"לעיריית אשדוד אין סמכות לדון בעבירות בנייה של סגנית ראש העיר"

חברת מועצת העיר אשדוד, הלן גלבר דורשת צראש העיר אשדוד לא לקיים הערב דיון בעניין עבירות הבנייה של סגניתו, שרון מרק. "ולהעביר את הטיפול למערכת האכיפה הארצית של המדינה בהתאם להוראות היועץ המשפטי לממשלה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חברת מועצת העיר אשדוד, הלן גלבר, משגרת הבוקר מכתב דרישה לראש העיר אשדוד , ד"ר יחיאל לסרי ויו"ר הוועהד לתכנון ובנייה סניה כצנלסון שלא לדון הערב במסגרת הוועדה לתכנון ובנייה המקומית בבקשתה של סגנית ראש העיר ובעלה להכשיר עבירות בנייה שנעשו בביתה ברובע טו' בטענה של מראית עין וחוסר סמכות חוקי.

"הובא לידיעתי כי בישיבת ועדת המשנה שתתקיים היום יום שלישי 28/07/2020 , תידון הועדה בבקשתה של חברת המועצה וסגנית ראש העיר גב' שרון מרק להכשיר בדיעבד את עבירות הבנייה בביתה" טוענת גלבר. "ויודגש כי לוועדה המקומית או לכל גורם אכיפה אחר ברשות המקומית אין סמכות לטפל בביצוע עבירות הבניה שנעשו על ידי נבחר ציבור ויש להעביר את סמכות האכיפה והטיפול בידי  מערכת האכיפה של המדינה (היחידה הארצית לאכיפת דיני תכנון ובניה) – אשר מובילים את המאבק בעבירות תכנון ובניה בישראל".

     הנחיות היועץ המשפטי לממשלה מאפריל 2013 בנושא הפעלת סמכות האכיפה של המדינה בעבירות תכנון ובנייה במרחבי תכנון מקומיים נקבע כי "מראית פני הצדק מחייבת, כי הטיפול במקרה מסוים או בסוג מסוים של מקרים ייעשה על ידי גורם שאינו קשור לוועדה המקומית או למערכת האכיפה המקומית במקרים של חשד לביצוע עבירות בנייה על ידי נבחר ציבור".

שרון מרק

     גלבר: התנהלות זו של הועדה המקומית תמוהה, ומעלה חשש כבד להעדפה פסולה על רקע העובדה שמדובר בסגנית ראש העיר.     הדברים חמורים אף יותר כאשר כלפי תושבי אשדוד נוהגת העירייה בהקפדה,  ובתקיפות בעת טיפולה בעבירות בנייה שהם ביצעו , כמו גם, במצבים בו מתגלה אצל תושב חריגת בנייה העירייה מבצעת אכיפה, מגישה כתבי אישום נגד תושבים, והם אף נקנסים בסכומים גבוהים ביותר ".

גלבר דורשת עו לקבל את כל המידע בעניין עבירות הבנייה שביצעה סגנית ראש העיר ובכלל זה לדעת:

האם נפתח תיק פיקוח ? אם כן, מתי נפתח התיק ? מה הן פעולות האכיפה שנעשו כנגד חריגות ועבירות הבניה ? האם הוגש כתב אישום ? ועוד.

     "נבחרי הציבור חלה החובה להוות דוגמא אישית להיות שומרי חוק לדוגמא ולמופת לשאר התושבים ולהקפיד הקפדה יתרה על קיום חובותיהם האזרחיות אף יותר מכל תושב אחר ועל הנהלת העיר בראשות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, יו"ר ועדת המשנה סגן ראש העיר – מר שמעון כצנלסון והיועץ המשפטי לוועדה חלה החובה להקפיד הקפדה יתרה ולנהוג בתקיפות יתרה כלפי נבחרי ציבור, חברי מועצה על אחת כמה וכמה סגנית ראש עיר שהפרה ברגל גסה את חוק התכנון והבנייה" טוענת גלבר " ולאור האמור לעיל, אני דורשת שלא לקיים את הדיון בהכשרת עבירות הבנייה הקיימות בביתה הפרטי של סגנית ראש העיר –הגב' שרון מרק  ולהעביר את הטיפול למערכת האכיפה הארצית של המדינה בהתאם להוראות היועץ המשפטי לממשלה".

תגובת העירייה :

תגובת העירייה:

אין שחר לטענה ולפיה בקשה להיתר של נבחר ציבור צריכה להידון בגוף אחר. בני הזוג מרק הגישו בקשה להיתר בניה לתוספות לבית מגוריהם. חלק מהבקשה כלל הסדרת מצב קיים וחלק תוספות חדשות שאינן קיימות.

חריגות הבניה לא היו ידועות שכן מדובר בחריגות בניה בהיקף שאינו ניכר ושניתן היה לדעת עליהן רק עם הגשת הבקשה להיתר בניה. המבקשים הם אלו שציינו את חריגות הבניה בבקשה להיתר.

הבקשה להיתר נדונה בועדה המקומית בדרך בה נדונה כל בקשה להיתר של תושב, כולל בקשה להסדרת חריגות קיימות ובהתאם לשיקולים תכנוניים בלבד, לאחר קבלת חוות דעת מקצועית של גורמי הרישוי.
 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן