לקראת חגי תשרי: מאות מנות לנזקקי אשדוד מעמותת מנה חמה

בימים אלה, עם התקרב חג ראש השנה ובמקביל לגל התחלואה ההולך ומתרחב, מחלק בית התמחוי "מנה חמה" לא פחות מ-750 סלי מזון עמוסים בכל טוב לנזקקים, חולים משפחות במצוקה ומבודדים.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שנת תש"פ לבטח תיזכר כשנה ששינתה סדרי עולם. שנה מאתגרת במיוחד שטלטלה וזעזעה את כל מה שהכרנו. שנה שבה נגיף קטן שיטה באנושות, הפיל כלכלות וסיחרר אימפריות. אך בכל הנוגע אלינו שנת תש"פ ווירוס הקורונה מסמלים בעיקר את התדרדרותו של מעגל ענק נוסף אל מתחת לקו העוני.
"מנה חמה" הינו בית התמחוי המרכזי והיחיד בעיר אשדוד שפועל ומחלק מידי יום מאות רבות של מנות ארוחות צהרים לנזקקים – ומאז פרוץ מגפת הקורונה לצערנו נוספו אל מעגל העוני והנזקקות עוד ועוד משפחות, ואיתן עוד ועוד בקשות חדשות לסיוע.
בית התמחוי "מנה חמה" הוקם על ידי מ"מ ראש העיר אשדוד אבי אמסלם לפני כ-17 שנה במטרה לסייע לדלים והמוחלשים ביותר בעיר. ומתחילת הקורונה אי שם בחודשים שבט-אדר לא נח ומסייע לכל פונה בשלל תחומים עירוניים שונים ומגוונים. אך מפעל חייו היה ונותר ארגון החסד "מנה חמה".
למעשה בתקופה האחרונה עקב ריבוי הפניות ובקשות העזרה הגדיל בית התמחוי את כמות המנות המחולקות מידי יום מ-400 ל-500 מנות ביום! ועוד היד נטויה.
בימים אלה, עם התקרב חג ראש השנה ובמקביל לגל התחלואה ההולך ומתרחב, מחלק בית התמחוי "מנה חמה" לא פחות מ-750 סלי מזון עמוסים בכל טוב לנזקקים, חולים משפחות במצוקה ומבודדים.
מ"מ ראש העיר אבי אמסלם: "הכמות הגדולה של הבקשות לעזרה שהתווספה בשל הקורונה, עצומה. אנו מוצפים בפניות. היום סיימנו את פרוייקט הענק של ראש השנה וכעת אנו מתחילים להיערך לפרויקט חג הסוכות ושמחת תורה. בשל המצב ובגלל הסגר הצפוי, המעמסה על הארגונים גדלה מאד.
"למעשה, מידי שנה בחגים היינו נוהגים לעשות סעודות מרכזיות למאות אנשים בחג, דבר שהיה גורם להמון משפחות גם כאלה שרחוקות מהדת, להתקרב מעט ולזכות לטעום את טעמם הנפלא של החגים.
"לצערנו כרגע בעקבות התחלואה ואיסור ההתקהלויות אין באפשרותנו לערוך סעודות המוניות, ולכן כל הפעילות מתבצעת במתכונת של חלוקת אוכל ארוז שנשלח לבתים או נאסף מבית התמחוי".
לסיום מספר לנו מ"מ ראש העיר על תקופת ההקמה של מפעל חייו, "הקמנו את בית התמחוי כשלא היה כלום. היינו מחלקים אריזות של קמחא דפסחא. ראינו שיש ביקוש לארוחות חמות, קשישים, הומלסים וכל מי שזקוק. מדובר בכל חתך של האוכלוסייה. אין לדעת מתי אדם נזקק. הבנו שצריך לעשות משהו על בסיס קבוע. כך הוקם בית התמחוי. מקום שבו כל מי שעוסק בזה מגיע בהתנדבות מלאה, למעט הטבח ואדם נוסף, כולם ללא שקל".
"אנו מעניקים לקהילה. אין סיפוק גדול יותר מזה עבורי בעולם. אני מאמין בעזרה הדדית, בכבוד הדדי. אנשים שנתקלים בקשיים או חייהם קשים ואתה תומך עוזר, מתעניין בהם, אין לך סיפוק גדול מזה. אנחנו עוזרים לאנשים לקום ולעבור אולי את התקופה הקשה שלהם. כשאדם כזה מחייך אליך למרות מה שהוא עובר, אתה מרגיש שעזרת לעוד אדם שזה עולם ומלואו. אין הרגשה עילאית מזו". אמסלם אמר כי כל אחד שמכיר משפחה שזקוקה לסיוע ואוכל לחג מוזמן להתקשר 0527171433 יואב. או אליו באופן אישי במספר 088564373.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן