לסרי: "מביע את מורת רוחי מחומרת דבריו של נכט כלפי החרדים"

סערה בעיר אשדוד בעקבות התבטאויות מצד אחד של חבר המועצה עו״ד אלי נכט שאמר לכאורה במהלך נאום ברוסית בכנס המחאה נגד הקצאת קרקע להקמת מוסדות חרדיים ברחוב הנרקיס. מתיעוד הנאום עולה כי נכט אמר לכאורה ״ אם הקרקע תוקצב לעמותה החסידית, יתחולל פוגרום״, מ״מ ראש העיר יו״ר ש״ס באשדוד אבי אמסלם: ״ לא ניתן לרוסים להשתלט״. נכט :"פייק ניוז"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האם מלחמת הדת חוזרת לאשדוד?. לאור התבטאויות חריפות מצד נציגי המחנות השונים, החרדים והעולים החדשים והתלונות במשטרה ההדדיות נראה שזה הכיוון. מלחמת הכפשות שהחלה במחאת רחוב הנרקיס ברובע ח' באשדוד. התושבים שם מתנגדים לכוונת העירייה להקצות קרקע להקמת מוסדות ברובע שבו ריכוז חילוני גדול

במחאה השבוע ברובע הגיעו חברי מועצה, ותושבים להפגין ברובע נגד הכוונה להקים מוסדות חרדים בעיר. חבר המועצה, עו״ד אלי נכט חבר בקואליציה מטעם סיעת ״ עתיד אשדוד״ המתנגד לכפייה חרדית והיה ממובילי מחאת השבת בזמנו עורר סערה גדולה לאחר שדבריו בהפגנה שנאמרו בשפה הרוסית ובה  קרא לפעיליו מהמגזר הרוסי ואמר: ״התפקיד שלכם חברים: הוא להרים קול וזעקה, ולגרום לכל אחד להבין שבעיר הזאת זה לא יתכן בשום פנים ואופן, ואם חלילה זה כן יקרה- זה יהיה פשוט פוגרום. זה התפקיד שלכם״.  

התיעוד בו נשמע עו״ד נכט מדבר ברוסית הגיע לידי ״כיכר השבת״ ועורר סערה רבה הן בקרב המגזר החרדי בכלל ובעיקר מאשדוד. את המילה ״ פוגרום״ הבינו כולם והדבר גרם להם לסערת נפש.

אמסלם גינה את האמירה של חברו לקואליציה בעירייה: "אני חושב שאמירות הגורמות להתססה, קרע ומחלוקת אינן ראויות להישמע ובפרט ממי שאמור לכהן כסגן ראש עיר בעוד כשנה. אם היום מרשה לעצמו אלי נכט לדבר כפי שהוא מתבטא, מה יהיה ביום שהוא יכהן כסגן ראש העיר?!.  לא ניתן לרוסים להשתלט על העיר ולא על הצביון של העיר"

אמסלם: "נכט נציג המתיימר לייצג את אוכלוסיית העולים החדשים בזמן שאנחנו בש״ס עוזרים ומסייעים לכל האוכלוסיות. הוא עסוק בליצור אינטריגות ואמירות קשות הפוגעות בכל תושבי העיר. לצערי הוא תמיד יוצר תיגר באמירותיו הפוגעות בציבור שלם מאוד. כל כוונתי הייתה אך ורק נגד אמירותיו ולא נגד כלל הרוסים בעיר. אשדוד ידועה כעיר קולטת עלייה ותמשיך להיות כך. זה תפקידנו ואחריותינו. הגיע הזמן שיהיה אחראי למעשיו וכיצד צריך לפעול?״

לגבי השימוש במילה פוגרום כביכול על ידי עו״ד נכט הוא אומר:  זאת האמירה שהוציאה אותי מדעתי. פשוט חוצפה של הסתה למעשה ונדליזם. פשוט אמירה לא אחראית ולא מכבדת נבחר ציבור. הוא לוקח אותנו לימים החשוכים של הסתה ופרובוקציה״.

עו״ד נכט: ״ עוד פייק ניוז״

עו״ד נכט העדיף לא להגיב בשיחה ושלח את התגובה הבאה: ״עוד פייק ניוז בכל הרשתות השונות. והפעם, כאילו אני קורא לחולל פוגרום לחסידי הציבור החרדי. מדובר בהזייה שגובלת בהוצאת דיבה. דיברתי אל תושבי הרובע, שממש מולם מתכוננים לבנות ישיבה ומקווה, ואמרתי שהם צריכים לייצר אווירת מחאה״.

לסרי: "מביע את מורת רוחי מדברי עו"ד נכט להביע ואעמיד אותו על חומרת הדברים "

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי הגיב לסערה שפרצה ואמר כי  ״כידוע, העיר אשדוד מורכבת ממגזרים ואוכלוסיות עם אורחות חיים שונים. לנו כמנהיגות עירונית, יש את האחריות המחייבת להבטיח חיים משותפים בסובלנות ובכבוד הדדי ככל שניתן. גם אם יש מחלוקות,  יש לפתור אותן בהדברות ותוך כיבוד דעותיו של האחר. כל אמירה פוגענית כנגד ציבור כזה או אחר, איננה במקומה. אם אכן חבר המועצה עו"ד אלי נכט, השתמש בביטוי פוגרום, הדבר חמור בעיניי וראוי לכל גינוי על ידי כלל חברי מועצת העיר. אני מתכוון לשוחח עם עו"ד נכט כחבר הקואליציה, להביע את מורת רוחי ולהעמיד אותו על חומרת הדברים, על מנת להבטיח שלא ישנו בעתיד. אשדוד בהנהגתי תמשיך לשמור על כבוד הדדי בין כל מרכיביה.״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן