לקראת יום כיפור: כ-20 ילדים ובני נוער מאשדוד נפגעו בתאונות אופניים בעשור האחרון

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

יום הכיפורים הפך בשנים האחרונות ליום רכיבה מרוכז שבו ילדים ובני נוער רבים מנצלים את הכבישים הריקים כדי לרכוב על אופניים. מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון (2022-2013) נפגעו באשדוד 20 ילדים ובני נוער בגילי 19-0 בתאונות דרכים כשהם רוכבים על אופניים, שמתוכם 10 פצועים ו-10 נפצעו באורח קשה.      

העיר שבה נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער (גילי 19-0)  רוכבי אופניים בעשור האחרון (2022-2013) היא תל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 114 רוכבים.

העיר שבתחומיה נהרגו הכי הרבה ילדים ונערים (גילי 19-0) בתאונות דרכים כרוכבי אופניים בעשור האחרון (2022-2013) היא ירושלים –  חמישה הרוגים ו-28 פצועים קשה.

צילום: דודו חן

          •        באשדוד, בכל שנה נפגעים בעיר שני רוכבי אופניים בגילי 19-0 בממוצע. בשנת 2022 נפגע בעיר אדם אחד בקבוצת הגיל 19-0 כרוכב אופניים.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער רבים ינצלו את יום הכיפורים לרכיבה על אופניים רגילים, חשמליים וקורקינטים. בשנים האחרונות יום הכיפורים היה מסוכן במיוחד עבור ילדים שרכבו על אופניים. חשוב מאוד להגביר את המודעות לסכנות שברכיבה על כלים דו גלגליים ביום הזה בקרב הילדים וגם בקרב ההורים. תחושת הבטיחות ברכיבה ביום זה, בהיעדר מכוניות בכבישים, מטעה ומסוכנת. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות העירוניות חייבים לשים בראש סדר העדיפויות את בטיחות הרוכבים, לא רק ביום הכיפורים אלא בכל השנה. צריך להתחיל להתחשב ברוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה ייעודיים שיפרידו אותם מכלי הרכב על הכביש ויסייעו להגברת ביטחונם ולהפחתת מספרי הנפגעים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן