מוזמנים ומוזמנות  להגיע ולקחת חלק בהפגנה״.

גלבר ללסרי: ״די לשתוק אל מול הניסיון להעלים את הנשים מהמרחב הציבורי״

חברת המועצה עו״ד הלן גלבר התייחסה לתופעה בדף הפייסבוק שלה: ״תופעת השחתת שלטי חוצות עם תמונות של נשים באשדוד נמשכת, ונראה שדווקא הנושא הזה הכי פחות מטריד את רשויות האכיפה ואת הנהגת העיר. אני רואה וקוראת את הגינויים של התושבים, של פעילים חברתיים, של אנשים שאכפת להם, את ההתייחסות של התקשורת המקומית.. אבל רק בהנהגת העיר דממה ! כמה כסף מיותר משלמים תושבי אשדוד עבור "אגרת שמירה", סיורים של השיטור הקהילתי, מצלמות.. אבל בפועל אין ערך לכסף הרב שהעירייה גובה מאיתנו, אם האגרה הזאת לא באמת מספקת שמירה. אני קוראת מכאן ללסרי – קום ותעשה מעשה. די לשתוק אל מול הניסיון להעלים את הנשים מהמרחב הציבורי. זאת תופעה בזויה ואלה ימים חשוכים לעיר אשדוד. אזלת היד של מנהיגיה היא אות קלון !!״

עו״ד אלמוזינו רייז:  ״תופעה אלימה, פלילית שמהווה מדרון חלקלק״

 חברת המועצה עו״ד אורית אלמוזינו רייז ויו״ר הוועדה למניעת אלימות: ״מדובר בתופעה אלימה, פלילית שמהווה מדרון חלקלק אותה אני מגנה בכל תוקף, ואני אף פועלת באופן אינטנסיבי ובכוחות משותפים למגר אותה מעירנו. מרגע שבו קיבלתי עדכון מהתושבים על אירועי השחתה פניתי באופן מיידי לקב״ט העירייה אריה איטח לצורך סריקת האזור והגשת תלונה לתחנת משטרת אשדוד. כמו כן, כיו״ר הוועדה למניעת אלימות ערכתי בחודש מרץ האחרון ועדה רבת משתתפים בנושא השחתת שילוט עם כל הגורמים הרלוונטיים בעיר לצורך טיפול ממוקד בתופעה, ואפרסם בהקדם את המסקנות לאחר אישור המועצה, אך חשוב לי לציין שיש פרוטקול מסודר לטיפול בתופעה הפלילית שפוגעת בציבור כולו, ואנו לא נניח לתופעה הבזויה עד למיגורה ואפעל להנכחת דמויות נשיות במרחב הציבורי. אוסיף שהמשטרה תפסה את המשחית (ואינני יודעת אם מדובר באותו אדם כעת) אך בית המשפט שחרר אותו בתנאים שאינם מתקבלים על הדעת, וברור כי יש לטפל בתופעה ברמת חקיקה לצורך החמרת העברה בחוק העונשין ואני עובדת על כך יחד עם חברי כנסת. מעבר לכך ביקשתי שינקטו הליכים אזרחיים נגד אותו משחית על מנת שיבין (לפחות דרך הכיס) שמעשיו לא יעברו בשתיקה״.

לגבי ההפגנה המתוכננת אמרה עו״ד אלמוזנינו רייז. ״אני מברכת את תושבי העיר שנוקטים בפעולות יזומות למיגור התופעה ולא מורידים נושא זה מסדר היום. הפגנה היא אקט מחאתי דמוקרטי וכמובן שאגיע לתמוך ולהסביר את כל הפעולות הננקטות בנושא זה״.

לסיום  מבקשת עו״ד אלמוזינו רייז מהציבור שרואה השחתה לפנות למוקד 106. ״כיוון שכעת יש נוהל ברור כיצד לפעול  בנושא מבחינת העירייה והפנייה למוקד 106 היא חשובה מאוד לצורך טיפול בעניין. ובנימה אישית, אני מודה לציבור על המעורבות החברתית ובתקווה שנמגר יחד את התופעה״.

עיריית אשדוד: ״חברת המועצה גלבר משקרת במצח נחושה״

עיריית אשדוד  מסרה בתגובה כי ״חברת המועצה גלבר משקרת במצח נחושה. ראש העיר לא המתין לגב' גלבר ולא ממתין לאיש כדי לצאת חוצץ נגד תופעות כאלה, והיה הראשון הן לגנות והן לפעול למיגור התופעה וימשיך לעשות זאת בכל עת שימצא לנכון.

כבר בתחילת ינואר השנה, תחת הסלוגן 'אישה – לא ניתנת למחיקה!', העלה ראש העיר פוסט נוקב נגד "תופעה בזויה של השחתת שלטי פרסום ברחבי העיר בהם מופיעות נשים", שהפך לקמפיין ויראלי כשהוא, חברת המועצה עו"ד אורית אלמוזנינו, עו"ד חנוך ארליך ומנכ"ל מהות סימונה מורלי – לבושים בחולצה עם כיתוב המוחה על מקרים כאלה, תוך שהוא מתריע כי "אנו נגלה אפס סובלנות לתופעה זו בעירנו, ואנו פועלים בכל הכח למגר אותה". דברים ברוח זו גם נאמרו בישיבת מועצת העיר של חודש ינואר 2021 בהשתתפות חברת המועצה גלבר כך שהיא לא יכולה להגיד שראש העיר לא מתבטא כנגד תופעה פסולה זו.

פעילות ראש העיר לא הסתכמה במתן הצהרות פומביות חשובות כלכל שיהיו  אלא התנהלה בשני מישורים חשובים נוספים: במישור החינוכי ההסברתי כאשר גם בני נוער ותנועות נוער מצטרפים למאבק באלימות כלפי נשים. במישור החוקי כאשר משטרת אשדוד וגופי האכיפה נתבקשו ללכוד את האחראים ולהביאם לדין. בעניין האכיפה, ראש העיר הנחה אז את גופי העירייה לסייע למשטרה ולהעמיד לרשותה משאבים עירוניים – 'מוקד רואה', סיירות הביטחון העירוני והפיקוח עירוני – על מנת למגר התופעה. ואכן, באמצע פברואר עצרה המשטרה תושב החשוד בהשחתת שלטי חוצות בהם מופיעות נשים.

ראש העיר הצהיר לא אחת כי אשדוד היא עיר סובלנית המאפשרת לכולם לחיות יחד, במתן כבוד הדדי ויחס שוויוני לכל, ופועלת בכל דרך על מנת לשמור ערכים אלה ללא עוררין. לכן, בצד הגינויים והפעילות ההסברתית, מתבצעת בכל עת גם פעילות משטרתית כאשר גופים ומשאבי עירייה מונחים לסייע למשטרה בפעולות מניעה ואכיפה למיגור התופעה באשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן